СТРАСТ је оно што покреће наше аутомобиле, воле да кажу у чувеној италијанској фабрици снова на точковима "Алфа Ромеу".


Непревазиђени дизајн, јединствени звук мотора, наслеђе којим мало ко може да се похвали, утисак да, када се нађете за управљачем ових возила, постајете део приче коју су приповедали Нино Фарина, Хуан Мануел Фанђо..."Сторије" коју настављају Кими Раиконен и Антонио Ђовинаци. Да сте део легендарног релија "Хиљаду миља"...


Зато и не чуди да је на промоцији два своја нова бисера " ђулије" и "стелвиа", на југу Италије, у чувеном туристичком комплексу "Борго Егнацио", у покрајини Апулија ( где су обављене и прве тест вожње) "Алфа Ромео" изложио и два тркачка болида: један у коме је, педесетих година прошлог века, славу стицао Нино Фарина и други у коме сада Кими Раиконен и даље одушевљава бројну армију навијача.


На презентацији за памћење, сплету историје, садашњости и аутомобилске будућности која је већ примењена у моделима "ђулија" и "стелвио" за 2020. годину, бројним специјализованим новинарима из целог света, међу којима је љубазншћу компанија "Фијат-Крајслер аутомобили Србија", био и извештач "Новости", приказани су сви новитети са којима ће ова два аутомобила, лимузина и СУВ, кренути у освајање тржишта наредне године.


Оба аутомобила добила су ексклузивна технолошка побољшања. Еволуција је изведена у три правца: технологија, аутономна вожња, повезаност.


-У сваком "Алфа Ромео" аутомобилу, возачи су увек уживали у најбољој технологији спојеном са непроцењивим техничким наслеђем, и непобедивим, узбудљивим искуством у вожњи које нуди свака креација овог бренда.


Одабир између модела "ђулија" или модела "стелвио" значи одбити прављење компромиса између решења насталих из приступа са фокусом на возача, и максималног комфора, у најопштијем смислу речи - истичу у овој компанији.


Оба возила су знатно унапређена. То је утисак који се намеће одмах када видите ,наоко мала, али значајна побољшања дизајна, али и када превалите првих неколико километара ушушкани у сјајном ентеријеру, осокољени сјајним звуком моћних мотора.


Њихова врхунска техничка решења, управљање, које се претвара у уживање у вожњи, и поставља стандард у класи, уз упечатљиво италијански дизајн буде емоције, изазивају страст управо оно што је чини се и највеће обележје сваке "алфе".


Аутомобили су опремљени новим 7-инчним "ТФТ" екраном у средишту табле с инструментима, у видокругу возача, као део стандардног пакета опреме. Распоред на екрану је изнова дизајниран како би омогућио више информација на рационалнији начин, и како би обезбедио простор за технолошке параметре за аутономну вожњу.


Ту је и централни дисплеј од 8,8 инча који је добио значајну надоградњу,осетљив је на додир и има потпуно нов распоред са оптимизованом графиком на основу "виџета" ("графичких компоненти дизајнираних за интуитивну интеракцију са свим функцијама које се могу прилагодити потребама појединца превлачењем тј. "drag and drop" -привуци и пусти системом).


Прочитајте још: АЛФА РОМЕО ПРЕДСТАВИО СВОЈ АДУТ: Ново рухо за "ђулијету"


Ово значи да сваки корисник може да прави сопствену почетну страну, на којој свака функција возила постаје апликација.


Хоризонталним скроловањем приступа се приступним приказима за "Алфа ДНА", радио, медије, паметне телефоне, навигацију, контролу климатизације, услуге повезаности и напредним системима за помоћ при вожњи. Интеракција је због тога потпуна и прилагодљива, а возач може да бира да ли ће систем користити помоћу ротирајућег точкића или екрана осетљивог на додир.


Оваква посвећеност такозваној конекцији не чуди јер је "Алфа" свесна да млади возачи, за разклику од неких других прохујалих времена, сасвим разумљиво имају неке друге, савремене потребе и када су аутомобили у питању.


Зато су нови модели и "ђулија" и "стелвио" опремљени су системом "Alfa Connected Services", алатом који омогућава напредну повезаност у возилу и скуп услуга који поспешују безбедност и комфор.


Како и доликује возилу врхунске класе и овде је доступно више "пакета" и нивоа: "My Assistant" пружа могућност СОС позива који омогућава особи у возилу да пошаље захтев за помоћ кол центру, са локацијом и идентификационим кодом возила, путем СОС дугмета на јединици за осветљење на плафону, путем радио команде или мобилне апликације, у случају судара или ванредне ситуације. (У случају незгоде, позив се обавља аутоматски).


