ИСПРЕД Дома Народне скупштине у петак су протестовале ауто-школе из целе Србије. Незадовољни су што Министарство унутрашњих послова није прихватило њихове предлоге у вези са изменама Закона о безбедности у саобраћају (ЗОБС), који ће, како наводе, угасити сваку другу школу за будуће возаче.

Генерални секретар Привредне коморе ауто-школа Петар Рашета истакао је да је циљ протеста да се спречи примена новог правилника.

- Још га званично нисмо видели, али смо упознати с њим и знамо да је на штету ауто-школа - рекао је Рашета. - Нико не планира да прекине протест док нам се не обрати неко од званичника МУП. Међу нама има и оних који говоре да треба да кренемо у штрајк глађу. Због законских измена у вези полагања возачких испита које је донео МУП од 950 ауто-школа затворено је њих 430.

Рашета је истакао и да ће најављене измене Закона о безбедности у саобраћају довести до тога да се тренутно постојећи број ауто-школа смањи за половину.

- На тај начин држава форсира монопол и онемогућава образовање малих и средњих предузећа, односно ауто-школа - рекао је Рашета. - Таквим приступом се дискриминишу грађани, јер и сада има региона у којима не постоји обука за поједине категорије возача, па грађани морају да путују и по стотину километара да би добили жељену обуку. Не треба да се чудимо што нам деца возе без дозвола. Очекујемо да нам се обрати министар МУП, јер са начелником саобраћајне полиције нисмо успели да постигнемо договор. Тражимо да се предложени правилници, као пратећи акти Закона о безбедности саобраћаја повуку, док заједнички не нађемо најбоље решење.

Буру у ауто-школама изазвало је увођење видео-надзора у учионице и на теоријском испиту, аудио-видео надзора у аутомобиле, инсталирање тахографа у возила, инсистирање на забрани да предавач инструктор не може да буде и испитивач кандидата, као и одредба о полигонима. Они тврде да су бесмислене измене у вези са великим и комплексним полигонима који би свака школа морала да има. То што се тражи, истичу, не може да испуни ниједна ауто-школа, поготово не оне у Београду.

Одредба да испитивач кандидата не може да буде лице које га је обучавало, било теоретски или практично, како кажу власници ауто-школа, неизводљива је у пракси, јер је могуће да, на пример, свих пет испитивача у току (дуготрајне) обуке кандидата буду и предавачи. Тврде да ни у једној земљи Европе не постоје тахографи у возилима, као и да ће то беспотребно поскупети процес обуке.

Протест је почео вожњом београдским улицама којима је продефиловало 108 аутомобила из целе Србије. То је у граду изазвало саобраћајни колапс.