У поплави кросовера, "сувова" разних фела, који полако почињу да личе све више једни на друге, право освежење је долазак на тржиште нове "мазде ЦX 30" .

"Мазда" није одустала од прављења динамичних, "флуидних" возила са наглашеним спортским цртама. Уз сјајну палету боја (наш фаворит је црвена коју смо и имали на тесту)и уз фелне од 18 инча, загарантовано вам је привлачење погледа где год да пролазите.

И оно што је најважније: "мазда ЦX 30" и изнутра изгледа једнако добро а исто тако се и вози! "Мазда" нас је уосталом на тако нешто и навикла годинама уназад.

Како кажу у овом јапанском гиганту "Све у овом аутомобилу је осмишљено за опуштајуће и стимулативно искуство како за возача тако и за путнике".

Источњака филозофија примењена у прављењу аутомобила на делу. Кажу Јапанци да су "проучавајући карактеристике људских чула, инжењери и дизајнери знатно побољшали осећај тишине у кабини, уклањајући изворе стварања буке и побољшавајући изолацију".

Једноставно, "Маздини" магови креирају посебно окружење које је у многоме заслужно што излазећи из возила имате осмех на лицу.

- Наша филозофија дизајна је једноставна: елегантно ухватити енергију покрета, чак и на додир. Наше аутомобиле стварају људи за људе, рукама у глини, обликујући форму са топлином и прецизношћу. Уклања се све што је непотребно, оставља само оно што је лепо. Енергија ствараоца се преноси у сваку нијансу. Тај дизајн називамо "Кодо: душа покрета". То је оно што ствара јединствену потребу да седнете за управљач и долази само из "Мазде" - кажу у овој јапанској производњи снова на точковима.

У овој фабрици мајстори имају посебну дужност, не само да "заврну шраф".

Прочитајте још: "Новости" на промоцији у Италији: Нова "алфа ромео ђулија" и "стелвио" за 2020. (ФОТО)

-Наши мајстори годинама, чак и деценијама усавршавају своје вештине како би постигли савршенство. Њихова страст, стрпљење и преданост послу уливају се у сваку "Мазду" кроз људски додир. На тај начин у производ су уткане емоције које ниједна компјутерска једначина не може да произведе. Сваки детаљ "Мазде ЦX-30" је сведок способности "Такумија". Овај пренос енергије ствара окружење које инспирише и осећај који траје и након што се вожња заврши. Од дизајнера до возача, ова веза на крају ствара обогаћујућу, емоционалну повезаност између вас и ваше "Мазде".

Тако припремљени, упознати са суштином, седамо, захваљујући "Мазди Србија" за управљач црвене "мазде ЦX 30 ("Mazda ЦX-30 Skyactiv-G122 Plus Safety Sound Luxury Style") и - уживамо.

Возач једноставно заузима положај за управљачем. Седишта, висина, дубина волана се лако прилагоди сваком возачу.Подесите, електронски наравно и положај ретровизора и притиснете "старт/стоп" дугме (Кључ је наравно негде у бизини, џеп, торба. Аутомобил се и откључава и закључава без додира, само се приближите или удаљите возилу).

Прочитајте још: "Mazda MX-30" prvi električni automobil japanske kompanije (FOTO)

Мотор има 2,0 литара, бензинац је, упарен са шестостепеним мануелним мењачем ( у понуди је и аутоматски) и располаже са 122 "коњске снаге". Уз обртни момент од 213 нм, прецизно одмерене степене преноса, вожња (прегледност је на врло високом нивоу) је "песма". Потрошња на нашем тесту била је нешто већа од фабрички декларисане, али како смо 90 одсто времена провели возећи по београдским улицама сваком ко је у последње две-три године морао да их користи јасно је да је повећана потрошња неизбежна.

