У Европској унији је прошле године продато више од 290 хиљада електричних аутомобила, што је готово двоструко више него 2018., показују подаци Европског удружења произвођача аутомобила (АЦЕА).

Продаја је порасла за 93,8 одсто, на 290.923 возила на годишњем нивоу, саопштила је АЦЕА, а преноси портал Индепендент онлајн.

Холандија, са 67.695 продатих возила, и Немачка, са 63.491 јединице, били су највећа европска тржишта електричних аутомобила.

Иако није највеће тржиште по броју продатих електричних возила, Норвешка се може похвалити највећим тржишним уделом електичних возила у укупној прошлогодишњој продаји нових аутомобила, а који је износио 42,4 процента.

Аналитичари кажу да би тај удео ове године могао да порасте на до 60 одсто. Најпродаванији алектрични аутомобил у Норвешкој је за сада "Теслин" Модел 3 седан.

Према подацима АЦЕА-е, продаја хибридних возила је лани порасла за готово 50 посто, на 465.026 комада, а продаја хибридних аутомобила на пуњење се повећала за 13,9 процената, на 174.103 јединице.

Возила с алтернативним погоном, која раде на течни нафтни гас (ТНГ) и природни гас, имала су удео од 10,7 посто у укупној продаји аутомобила у ЕУ 2019. године, што је пораст у односу на учешће од 7,5 процената годину раније.

Истовремено, продаја дизелаша пала је за 13,9 посто, на 4,65 милиона јединица, а њихов тржишни удео је потонуо на 30,5 посто.

"Бензинци" су и даље далеко најпопуларнија возила у ЕУ-у, при чему је њихова продаја порасла за 5,2 посто, на 8,96 милиона, а тржишни удео се повећао за више од два одсто, на 58,9 процената.