ЈАПАНСКИ аутомобилски гигант подарио је љубитељима потока адреналина нову ,јединствену "зујалицу". Предтављена је нова "тојота ГР јарис" који за чистокрвни, мрсни спортски аутомобил, настао из Тојотиног шампионског искуства у Светском рели шампионату.

- Искован од успеха, у жару такмичења, доноси ауто-спорт технологију и дизајн директно у свет друмских аутомобила, веран "TOYOTA GAZOO Racing" етосу, у циљу производње још бољих аутомобила који су изузетно корисни и забавни за вожњу - каже се у саопштењу достављеном "Нoвостима".

Прочитајте још: Изабрани најбољи аутомобили Северне Америке: Славе "Шевролет", "Кија" и "Џип" (ФОТО)

Позициониран на врху најновије гаме "јариса", модел "ГР јарис" је јединствен модел који садржи најбоље од дизајна и инжењерских вештина "TOYOTA GAZOO Racing" и "Томи Макинен рејсинга", партнера "Тојоте" партнера у WRC надметању. Поред понуде званичног хомологацијског модела за развој следећег "Yaris WRC" аутомобила, такође поседује све особине потребне власницима који желе да се успешно такмиче у локалним рели шампионатима. Планиран за тржиште у другој половини 2020, следиће "ГР супру" као "Тојотин" други глобални "ГР" модел.

- Један од видова посвећености "TOYOTA GAZOO Racinga" је да користи ауто-спорт да унапреди своје знање и особље, с циљем да на тржиште лансира спортске аутомобиле светске класе. Док је нова "ГР" супра спортски аутомобил, развијен кроз трке на пистама, "GR Yaris" је развијен нашим учешћем у релијима - нешто што су наши фанови дуго чекали"- рекао је представљајући "GR Yaris" на 2020 Токио ауто салону, председник "GAZOO Racing", Шигеки Томојама.

Прочитајте још: Фијат кренуо у хибридну еру: “Панда и “фијат 500” са новом технологијом (ФОТО)

Сваки аспект овог аутомобила има фокус на перформансе: потпуно нова платформа и мотор, нови систем ослањања, лака конструкција, аеродинамичан дизајн и нови "GR-FOUR" систем сталног погона на сва четири точка. Велике снаге и мале тежине, поседује све карактеристике потребне за успех на такмичењима и узбудљиве перформансе као најновији производ за вожњу по путевима.

НАСЛЕЂЕ

Нови "ГР јарис" је Тојотин први оригинални спортски аутомобил с погоном на сва четири точка и "Тојотин" први хомологацијски модел за Светски рели шампионат од окончања производње модела "celica GT-FOUR" 1999.

Кроз две генерације и три модела, "celica GT-FOUR" била је учесник "Тојотиних" најуспешнијих "WRC" кампања, током златног доба у рели такмичењу, када је компанији донела 30 победа у релију, четири шампионске титуле возачима и једну произвођачу. По узору на свог славног претходника и његову технологију погона на сва четири точка, "GR Yaris" поседује "GR-FOUR" лого на задњим вратима.

Као хомологацијски модел, "GR Yaris" ће допринети развоју новог такмичарског аутомобила за WRC кампању "TOYOTA GAZOO Racing World Rally" тима. Од повратка у шампионат 2017, "Тојота" је победила и у конкуренцији произвођача 2018. и у конкуренцији возача 2019, са Отом Танаком.


ПРИОРИТЕТИ ЗА РАЗВОЈ

Тим дизајнера и инжењера у "Томи Макинен рејсингу", специјализованих за WRC, фокусиран је на усавршавање аеродинамике, расподелу масе и смањење тежине новог аутомобила - три квалитета која су најважнија за достизање најбољих перформанси и врхунског понашања у вожњи.

Спуштена линија крова унапредила је способност овог аутомобила да се пробија кроз ваздух, док су позиционирање новог 1.6 турбо мотора уназад, према средини аутомобила, и смештање акумулатора у подручје пртљажника допринели бољем балансу шасије у циљу побољшаног управљања, стабилности и реакције возила.

Каросерија с троја врата направљена је од лаких материјала, укључујући и полимер од карбонских влакана и алуминијум, за импресиван однос снаге и масе, док нова платформа доноси шири задњи део и нови систем задњег ослањања с двоструком виљушком. Тим је такође уградио ојачања испод бочних носача, да максимално искористи потенцијал перформанси система ослањања.

Да би били сигурни да планови функционишу у пракси, ГР Yарис су тестирали професионални возачи тркачких и рели аутомобила, током развојног програма.

ЈЕДИНСТВЕН ДИЗАЈН

Иако се нови "GR Yaris" налази на врху најновије палете "јариса", поседује јединствен дизајн, уз каросерију с троја врата и кров спуштен 91 мм, тако да креира силуету купеа. Врата без оквира такође доприносе изгледу купеа. Спреда, дизајн решетака и спојлер изражавају аутентичан "ГР" статус аутомобила, док назад, велики размак између точкова и мишићави блатобрани омогућавају инсталацију 18-инчних алу наплатака.

ПОТПУНО НОВИ 1.6-ЛИТАРСКИ ТУРБО МОТОР

Мотор "GR Yarisa" је потпуно нова троцилиндрична јединица с турбо пуњењем, која је ојачана ауто-спорт технологијама да би се максимализовале перформансе, укључујући "мулти-оил јет" хлађење клипа, издувне вентиле великог пречника и додатно машински обрађен усисни отвор. Из запремине од 1.618 цм3 производи максималних 261 ДИН КС/192 кW и 360 Нм обртног момента.

