Ауспух ће слати аутомобиле на отпад: Већина линија техничких прегледа ће бити спремна наредне године за контролу издувних гасова

П. Ж.

28. 01. 2020. у 16:01

Ауспух ће слати аутомобиле на отпад: Већина линија техничких прегледа ће бити спремна наредне године за контролу издувних гасова

Фото А. Станковић

Крајњи рок је 5. јул 2021. године, а могуће је да се процес убрза због загађења

СВЕ линије техничких прегледа у Србији мораће најкасније до 5. јула 2021. године да буду оспособљене за преглед возила по важећем правилнику који је на снагу ступио у јулу 2018.

- Суштински се ништа није променило од онда. Чекамо упутства државе - каже, за "Новости", Трифун Стојановић, председник Удружења техничких прегледа Србије (УОТП). - Јасно је да се ово односи највише на мерење издувних гасова.

Стојановић објашњава да су и до сада мерили количину издувних гасова на аутомобилима, али да то није био фактор који би "оборио" возило на овом испиту исправности. Према важећем правилнику, сви технички прегледи ће од 5. јула 2021. (а има неких који очекују и да држава мало убрза тај рок због актуелне ситуације) морати да се опреме потребним апаратима којима ће прецизно моћи да измере емисију штетних гасова.

- Није у питању само опрема за мерење издувних гасова - каже Владан Стевић, из једног београдског предузећа које се бави и техничким прегледима. - Постоји 51 тачка коју линије техничких прегледа морају да испуне да би могле да наставе делатност. Уз издув, контролисаће се и волтажа, број обртаја мотора, снага педала кочница, овалност дискова...

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: За пет дана поскупљују цигарете: Ево колико ће сада коштати оне које ви пушите

Ипак, највише ће муке власницима старијих возила задавати мерење количине издувних гасова јер, многи мајстори тврде да се поправка (довођење возила у задате параметре по питању гасова) не исплати.

- Много је кола старијих од 15, па и 20 година. Немају исправне, или уопште немају катализаторе. Универзални катализатор кошта најмање 100 евра, па дизне, електроника, ДПФ филтери, други филтери. Кад та бројка достигне половину вредности возила, а то ће бити веома лако, јасно је да се власницима неће исплатити и да ће завршити на отпаду - каже Драгољуб Јовановић, из познатог београдског ауто-сервиса.

ПРОСЕК ИЗНАД 17 ГОДИНА

ПРОСЕЧНА старост возног парка у Србији је већа од 17 година.

Иако је прошле године продато више од 32.000 нових аутомобила, просеку није помогао увоз половних возила, који је достигао бројку од 141.000. Од тога је чак 61.000 била са "евро 3" моторима, што значи да су произведени између 1999. и 2005. године.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (32)

Niko

28.01.2020. 16:28

Znaci autobus koji je zaustavljen u berlinu je prosao 51 tacku, jbt. to niko nije rekao nemcima da jeste, autobus bi isao dalje

Niko

28.01.2020. 16:31

Kakve veze ima tehnicki pregled sa brojom obrtaja motora ili voltazom da li auto puni 12.5 ili 13.2V?? Mislite da je to vazna stvar za bezbednost???

Bulidza

29.01.2020. 03:44

@Niko - Nista to nije vazno . Vazno je uzeti - oteti poslednji dinar od ionako vec osiromasenog naroda . Voltaza punjenja akomulatora je isto kao sa ne smete da vozite vas automobil ako duva vetar severoistok , brzinom 2 m/s . I na kraju , vazno je na svaki moguci , ali bas na svaki nacin ,osiromasiti , omalovaziti i totalno unistiti gradjanina drzave Srbije , moje drage . .

SASA

28.01.2020. 17:22

Lose i za vlasnike tehnickih pregleda, a ima ih dosta. Broj automobila ce se smanjiti. Posle ce cekati uputstva drzave za zaprege. Vidim vec neki sakupljaci sekundarnih sirovina krenuli sa zapregama. Ali, zivnuce druga zanimanja, potkivaci, kovaci veterinari itd.

sasa

28.01.2020. 17:41

svake godine kao nesto revolucionarno uvodite isto. meni godinama kontrolisu izduvne gasove.

sasa

28.01.2020. 19:23

svake godine kao nesto revolucionarno uvodite isto. meni godinama kontrolisu izduvne gasove.

AndrA

29.01.2020. 03:52

I da predjem na bicikl da vozim, trazili bi: kacigu, atest za kacigu Servisnu knjizicu bicikla A mozda bi uveli i registraciju.

Геџа

29.01.2020. 04:24

Дајте ви мени бољу плату,повољне кредите па ћу купити нова кола.Шта да купим са 30.000. динара плате.Све гледате ко у европској унији а плате нам бедне. Ма срам да буде све на власти што се хвале како их је срамота колико се лепо живи у Србији. Оно јесте,мафија и политичари живе одлично. ....

