ПРОБЛЕМ са којима се суочавају сви возачи аутомобила је одбласак сунца, који, тврде статуистички извештаји, често зна да буде узрок и саобраћајних несрећа.


Штитници за сунце, затамњено предње стакло аутомобила, тамне ,наочаре за сунце, понекад једноставно не могу да помогну и пар тренутака, возач вози "наспело" заслепљен снажним извором светлости...


Тих пар секунди , приликом вожње, лако могу да буду фатални.


Зато су на недавно одржаном сајму ЦЕС инжењери "Боша" приказали своје виђење решења, " визир за заштиту од сунца" који је наставо коришћењем отпадног материјала из канте за рециклажу! Кренимо редом. Доказано је да, изазивајући привремену заслепљеност сунце изазива два пута више аутомобилских незгода од било које друге временске прилике.


Национална управа за безбедност саобраћаја на ауто-путевима САД (National Highway Traffic Safety Administration) сваке године бележи хиљаде саобраћајних незгода повезаних са одблесцима сунца, а једна друга студија показује да је ризик од аутомобилског судара 16 одсто већи при јакој сунчевој светлости него при уобичајеним временским условима. Традиционални визир за заштиту од сунца није опремљен да на одговарајући начин реши ово безбедносно питање.


Фото: Bosch


У најбољем случају он ће делимично заштитити ваше очи од сунца, али ће при томе и делимично блокирати видно поље.


"Бош" је сада понудио решење помоћу револуционарног виртуелног визира, транспарентног ЛЦД-а и интуитивне камере која комплетно замењује традиционални визир за заштиту од сунца. У првом усавршеном визиру у последњих сто година ова технологија користи паметне алгоритме да интуитивно блокира одблеске сунца, али не и пут пред вама.


- Већини возача широм света компонента визира коју сада познајемо није довољна за заштиту од опасних одблесака сунца - посебно у зору и у сумрак када сунце знатно може да ослаби вид возача - рекао је др Штефан Бернс, председник за "Bosch Car Multimedia" -Неке од најједноставнијих иновација имају највећи утицај, а виртуелни визир мења начин на који возачи виде пут."


"Виртуелни визир", који је проглашен за најбољу иновацију на додели награда за иновације ЦЕС 2020, представљен је на сајму ЦЕС у Лас Вегасу. "Виртуелни визир" је добио и награду на такмичењу на којем учествују производи из 28 категорија.


"Виртуелни визир" добио је награду за најбољу иновацију у категорији система забаве и безбедности у возилу јер је добио највише оцене жирија који се састојао од пројектаната, инжењера и стручњака у области технолошких медија.


"Виртуелни визир" повезује ЛЦД панел са возачем или камером која надгледа возача како би пратио сенку коју сунце баца на лице возача. Систем користи вештачку интелигенцију како би лоцирао возача на слици која се добија са камере окренуте ка

возачу. Визир такође користи вештачку интелигенцију да би одредио оријентире на лицу - укључујући позицију очију, носа и уста - како би могао да препозна сенке на лицу.


Алгоритам анализира видно поље возача, потамњујући само део на дисплеју кроз који светло допире у очи возача. Остатак дисплеја остаје провидан, те тако више не заклања велики део видног поља возача.


Фото: Bosch


- У раној фази развоја открили смо да корисници подешавају своје традиционалне визире за заштиту од сунца тако да им увек бацају сенку на очи", рекао је Џејсон Зинк, технички стручњак компаније Бош из Северне Америке и један од кокреатора виртуелног визира. - То је било кључно за поједностављивање концепта производа и подстицање дизајна технологије."


Креативна примена технологије течних кристала за блокирање одређених извора светлости смањује опасне одблеске сунца, непријатност за возаче и ризик од незгода, а такође повећава и видљивост, удобност и безбедност возача.


Група од три инжењера за погонске системе коју је предводио Зинк развила је идеју за виртуелни визир и израдила прототипове у своје слободно време, како би обезбедила интерна финансијска средства за концепт пројекта.


Прочитајте још: Праве брисаче за пола света


- Попут многих идеја у раној фази, и ми смо радили са ограниченим капиталом и ресурсима - рекао је Зинк.


Оригинални прототип који смо користили за прво представљање концепта био је направљен од ЛЦД монитора који смо нашли у канти за рециклажу.