Задивљујући пројекат: Тојота развија специјални систем горивних ћелија - катамаран на ВОДОНИК! (ФОТО)

Novosti Online / П.ЖИВКОВИЋ

08. 02. 2020. у 14:15

Задивљујући пројекат: Тојота развија специјални систем горивних ћелија - катамаран на ВОДОНИК! (ФОТО)
У развој пројекта катамарана "Енерџи Обзервер" јапанска компанија је укључена од самог почетка, с обзиром да је водоник у средишту пажње овог задивљујућег подухвата
КОМПАНИЈА "Тојота" припрема испоруку специјалног система горивних ћелија за "Energy Obse“.

Тојотин већ у аутомобилима примењен "Fuel Cell System" развијен је као модуларно решење које се може применити и у производњи камиона, аутобуса, у поморству, као и у стационарној примени.


У развој пројекта катамарана "Енерџи Обзервер" јапанска компанија је укључена од самог почетка, с обзиром да је водоник у средишту пажње овог задивљујућег подухвата.


Током шестогодишње одисеје, започете 2017, посада плови по свету првим оваквим бродом који аутономно производи водоник. Ово електро пловило будућности користи више обновљивих извора енергије, као и систем за производњу водоника из морске воде, без емитовања штетне емисије угљеника. У складу са "Тојотином" стратегијом "Environmental Challenge 2050", овај брод представља врхунску еколошку и енергетску прекретницу, унапређујући енергетска решења будућности, чинећи их ефикасним и примењивим у многим областима. Као први француски амбасадор пројекта "Sustainable Development Goals", пловило открива и промовише нове идеје и одржива решења која ће бити примењена у будућности, доказујући да је чистији свет могућ.


Током нове етапе сарадње, "Тојота" и "Energy Observer" блиско су радили на увођењу водеће "Тојотине" технологије система горивних ћелија на ово пловило. Систем горивних ћелија посебно за овај пројект развио је "Toyota Technical Center Europe", користећи компоненте које су први пут биле примењене на "Тојотином" аутомобилу "мираи", а потом прилагођене компактним димензијама неопходним за бродску примену.


Европски развојно-истраживачки тим "Тојоте" је седам месеци радио на развоју и производњи делова, да би затим модуларни систем горивних ћелија био израђен и склопљен. Тај успех показује прилагодљивост "Тојотине" технологије система горивних ћелија за широку примену.




Крајем прошле године, модул са горивним ћелијама тестиран је на пловилу у бродоградилишту. Тренутно се раде тестови под пуним оптерећењем на мору, пре него што средином фебруара Енергy Обсервер исплови на свој пут под називом "Tour 2020".

- Веома смо поносни што ће се "Toyota Fuel Cell System" наћи на нашим океанским рутама и бити тестиран у најтежим условима.


После три године и скоро 20.000 наутичких миља током којих је настављен развој, систем производње и складиштења енергије на "Energy Observeru" је врло поуздан. С нестрпљењем ишчекујемо наредну фазу пројекта - омогућавање поузданог и прихватљивог решења за бродску примену. Верујемо да је ово одлично решење, јер је индустријски израђено, ефикасно и сигурно - оптимист је Викториен Ерусард, оснивач и капетан "Energy Observera".


Већ неколико година "Тојотин" систем горивних ћелија показује предности у моделу "мираи", а од недавно је у примени и у аутобусима и камионима. Употреба у поморском транспорту значи корак ближе развоју друштва које се заснива на водонику. "Тојота" верује да је водоник решење за производњу енергије без штетне емисије угљеника и да ће освајање модуларне технологије горивних ћелија убрзати њену примену у бројним областима.



- Веома смо задовољни што можемо да представимо све могућности које има наш систем. "Тојотин" европски развојно-истраживачи тим посвећено је сарађивао са тимом "Energy Observera",како бисмо развили и произвели модуларни систем за тај брод. Овај пројекат показује на који начин "Toyota Fuel Cell technology" налази примену у разним пројектима и како може бити искоришћена у бројним пословним решењима, чиме овај пројекат додатно оснажује нашу визију о друштву окренутом водонику - закључује др Јохан ван Зyл, председник и ЦЕО "Тојота мотор Европа.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (4)

Niko

08.02.2020. 14:32

Za dobijanje vodonika je potřebno razgraditi h20, na kiseonik i vodonik,a za to je potrebna energija,gorivne celije su jos uvek skupe, i kao takve se ne mogu ugraditi u auta do 15.000e

Александар

09.02.2020. 04:56

@Niko - Тачно. Али то је на садашњем нивоу технолошког развоја.Док се не дође дотле да и у возилима до 15 хиљада евра буде присутан систем горивних ћелија, решење су хибридни погони и електро погони.Браћо Јапанци, само напред и срећно!

Д.Станковић

10.02.2020. 19:33

@Niko - Разградња водоника и кисеоника се реализује електричном енергијом која се може трансформисати из сунца посредством соларних ћелија,сходно томе примена је близу.

Електро-возач

12.02.2020. 04:13

@Niko: За ово се слажемо. Водоник није решење. Међутим, чистији је од свега сем од чисто електричног погона.