Компактан и лак, "DOHC" 12-вентилски турбо мотор упарен је са шестостепеним мануелним мењачем, пројектованим за велике обртне моменте.


ОДНОС СНАГЕ И ТЕЖИНЕ

Постићи добар однос снаге и масе био је кључни задатак који је помогао да се испуне критеријуми за врхунске перформансе "GR Yarisa", објашњавају у "Тојоти".

Тако је каросерија конструисана углавном од лаких материјала, укључујући нови полимер од карбонских влакана за кров који може да се обликује под притиском. Алуминијум је коришћен за хаубу и врата. Као резултат, "GR Yaris" има снагу Ц-сегментног спортског "хечбека" а масу возила Б-сегмента (1.280 кг). Његов однос снаге и масе од само 4,9 кг по ДИН КС доприноси убрзању 0-100 км/х за мање од 5,5 секунди и електронски ограниченој максималној брзини од 230 км/х!

"GR-FOUR": НОВИ СИСТЕМ ПОГОНА НА СВА ЧЕТИРИ ТОЧКА

Перформансе "GR Yarisa" ојачане су новим "GR-FOUR" системом погона на сва четири точка, развијеним да оптимизује снагу у вожњи на сваком точку, истовремено једноставним и лаганим.

Расподелом обртног момента између предње и задње осовине управља високо-осетљива спојница. Као опцију у виду пакета "Circuit-Pack" , два "Торсен" диференцијала с ограниченим проклизавањем контролишу расподелу између точкова на левој и десној страни, да би омогућили природну и директну контролу аутомобила.

- Овај генијални систем користи благо различите преносне односе за предњу и задњу осовину и омогућава потенцијални опсег баланса обртног момента напред/назад у пропорцијама од 100:0 (пун предњи погон) до 0:100 (пун задњи погон). Ова флексибилност представља значајну предност у односу на AWD "на захтев" који користе двоструко квачило или сталне системе погона на сва четири точка с централним диференцијалом. "GR FOUR" систем је такође значајно лакши - каже се поред осталог у саопштењу "Тојоте" допстављеном нашој редакцији.

Возач може да подешава перформансе приликом вожње погоном на сва четири точка према свом избору или ситуацији приликом вожње, користећи прекидач за избор 4WD мода. У "Нормал" моду основна расподела обртног момента на предњу/задњу осовину је 60:40; у "Спорт" моду баланс се преноси на задњу осовину, уз однос расподеле 30:70, да би постигли квалитет који је забаван за вожњу на неасфалтираним путевима и тркачким стазама; а у "Track" моду основна вредност је 50:50 за брзу, такмичарску вожњу по тркачким пистама или на специјалним испитима. У сваком моду баланс обртног момента аутоматски ће се подешавати реакцијом на захтеве од стране возача, понашање возила и услове на путу или тркачкој стази.

НАМЕНСКА ПЛАТФОРМА И СУСПЕНЗИЈА

"Тојота ГР јарис" поседује нову, специјално креирану платформу која комбинује предњи крај "Toyotine GA-B" платформе - која ће имати свој деби у потпуно новом моделу "Yaris 2020" - са задњим крајем "GA-C" платформе. Ово омогућава нови дизајн система ослањања и инсталацију "GR-FOUR all-wheel drive" система, и такође доприноси одличној стабилности и управљању возилом.

Док стандардни нови "јарис" користи задње торзионе греде, "ГР јарис" има двоструку виљушку, са сваким елементом оптимизованим за високе перформансе. "MacPherson" систем ослањања користи се напред.

КОЧНИ СИСТЕМ

Кочни систем садржи велике предње дискове, пречника 356 мм, са жлебовима и четвороклипним чељустима, пројектованим да се носе с ригорозним захтевима вожње по тркачким стазама за велике брзине и посебним деоницама уз капацитет за велике температуре.

"CIRCUIT PACK"

Корисници могу да унапреде свој "ГР јарис" опционалним пакетом "Circuit Pack". Он подразумева "Торсен" диференцијал с повећаним унутрашњим отпором и на предњој и на задњој осовини, систем ослањања дорађен за тркачке писте и 18-инчне коване алуминијумске наплатке с пнеуматицима "Michelin Pilot Sport 4s" 225/40Р18.

НОВИ "ГР" ПРОИЗВОДНИ ПОГОН У МОТОМАЧИЈУ

Да би допринела испуњењу циљева за врхунске перформансе "ГР јариса",компанија "Тојота" је изградила нови производни погон у својој фабрици у Мотомачију, с линијом намењеном за производњу "ГР" спортских аутомобила. Уместо традиционалног система трака, линије за производњу каросерија и додатне линије сачињавају мноштво различитих просторија, повезаних аутоматски навођеним возилима.

Производња сваког возила захтева велики број ручних процеса, за које "Тојота" унајмљује специјални тим састављен од веома искусних радника. Фабрички дизајн и таленти радне снаге омогућавају састављање високо-крутих каросерија возила, уз врхунску прецизност, до нивоа који су тешки за достизање код стандардних производних линија.

Уз своје нове производне методе, "ГР" постројење може да достигне производњу више типова или малосеријску производњу, уз бескомпромисну продуктивност.