ПРИВРЕДА од наредне године може да рачуна на најмање 100 убрзаних процедура. Канцеларија за ИТ и е-управу Владе Републике Србије, кроз "Пројекат за унапређење пословног окружења у Србији", припрема нову дигиталну платформу - е-дозвола. Предузећа ће преко ње моћи да дођу до разних одобрења, лиценци и сагласности због којих тренутно морају да обилазе шалтере надлежних институција.

Наредне године биће дигитализовано 100 процедура - 30 у првој половини, а осталих 70 до краја 2020. Међу процедурама које ће моћи да се обаве онлајн биће - пријава окупљања коју подноси правно лице, дозвола за кретање и задржавање на подручју граничног прелаза, овлашћење за технички преглед возила, дозвола за оспособљавање кандидата за возаче.

Управа за биље ће дигитализовати уписе у Регистар дистрибутера и увозника средстава за исхрану биља. Преко портала ће се ускоро добијати дозвола за обављање делатности трговине на мало дуванским производима.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Дигитализација олакшава пословање

- За привреду су данас поједини поступци делимично дигитализовани, док се одређене фазе обављају и даље доласком на шалтер - објашњавају у Канцелароији за ИТ. - Нова платформа омогућиће да цео процес добијања решења буде дигитализован у потпуности, и за корисника и за институцију која одређено решење издаје. Захваљујући најсавременијем софтверском решењу прибављање података и провера услова ће се обављати аутоматски, разменом података са званичним регистрима. То ће значајно скратити рокове.

Трогодишњи пројекат за унапређење пословања спроводи Међународна финансијска корпорација, уз подршку Фонда за добру управу Уједињеног Краљевства и британске амбасаде у Београду.