За Централни регистар становништа (ЦРС) тренутно се припремају софтверска решења, а уследиће "преливање" ажурних података грађана из садашњих 13 евиденција у Регистар, речено је Танјугу у Министарству државне управе и локалне самоуправе.

Закон и подзаконски акт за успостављање ЦРС донети су прошле године, а регистар ће прорадити 1. септембра.

Помоћник министра државне управе и локалне самоуправе Марина Дражић рекла је Тањугу да је ове године формирана радна група која се бави успостављањем Регистра.

"После ''преливања'' податак из основних у Централни регистар становништа, последња фаза ће бити провера свих тих података и њихове тачности пре него што сам регистар заживи", каже Дражић.

Подаци 13 евиденција сада се воде код различитих органа, а по успостављању преко ЦРС биће доступни само најновији ажурни подаци о сваком грађанину.

Помоћница министара наводи да ће за историју података, грађани и даље морати да се обраћају институцијама које воде ове основне регистре.

Неки од података о грађанима који ће се наћи у ЦРС су из матичних књига, евиденција о држављанствима, личним картама, путним исправама, пребивалишту и боравишту, као и подаци о странцима.

"ЦРС ће помоћи како држави да процес поступака буде бржи и ефикаснији, тако и грађанима који када подносе захтев више неће морати да прикупљају различиту документацију, стоје у редовима, чекају пред шалтерима и плаћају различите таксе, већ ће податке прикупити овлашћени службеници и донети решење", каже Марина Дражић.

За потпуну безбедност података који ће налазити у ЦРС задужена је Канцеларија за информационе технологије и електронску управу Владе Србије, кажу у Министарству.

"Када се успостави ЦРС грађани ће моћи сами да провере своје податке и ако нађу неке који нису тачни или нису потпуни, могу се обратити да се то истог момента исправи", рекла је она.

При приступању Регистру и овласћени органи ће, уколико уоче да се подаци не поклапају, моћи о томе да обавесте Министарство како би било исправљено у најкраћем времену.