КОМПАНИЈА "Опел" ће од 2024. године искључиво производити аутомобиле који ће за погон имати електричну енергију! Било да се ради о "хибридима", "плаг-ин хибридима" илипотпуно електричним возилима!


"Opel goes electric" је крилатица коју смо чули на презентацији "опел грандленд Х хибрид4" у Базелу на којој су приосуствовале и "Новости".То је смер од кога челници компаније неће одустати а после недавно представљене "корсе електрик", овај модел, у једном од најбрже растућих сегмената на тржишту аутомобила, је само доказ да је "Опел" већ спреман за нову , још жешћу утакмицу.


Презентација је почела у Базелу, на аеродрому, где су инжењери и специјалисти из разних области "Опела" представили модел који је и први немачки компактни СУВ хибрид.Они посебно наглашавају немачки инжењеринг,преданост и снагу модела, па је и рута која је изабрана за тест вожњу до "Шварцвалда", како су истакли прави испит за ову врсту возила јер комбинује вожњу максималном брзином по ауто-путу, коришћење кватро погона на клизавим, снегом покривеним кривудавим путевима по "Црној шуми", провлачење уским улицама немачких градића и села, уз сву удобност, ексклузивност раскошне кабине снабдевене свим најсавременијим електронским уређајима и системима.



Нови "грендланд Х хибрид 4" је такозвани "плаг-ин" модел, што значи да има и могућност екстерног пуњења батерије (која се допуњава и током вожње,кочења)и по многима је тренутно најбољи избор погона јер ће омогућити власнику да у граду вози на електрични погон а ван насељених места, на дужим путовањима да користи класични, бензински мотор.



Занимљиво је решење "Опела" које је примењено на овом моделу. Наиме, покрећу га три мотора. Један "класични" бензински и два електро-мотора. По један на свакој осовини.


Цео систем је врхунац технологије.Бензински 1,6 литарски турбо са директним убризгавањем упарен је са осостепеним аутоматским мењачем са погоном на сва четири точка.Укупна снага возила је 300 КС. Самостално турбобензинац испоручује 200 КС, електромотор на предњој осовини 110 КС а на задњој 135 КС.


Батерија која је задужена за складиштење електричне енергије је 13,2 КВЧ литујум-јонска која омогућује да ово возило , са једним пуњењем пређе 59 километара што је сасвим довољно за огромну већину возача у градовима који, показала су бројна истраживања, радним даном ,приликом одласка и доласка на посао не прелазе више од 40-50 км.Оног тренутка, када се испразни батерија возила (рекосмо она се допуњава и приликом убрзавања, кочења) укључује се бензински агрегат...



Убрзање је сјајно за ову врсту возила - до стотке из места 6,1 секунда. максимална брзина је 235 километара на час уз напомену да се на струју максимално брзо може возити до 135 км на час!

Како се пуни овај "Опел"?


Можете да бирате између три начина. Пуњење на супер-брзим, јавним пуњачима, пуњење на кућним пуњачима и на обичној кућној утичници-инсталацији.на такозваном "wallbox" од 7.4kW максимално пуњење траје око два сата док на обичној уитичници је потребно између 6-8 часова.батерија је иначе смештена испред предњих седишта тако да се није ништа изгубило на комфору путника ни у запремини пртљажника који је и даље , међу највећима у класи са 390 литара односно више од 1.500 литара када се оборе наслони задњих седишта.



Када се удобно сместите у седишта (направљена у садејству са познатим немачким инстуитутом за кичму)и подесите команде, стартујете мотор (увек електрични започиње рад) бирате између четири система, начина "мода" вожње - "Electric", "Hybrid", "All-Wheel Drive", "Sport".


"Опел" је у ово возило уградио, већ у почезном пакету опреме заиста пуно тога.тако на пример можете да уз помоћсвог мобилног телефона да подешавате унапред, пре него што дођете у возило, жељену температуру.наравно можете да контролишете и друге важне параметре попутн напуњености батерије, количине горива у резервоару, притиска у пнеуматицима, да изаберете дестинацију у навигацији...



И "Апл" и Андроид" системи су компатибилни са најсавременијим мултилинк системом "Navi 5.0 IntelliLink" који има и осмоинчни тач-скрин екран на ком се приказују бројни подаци о возилу и раду система који се користе.наравно ту је и пефектни аудио систем, двоозионска аутоматска клима, блутут и слично.


Прочитајте још: Почела производња нове "опел корсе": Бестселер из Сарагосе


"Опел грандланд Х хибрид4" има бројне системе асистенције возачу од аларма за возила која долазе из такозваног "мртвог угла", одржавања возила у жељеној коловозној траци, читања саобраћајних знакова, кочења у опасним ситуацијама, детекције пешака, помоћи приликом паркирања и слично.Ту је ецо систем радара, камера, сензора, све ради типично немачки - без грешке.



Ово возило ће наредних месеци прво напунити продајне салоне у немачкој са почетном ценом од око 50.000 евра. У остатак Европе (и Србију) ће стићи током године када се очекује и верзија са само предњим погоном.



ТЕХНИЧКЕ СПЕЦИФИКАЦИЈЕ


ДУЖИНА:4.447 мм

ШИРИНА:1.906 мм

ВИСИНА:1.609 мм

ПРТЉАЖНИК.390/1.528 лит.

МОТОР:

БЕНЗИНСКИ:1,6 турбо

СНАГА:200 КС

ЕЛЕКТРИЧНИ

НАПРЕД:81 КВч

СНАГА:110 КС

НАЗАД:83 КВч

СНАГА:113 КС

МАКСИМАЛНА ДОМЕТ САМО НА СТРУЈУ:59 км

КОМБИНОВАНА ПОТРОШЊА:1,3 - 1,4 лит./100 км.

0-100 км/ч:6,1 сек.БРЗИНА:235 км/ч

МАКСИМАЛНА БРЗИНА НА СТРУЈУ:135 км/ч

ПОГОН.4х4