Нова "мазда ЦX30" је снабдевена свим, сада већ неизоставним системима за асистенцију возачу. Почевши од помоћи при кочењу, упозорењу на напуштање возне траке до аутоматског кочења у градској вожњи ( има и детекцију пешака). Ваша "мазда" ће указати и на долазак возила из "мртвог угла",а када се испаркиравате упозориће вас на наилазак возила са бока. Помоћи ће вам да останете у жељеној коловозној траци, аутоматски ће закочити пред препреком. Има прилагодљиви радарски темпомат али и интелигентни лимитатор брзине. То је повезано и са системом за читање саобраћајних знакова. "Мазда ЦX30" има и систем "Г- векторинг контрол плус",као и помоћ при кретању на узбрдици..

Ту је и нама омиљена "справица" такозвани "хед-ап" дисплеј, пројектовање најважнијих података о вожњи (брзина, саобраћајни знак,навигација и слично) директно на ветробранском стаклу испред возача у нивоу очију. Тако да ни за секунд не морате да скидате поглед са саобраћаја који се одвија испред вас. А знамо колико и делић секунде непажње може скупо да кошта.

Нова "мазда" има и аутоматско укључивање/искључивање дугих светала,(ЛЕД фарови са функцијом прања- ЛЕД су и задња светла и показивачи праваца))док ће и унутрашњи и спољни ретровизори самозатамњењем ублажити осионост неких возача који дугим светлима задају много муке у градским условима, али и систем за препознвање умора возача!

Много тога је посвећено комфору. Удобна, лепо скројена седишта са опцијама грејања и хлађења (греју се и спољни ретровизори и обруч управљача, а метлице брисача имају опцију одлеђивања). Клима је аутоматска, двоозонска, Централни наслон за руке је добро постављен. Ту је и "ХМИ командер", једноставан за употребу па свим командма лако и брзо приступате. Наравно, и екран од 8,8 инча је "тач-скрин" са једноставним избором менија. На ообручу управљача су такође бројне команде, па је коришћење бројних система, избора музике, телефонирање, (ту је и гласовна команда да не заборавимо) сасвим поједностављено и ефикасно.

Повезивање аутомобила са вашим смартфонима је једноставно.Коришћење навигације такође.За потпуно уживање задужен је "Босе" аудио систем са осам звучника. Укратко, тешко је набројати све шта вам ова нова "мазда" нуди.

Пртљажни простор је међу већима у класи, наслони седишта се лако обарају а врата пртљажника се подижу и спуштају електронски.

Аутомобил је једноставно скројен по мери возача и путника. Пажња је посвећена сваком детаљу. И све је, поред тога што је лепо и веома практично и корисно.

"Мазда ЦX 30" има почетну цену од 21.890 евра.

ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

ДУЖИНА:4.395 мм
ШИРИНА:1.795 мм
ШИРИНА СА РЕТРОВОЗОРИМА:2.040 мм
ВИСИНА:1.540 мм
МЕЂУОСОВИНСКИ РАЗМАК:2.655 мм
НАЈМАЊА УДАЉЕНОСТ ОД ТЛА:175 мм
ПРЕЧНИК КРУГА ОКРЕТАЊА:11,4 мм
ЗАПРЕМИНА ПРТЉАЖНИКА:430/1.406 Лит.
МАСА ВОЗИЛА:1.409 кг
МОТОР:Г122
БЕНЗИНСКИ РАДНА ЗАПРЕМИНА:1.998 ццм
МАКСИМАЛНА СНАГА:122 КС
МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ:213 нм
УБРЗАЊЕ:ОД 0-100 КМ/Ч:10,6 сек.
НАЈВЕЋА БРЗИНА:186 КМ/Ч
МЕЊАЧ:мануелни 6-степени
ПОТРОШЊА:Лит./100 км
ГРАД:6,2
ВАН ГРАДА:4,5
КОМБИНОВАНО:5,1
ЕМИСИЈА ЦО2:116 г/км
ЕВРО НОРМА МОТОРА:ЕВРО 6д
ЗАПРЕМИНА РЕЗЕРВОАРА:51 лит.
ЦЕНА ОСНОВНОГ МОДЕЛА:21.890 евра
ЦЕНА ТЕСТИРАНОГ МОДЕЛА:28.450 евра