ЈУЖНОКОРЕЈСКИ аутомобилски гигант "Кија" наставља са успешним пословањем, а прошла година је, према свим показатељима била најуспешнија у итсроји ове компаније.


Наиме, "Kia Motors" је по подацима европског удружења произвођача аутомобила "АЦЕА" први пут у својој историји продала пола милиона возила годишње у Европи.


"Кијина" укупна продаја у Европи је прошле године достигла 502.845 возила, што представља раст продаје од 1,7 одсто и раст продаје чак 11 година заредом. Бренд је прошле године први пут достигао рекордан тржишни удео и то 3,2 одсто европског тржишта

аутомобила (ту "Кија" сврстава државе чланице ЕУ и ЕФТА).


Раст је последица већег занимања за "Кијину" све већу понуду хибридних, "plug-in" хибридних и електричних возила, а делимично и продајног успеха недавно лансираних и унапређених модела, као што су "Ceed" и "стоник".


- 2019. година је за нас представљала прекретницу, јер смо први пут представили нову генерацију електричних возила и лансирали нове изведбе и погоне наших најпопуларнијих модела. Као један од најактивнијих играча на тржишту електричних возила "Кија" успешно имплементира настојања клијената да смање свој еколошки негативни утицај и трошкове вожње - рекао је Емилио Херера, извршни директор "Kia Motors Europe".



Он објашњава како је његова компанија дошла до ових резултата.

-Прошле године је "Кија" готово удвостручила продају електричних возила у односу на годину пре, због чега смо уверени да ће нам већи капацитети омогућити да удовољимо растућој тражњи за оваквим возилима - закључио је Херера.


Све већа потражња клијената за напредним погонима значајно је допринела "Кијином" прошлогодишњем успеху. Продаја хибридних, "plug-in" хибридних и потпуно електричних возила се са 58.029 возила, продатих у 2018., повећала на 66.386 возила (+14 одсто) у 2019. години.


Модел "ниро" (у хибридној, плуг-ин хибридној и потпуно електричној варијанти) и даље остаје Кијин најтраженији електрификован модел, који је укупно нашао 57.519 нових купаца (+27 одсто у односу на 2018). Хибридни Ниро добио је 37.475 нових власника (+8,0 одсто), а добро су се исказали и "Niro Plug-in Hybrid" (10.144 примерка, +1.9 одсто) и нови потпуно електрични "e-Niro" (9.900 примерака).


Укључујући и потпуно новог електричног "e-Soula", који је расположив само на неким тржиштима, "Кија" је скоро удвостручила продају електричних возила - са 7.064 возила у 2018. на 13.132 возила у 2019. (+86 одсто). "Optima Plug-in Hybrid", расположива као лимузина и караван, прошле је године са 5.635 продатих примерака такође побољшала своју продајну статистику (+23 одсто).



Породица "Ceed" је нови продајни хит - продаја новог "Ceeda" боља за чак 46 одсто 2019. година је породици "Ceed" донела титулу најпродаванијег модела Кије у Европи.


Први пут је регистрован тачно 110.201 "Ceed", што је раст од 46 посто. Претходни бестселер овог бренда, "Kia Sportage", био је јако близу са 109.838 примерака.


Великом интересовању за нову генерацију "Ceeda" кумовали су и долазак "shooting brake" изведбе "ProCeed" и урбаног кросовера "XCeed", мада су баш све четири варијанте забележиле раст продаје. Хечбек "Ceed" нашао је 45.917 купаца (+13 одсто), а каравански "Ceed Sportswagon" 34.041 (+22 одсто). "ProCeed", који је продат у 19.644 примерка, доживио је чак 11 пута бољу продају од свог претходника, купеовског "pro_ceed". У јесен лансирани "Xceed" је за само три месеца већ освојио 10.599 купаца.



Прочитајте још: Нова признања за "Кију"


Градски малишан "пиканто" је међу свим "Кијиним" моделима у Европи опет заузео треће место. Са продатих 75.187 примерака је готово изједначио резултат из 2018. године (75.315 возила). Растућа потражња за малим кросовером "стоник" се одразила кроз

побољшање продаје од 20 одсто (66.749 продатих примерака у 2019, 55.742 у 2018.).