Ступио на снагу нов правилник МУП-а: Пооштрена регистрација возила из увоза

Танјуг

петак, 19. 07. 2019. у 17:15

Ступио на снагу нов правилник МУП-а: Пооштрена регистрација возила из увоза

Илустрација / Depositphotos

Правилник то пооштрава како би се избегли покушаји увоза украдених возила која су подваљена неопрезним купцима
Нови правилник МУП -а, који је данас ступио на снагу, предвиђа да сва возила из увоза којима при првој регистрацији не може да се очита број мотора и шасије неће ни моћи да се региструју у Србији.

Уколико се од данас у агенцији власнику кажу да не могу да се очитају поменути бројеви, то возило у Србији ће моћи само да се искористи за делове, објашњено је Тањугу у МУП-у.

Правилник то пооштрава како би се избегли покушаји увоза украдених возила која су подваљена неопрезним купцима.

Стари правилник је, такође, предвиђао да возило чији бројеви шасије и мотора не могу да се очитају морају да се подвргну форензичком прегледу или вештачењу при МУП-у, а новим правилником је прописана детаљна процедура.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ -Након снимка из Звечанске, који је потресао јавност, омбудсман покренуо поступак контроле рада установе; МУП поднео пријаву

У тим случајевима технички преглед власника возила шаље у полицију да добије уверење да су бројеви нечитљиви након чега полиција шаље на форензичко вештачење.

Ново је то што они који су до сада то радили, утискивали бројеве након вештачења, моћи ће то да раде до 19. јануара, а у међувремену ће морати, ко буде хтео то да ради на даље ,да добије ново овлашћење од МУП-а.

Такође, биће тачно прописано ко и како може да укуцава те бројеве.

Правилник предивђа да може да иде на укуцавање само возило које је уписано у јединствени регистрар, што значи да може први пут да се регистраује возило у Србји само ако је у том тренутку све апсолутно читљиво.

До сада су возило из увоза са нечитљивим бројевима приликом прве регистрације могла да иду на укуцавање.

Тако да за возила која су већ била регистрована у Србији ништа се не мења.

Предлог је да се за очитавање бројева шасије и мотора форензичком анализом, што се иначе већ годинама ради у полицији у Деспота Стефана, плати ако очитавање успе 3.000 динара за мотор, а за шасију 5.000 динара.

За вештачење у МУП - у, ако форензичка анализа не успе да очита бројеве, предложена је цена 25.000 динара.

Вештачење неће морати да се ради у МУП - у већ ће моћи да га раде и судски вештаци који ће имати своје цене.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (8)

Рашо

19.07.2019. 18:56

И сада би ми морали да мислимо да је такво возило некад било могуће регистровати? Да појасним, повлаштени су могли и моћи ће и убудуће, обичан човек није могао никад и неће моћи ни убудуће. Шта значи нови закон ваљда ће да објасни онај са важећом дипломом!

Pravi Delija Veran Je Ko Pas

19.07.2019. 22:58

zbog SSP sa EU nije moguće ukinuti euro 3, pa je država nasla način kako da suzbije uvoz otpada.... ali vrlo nesrećno, jer napr na fiatu 2010god ne mogu da se ocitaju brojevi, a na renou 2003. mogu.... tako da....

Leroni

20.07.2019. 15:47

Samo napred idemo u evropu? A zar nije u zemljama eu motor potrosni materijal i nigde se ne upisuje br. motora.

Yolo

20.07.2019. 22:21

@Leroni - Bravo. Jednostavno i istinito, ali ne leži vraže, naplaćivaće i zamenjene branike i farove.

Rastko

20.07.2019. 22:24

@Leroni - Pa ako vozilu nemoze da se ocita i beoj sasije i broj motora to nece moci da se carini ,ako ima sasiju a nema motor ,to ce moci jer je potrosni deo i po broju sasije znas i koji je bio broj motora ,sve lepo pise ;) a ako ima broj motora a nema broj sasije opet nece moci ;) sasija je bitna Nadam se da sam malo pojasnio ;)

Gavran Beč

20.07.2019. 21:55

Bravo odbornici svaka vam cast alo bre ja sam kupio auto 2012 godiste sa 70000km na satu i nema broj motora da li ste vi normalni motor je potrosni materijal!