У случају квара возила, могу се позвати хитне службе, уз пружање координата возила, како би помоћ стигла без одлагања. Позив се може обавити притиском на дугме "Assist" на осветљеном дугмету на плафону, радио командом или коришћењем апликације на паметних телефона.


Возачи такође могу директно да контактирају кориснички сервис како би захтевали подршку помоћу истих процедура. Поред тога, пакет обухвата и услугу извештавања, која обавештава кориснике о стању њиховог "Алфа Ромео" модела путем месечних извештаја који стижу имејлом.


"My Remote" обухвата више услуга које омогућавају даљинско управљање функцијама возила (закључавање/откључавање врата, паљење светла) путем паметног телефона или паметног сата, комуникација са системима "Alexa" или "Google Home" гласовним асистентима, локацијом возила, и мониторингом специфичних параметара (брзине и области), са алармима ако се постављена ограничења не поштују.


"My Car" омогућава власницима да држе стање и параметре аутомобила под константном контролом.


"My Navigation" садржи апликације са даљинско претраживање дестинација и значајних локација (Point of Interest, POI) и саобраћаја у реалном времену, временских услова и упозорења о камерама које мере брзину.


Пакет такође садржи услугу "Send & Go", који омогућава возачу да пошаље дестинацију свом навигатору директно са свог паметног телефона или веб-портала. Ту је и услуга "My Wi-Fi", која омогућава да се Интернет конекција дели на чак осам уређаја у аутомобилу, затим "My Theft Assistance", систем који обавештава власника о покушајима крађе аутомобила, и "My Fleet Manager", који служи за управљање флотама.


Већина ових алата ће бити доступна када модели буду представљени, док ће укупна понуда бити проширена и комплетирана током 2020.


Унутрашњост возила је такође знатно унапређена. Ту је нова централна конзола, са новим стилом, која обезбеђује веће, приступачније делове за чување ствари, као и нова функција бежичног пуњача. Мењач је такође нов, са кожном пресвлаком и светлећим деловима који га чине пријатним како за очи тако и на додир. Код основе мењача је потпис у боји италијанске заставе. Коначно, ротирајући точкић који контролише систем за забаву и информисање даје осећај прецизности и чврстоће при сваком додиру.


Управљач је прича за себе: сваки украсни елемент је израђен од јединствених материјала и са јединственим детаљима, као и бројним изражајима задовољства за возача, стално охрабрујући возача да настави да вози, да осети волан од перфориране коже или класичне коже, и да ужива у сјајним и хромираним детаљима који се нижу наизменично. Наравно, волан је такође и редизајниран тако да омогући функције које се односе на аутономну вожњу.


За крај, 7-инчни ТФТ екран на кластеру за инструменте и 8,8-инчни екран осетљив на додир за новим графичким приказом део су стандардног пакета.


И у "Алфи" наравно знају да су системи асистенције возачу сада нешто без чега се аутомобили ове класе не могу ни замислити.Нови модели за 2020. имају по први пут комплетну палету напредних система за помоћ при вожњи "ADAS" ("Advanced Driver Assistance Systems"), који омогућавају возилима највиши ниво аутономне вожње са савршеним балансом између задовољства у вожњи и система подршке.


Резултат је такозвани "Ниво 2",систем који се активира по правилу у ситуацијама када возач може да препусти возилу да контролише убрзање, кочење и скретање у посебним условима, путем електронских система који захтевају стални мониторинг од стране возача, али му пружају већи комфор на дужим путовањима. У сваком случају, возач мора стално да обраћа пажњу и увек мора да држи руке на волану.


Нове "Алфе" једноставно нема шта немају када су ови системи у питању. Почевши од "Lane keeping assist" (систем за одржавање возила у траци) који ће не само упозорити возача на невољно напуштање траке већ ће и вратити возило на прави пут.


Прочитајте још: "Алфа Ромео" поново на чувеном релију "1.000 Miglia" (ФОТО)


Ту је и , по италијанским путевима више него корисни "Ацтиве блинд спот Ассист "(преглед мртве тачке), систем који упозорава на било која возила која прилазе и који коригује скретање како би се избегао судар, ако је неопходно.

"Активни темпомат" аутоматски прилагођава брзину у односу на брзину другог возила како би се одржала безбедна раздаљина од возила која се налазе испред. "Traffic Sign Recognition" (систем за препознавање знакова) и "Intelligent drive" заједно

омогућавају да се брзина усклади с ограничењима, ради опуштеније вожње.


"Speed Control" (паметна контрола брзине) користи камеру, препознаје знакове на путу и приказује их на дисплеју и обавештава возача о тренутном ограничењу брзине. Затим саветује возача да смањи брзину тако да одговара оној коју очитава систем: ако возач пристане, темпомат ће аутоматски бити подешен у складу са новим ограничењима брзине.


