ОД СТАЛНОГ ДОПИСНИКА - ПАРИЗ

ВИРУС корона прети да убије "Рено", једну од перјаница француске аутомобилске индустрије. Гигант основан још 1899. године запао је у знатне тешкоће, до те мере да је у питање доведено преживљавање чувене марке.

Пред амбис су, у једном цугу, доведене чак три удружене фирме - "Нисан", "Мицубиши" и "Рено", који је на њиховом челу.

Француска држава, која је са 15 одсто највећи акционар, запретила је да неће да прискочи у помоћ уколико позната фирма не прихвати да се одрекне сопствене технологије електричних аутомобила, где су далеко одмакли, у корист удруживања у европски конзорцијум произвођача батерија. Немајући куд, "Рено" је попустио, па сада, заузврат, очекује финансијску инјекцију од чак пет милијарди евра, која је овој фирми потребна колико и људима вакцина против ковида.

ОТКАЗИ У СЛОВЕНАЧКОЈ ИСПОСТАВИ У словеначкој фабрици "Ревоз", која производи аутомобиле марке "рено", уговори о раду неће бити продужени за више од 400 радника, од којих је 90 одсто из Хрватске. Највећа словеначка компанија са седиштем у Новом Месту, која има француског власника, запошљава 3.200 људи. У "Ревозу" се производе модели "клио", "твинго" и електрични "смарт форфоур". Возила су намењена Француској, Немачкој и Италији. Укидањем треће смене са трака ће "силазити" нешто више од 600 возила дневно. (П. Ж.)

Иронија судбине је да је поодмакло, и у првом тренутку неисплативо инвестирање у електрична возила било један од разлога што је "Реноу" била угрожена ликвидност. Познату марку је погодила и афера са бившим генералним директором Карлосом Гоном, да би корона на крају ударила печат.

Ипак, није још све готово. Министар економије Брино ле Мер је поставио и услов да "Рено" 29. маја представи стратешки план уштеде две милијарде евра, као и да се предност да очувању радних места у Француској. Пре тога, у уторак ће председник Емануел Макрон представити глобални план спасавања аутомобилске индустрије која у Француској директно запошљава више од 400.000 људи.

"Рено" ће тако силом прилика морати да се приклони европском "ербасу батерија", како од милоште зову овај амбициозни пројекат који предводе Французи и Немци. Циљ је супротстављање кинеској конкуренцији, а већ су се прикључили "Пежо", "Ситроен", "Опел", "Воксал" и произвођач акумулатора "Сафт". Париз и Берлин очекују да се на овај начин отворе и многа нова радна места. Ово окретање ка сопственој производњи уједно представља још један резултат епидемије короне.