Корона ОТПИСАЛА шалтере: На КЛИК пријављено 50.000 малишана у вртиће, исти и упис првака

Ј. Ж. С.

петак, 29. 05. 2020. у 08:15

Корона ОТПИСАЛА шалтере: На КЛИК пријављено 50.000 малишана у вртиће, исти и упис првака

Фото В. Данилов

Грађани Србије први пут масовније завршавају администрацију електронским путем

НЕУСПЕШНЕ регистрације налога, "баговање" при пријављивању за неку услугу, немогућност заказивања термина - проблеми су са којима су се претходних недеља грађани срели приликом пријаве на портал е-Управе. Велики притисак на ову платформу током ванредног стања условио је повремене застоје, пошто је електронска комуникација била једини начин за добијање нових докумената, упис деце у обданишта или друге послове у државним институцијама.

Упркос проблемима који још увек постоје, епидемијска криза је учинила да грађани први пут масовније уместо шетања са фаскциклом - користе рачунар. Иако је деловало незамисливо, за свега три године Србија је највећи број шалтера послала на ивицу историје.

Проблема, међутим, не фали. Из е-Управе објашњавају да је унапређена процедура пријаве на овај портал, која подразумева електронско слање копије личне карте или пасоша, као предуслова за добијање електронског идентитета грађана.

- Уходавање и нагли прелазак на електронску комуникацију са јавном управом саставни су део дигитализације. Број остварених услуга, као и њихово транспарентно и економично пружање, доказ су да смо успели. Наши тимови су доступни свим грађанима око креирања налога и покретања електронских услуга - каже др Михајло Јовановић, директор Канцеларије за ИТ и е-Управу.

Колики је притисак говори податак да је, примера ради, већ 50.000 малишана пријављено у обданишта са рачунара или мобилног телефона. Просто речено, без одласка на шалтер и достављања иједног папирног документа.

- Од првог дана ванредног стања грађани су на располагању имали електронске услуге - каже Јовановић. - Први пут, у сарадњи са свим локалним самоуправама, е-Вртић је омогућен у целој Србији.

Како би се олакшао посао родитељима, упркос повременом "штуцању" система, Канцеларија је омогућила да се "кликом" приступи подацима из матичне књиге рођених, Централног регистра обавезног социјалног осигурања или евиденције пребивалишта.

- Било је и родитеља који су били несигурни у коришћењу ове услуге, али су наши тимови свима који су се јављали путем друштвених мрежа или контакт-центра пружали помоћ и подршку - истиче наш саговорник.

Мамама и татама будућих ђака првака била је доступна услуга припреме за е-Упис, помоћу које се прави први контакт са жељеном основном школом путем портала е-Управа или телефона. Ту могућност је искористило око 40.000 родитеља.

Е-ВРТИЋ ЦЕЛЕ ГОДИНЕ

МНОГЕ локалне самоуправе након укидања ванредног стања решиле су да задрже и да се не враћају на шалтере. Ова услуга постојаће током целе године, а разматрају и да догодине избаце уопште могућност физичког подношења захтева за обданиште.