"Traffic Jam Assist" (помоћ у саобраћајној гужви) и "Highway Assist" (помоћ на аутопуту) одржвајући аутомобил у средини траке у гужвама у саобраћају (помоћ у саобраћајној гужви) или на аутопуту (помоћ на аутопуту), и такође регулишу брзину на основу тренутних ограничења брзине.


"Driver attention assist" (систем за одржавање пажње возача)је скуп сензора и уређаја који анализира возача како би се открили знакови поспаности и упозорава га ако је неопходно.


"Алфа" је "Алфа", најчешће кажу поклоници овог бренда.


Једноставно, нема ту много приче. Кад постанете власник "Алфе" једноставно знате шта уз њу и следује. Ипак, да би се погодили сви укуси осмишљени су и разни пакети опреме.


Одмах изнад основних модела је пакет опреме "Super", који је такође основа за верзију "Business", која је намењена флотама.


Гама се затим развија у правцу још веће типично италијанске елеганције и ексклузивности верзије "Ti", која носи историјске иницијале "Turismo Internazionale", име које је увек означавало најлуксузније моделе, или у правцу спортског духа верзија "Sprint", "Veloce", а за модел "Giulia" - "Veloce Ti".


Нова верзија "Quadrifoglio MY2020" биће доступна током следеће године.


Основна верзија "ђулије" има 16-инчне фелне и ентеријер пресвучен тканином, док се у "Super" верзији нуде алу-фелне од 17 инча, које су такође доступне и у "Business" верзији. Пакет опреме "Ti" доноси фелне од 18 инча, дрвене уметке и седишта од коже врхунског квалитета, како би испунио очекивања корисника који желе луксуз и софистицираност као и спортске перформансе. Привлачан и спортски "Sprint" пакет нуди пресвлаке од коже и тканине, 18-инчне точкове и алуминијумске уметке, док "Veloce" има сопствена, посебна спортска кожна седишта. Нема компромиса у моделу "Veloce Ti": фелне од 19 инча, умеци од угљеничних влакана и седишта од коже и "Alcantare".


У "Giulia" свету постоји избор између два погонска система: 2,0-литарски бензин мотор који производи 200 КС и 2,2 турбодизел мотор са 136 КС, оба са погоном на задњим точковима и аутоматским мењачем. Пакет "Super" је такође доступан са дизел моторима од 160 и 190 КС. Постоје четири опције за погон у оквиру пакета "Business", са активним темпоматом и подршком за Apple CarPlay и Android Auto.


Пакет опреме "Ти" пружа ексклузивну елеганцију, са дрвеним умецима и фином кожом на контролној табли и седиштима са грејањем са електричним подешавањем, подељеним задњим седиштем, хромираним оквирима прозора и алуминијумским педалама. "Dark Miron" детаљи представљају посебан препознатљив елемент пакета "Sprint", заједно са спортским воланом који одражава његов карактер. Називи "Veloce" и "Veloce Ti", карактеришу моћни бензински мотори од 280 и 210 КС са погоном на сва четири точка, а опремљени су и спортским седиштима са "Dark Miron" детаљима и украсима од угљеничних влакана.


СУВ "алфа ромео стелвио" С нуди фелне од 17 инча и седишта од тканине, фелне од 18 инча и нове украсне детаље у оквиру "Super" и "Business" верзија,као и фелне од 19 инча, дрвене уметке и фину кожу на седиштима и контролној табли у оквиру "Ti" пакета.

Спортски дух изражен је у пакету "Sprint" помоћу фелни од 19 инча, алуминијумских уметака и седишта од коже и тканине, а достиже врхунац у верзији "Veloce" са 20-инчним точковима, алуминијумским умецима и спортским кожним седиштима.


Основне верзије "Стелвиа"нуде избор између два погонска система са аутоматским мењачем: 2,0-литарски бензинац који производи 200 КС са погоном на сва четири точка, и 2,2-литарски турбодизел мотор од 160 КС са погоном на задњим точковима. Као део стандардног пакета, у понуди је нови 8,8-инчни "Multitouch" дисплеј, нови 7-инчни "ЕФТ" кластер инструмената, систем за аутоматско кочење (Autonomous Emergency Brake), систем за упозорење при напуштању траке (Lane Departure Warning) као и темпомат и сензори за паркирање у рикверц.


"Stelvio Super" проширује ову понуду са 2,2-литарским турбодизел мотором од 190 КС, такође са погоном на сва четири точка, и "Xenon 35W" прилагодљивим фаровима. Исти погонски системи (оUntitled 1сим мотора од 190 КС са погоном на задњим точковима) доступни су и у "Business" конфигурацији, која обухвата функције неопходне за коришћење теренца за посао, укључујући активни темпомат, подршку за "Apple CarPlay" и "Android Auto" и други УСБ улаз позади.