NazaDnoo

29.01.2020. 06:56

Po ovome se vidi koliko napredujemo a uskoro će većina gradjana ostati zbog nazadne politike i bez vozila,ma bravooo....ne kažem da ovo sve me valja sa tehničkim pregledima ali su prvo stručnjaci nazadni trebali da zavire u narodni novčanik pa donosu zakone,ovako će doneti samo još veći bes gradjana

Matori

29.01.2020. 07:27

Nije problem zagađenja zbog automobila i do sada su se vozili problem je u drugim stvarima koje su teže za rešiti i onda daj kao nešto radimo a sve narodu po grbači pa auto se voze i leti i to mnogo više pa nema zagađenja al kad počne loženje ima pa jel problem u automobilima ili odžacima

Vozač

29.01.2020. 07:52

Treba neko da proveri kako sve izgleda u praksi ili na terenu, sada za auto tehnički traje 30 minuta. Jos uvek svi pregledaju auto za 5 minuta, i naplate 4500 din, i posle se ceka da prodju 25 min. i vozilo je ispravno... a jos bolje je to da na vozilu sa euro6b motorom koji ima 4 izduvne cevi, proveravaju izduvne gasive sa sondom u jednoj cevi i kažu "dobro je za sada"

Sandžak

29.01.2020. 13:35

@Goran Petković - Pa nego šta nego će da zabrane, zagađuje okolinu kada prazni crijeva

Oroz

29.01.2020. 09:19

Dzabe trosite slova,resili su i to ce biti sprovedeno u delo.Svaka je vlada pala iz nekog razloga,a ovo je razlog zbog koga ih ja necu glasati.Nadam se da ima puno isomisljenika.

Nikola

31.01.2020. 10:55

@Oroz - Ako vozilo ima katalizator a skinut mu Dpf ,tehnicki ne moze da utvrdi da je skinut Dpf.Pre 15 dana sam bio na vanrednom tehnickom u Passau u Nemackoj.Svaki ispravan Euro 3 uvezen iz inostranstva je bolji nego Euro 5 vozen u Srbiji.Losi putevi,losa nafta,losi delovi.

MP

29.01.2020. 11:03

Smo razmišljam: Trenutno zabraniti uvoz polovnjaka sa euro 3 motorima a za zatečena vozila, koja ne zadovoljavaju eko standarde, omogućiti korišćenje još 5 godina uz dodatnu eko-taksu srazmernu broju pređenih kilometara između dva tehnička pregleda. Tako bi, uz dodatne olakšice kroz porez i takse, bio olakšan put do boljih vozila a bilo bi i manje zagađivanja vazduha.

Ivanhoe

29.01.2020. 16:21

Zašto se ne sačeka još malo do 2025. tad ćemo imati prosečnu platu 900 € pa će građanima biti mnogo lakše da ispune zadate standarde

Br 1

29.01.2020. 17:14

Dok nekupi Mig 29 zrak bi čist.E sad mora F 35 jer ovi stari MIG ovi ne prolaze eko test.,

zaliv.net

30.01.2020. 11:15

A sta cekate, uvedite to ekspresno. Neka policija ove starije salje na tehnicki odmah....

Neša

30.01.2020. 12:03

Auto mora da zadovolji onu normu sa kojom je proizveden. Vadite sa otpada zastavina vozila i stare dizelaše. Oni ne moraju da zadovolje nikakve euro norme. Kupujmo još starije. Ko

Rade mace

30.01.2020. 12:33

Ja zivim u Austri vozim E 4 nemam katalizator nikakvi ssmo zadnji auspuh. Ali vozim BMW. Prosle godine na tehnickom kazem,glupoje uporediti bilo koji auto sa Bmw oni me gledaju,kaze zasto. Reko kad zavrsite tehnicki recicu vam. Uradili testirali daju gas mere,kaze sve ok,sad nam reci. Dadose mi papire ja sednem u kola i kazem im imam samo zadnji auspuh. Tako i ove godine. A vozi Bmw 15 god promenio sam dosad oko osam komada mozda na dva sam imao katalizator.

Dejan

31.01.2020. 20:07

@Rade mace - Au prijatelju, je'l si tako nepismen postao u Austriji ili si i ovde već bio nepismen?

Dalibor

30.01.2020. 14:27

Ma samo se vi trudite da se ravnate sa Nemackom ili drugom zemljom eu koje su od nas udaljene vise od 20 godina... Pricate kao da ste narodu dali plate po 700€ pa da svako moze izdvojiti i kupiti auto normalan... Alo i dan danas se voze jugici neko od toga bolje ne moze da kupi i sta? Treba da ga na otpad otera? Sramota od ove jadne i bedne drzave... Dabogda vi strucnjaci bicikle vozili... Puuu

kizo

01.02.2020. 22:59

Izazivate nevolju,da ne bude kasno kad se dozovete pameti?Ako ovo uradite posledice necete moci da kontrolisete.