У верзији "Ti" су 2-литарски бензин мотор од 200 и 280 КС, и дизел мотор од 160, 190 и 210 КС, који заједно са садржајем контролне табле одражавају ексклузивни карактер овог пакета, са кожним седиштима и контролном таблом, дрвеним умецима, хромираним оквирима прозора, алуминијумским педалама, воланом и отворима за ваздух и седиштима са грејањем са електричним подешавањем и 8 позиција. Спортски карактер "Sprint" конфигурације изражен је кроз кожни волан, црне кочионе чељусти, "Dark Miron" детаље на значкама, "V" решетки на предњој страни детелине, ауспуху и заштитној плочи, као и бензинским мотором од 200 КС и 160 КС и дизел мотором од 190 КС.


"Veloce" је још моћнији, са дизел мотором од 280 КС или 210 КС и новим, ексклузивним стилским детаљима: као и посебним коришћењем "Dark Miron" боје, а "Veloce" садржи и нове детаље обојене у складу с каросеријом, укључујући доњи део задњег блатобрана, лук точка и бочне усиснике. Унутра се могу наћи спортска кожна седишта са грејањем и електричним подешавањем са 6 позиција и алуминијумски детаљи.


Нове верзије модела за 2020. биће још изузетније и посебне захваљујући аутентичним додацима које производи "Мопар". Ови производи врхунског квалитета представљају савршен спој технике и стила разних модела.


"Алфа Ромео" је редизајнирањем ова два модела, поново показао да не одустаје од препознатљивог шарма, особености која не оставља комприомисе.

Једно је сасвим сигурно: Срећници који буду власници ових возила излазиће из њих са осмехом на лицу.


ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ


"АЛФА РОМЕО ЂУЛИЈА"


ДУЖИНА:4.650 мм

ШИРИНА:2.024 мм (са ретровизотрима)

ВИСИНА:1.411 мм

МЕђУОСОВИНСКО РАСТОЈАЊЕ:2.820 мм

ПРТЉАЖНИ ПРОСТОР:480 лит.


МОТОР


2.0 GME 280 AT

БРОЈ ЦИЛИНДАРА:4

РАДНА ЗАПРЕМИНА:1.995 мм

МАКСИМАЛНА СНАГА:280 КС

МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ:400 нм

МЕЊАЧ:Аутоматски 8 степени

ПОГОН:4Х4

0-100 км/ч:5,2 сек.

МАКСИМАЛНА БРЗИНА:240 км/ч

ПОТРОШЊА:Лит./100 км

ГРАД:8,7

ВАН ГРАДА:5,8

КОМБИНОВАНО:6,9

ЕМИСИЈА ЦО2:156 гр./км


2.2 ЈТДМ /ДИЗЕЛ/


БРОЈ ЦИЛИНДАРА:4

РАДНА ЗАПРЕМИНА:2.143 мм

МАКСИМАЛНА СНАГА:210 КС

МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ:470 нм

МЕЊАЧ:Аутоматски 8 степени

ПОГОН: 4Х4

0-100 км/ч:6,8 сек.

МАКСИМАЛНА БРЗИНА:235 км/ч

ПОТРОШЊА:Лит./100 км

ГРАД:6,3

ВАН ГРАДА:4,5

КОМБИНОВАНО:5,1

ЕМИСИЈА ЦО2:136 гр./км



"АЛФА РОМЕО СТЕЛВИО"


ДУЖИНА:4.687 мм

ШИРИНА:1.903 мм

ВИСИНА:1.632 мм

МЕђУОСОВИНСКО РАСТОЈАЊЕ:2.818 мм

ПРТЉАЖНИ ПРОСТОР:525 лит.


МОТОР


2.2 ТУРБО ДИЗЕЛ


БРОЈ ЦИЛИНДАРА:4

РАДНА ЗАПРЕМИНА:2.143 мм

МАКСИМАЛНА СНАГА:210 КС

МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ:470 нм

МЕЊАЧ:Аутоматски 8 степени

ПОГОН: 4Х4

0-100 км/ч:6,6 сек.

МАКСИМАЛНА БРЗИНА:215 км/ч

ПОТРОШЊА:Лит./100 км

ГРАД:6,4

ВАН ГРАДА:5,0

КОМБИНОВАНО:5,6

ЕМИСИЈА ЦО2:146 гр./км


МОТОР


2.0 ТУРБО БЕНЗИНАЦ


БРОЈ ЦИЛИНДАРА:4

РАДНА ЗАПРЕМИНА:1.995 мм

МАКСИМАЛНА СНАГА:280 КС

МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ:400 нм

МЕЊАЧ:Аутоматски 8 степени

ПОГОН:4Х4

0-100 км/ч:5,7 сек.

МАКСИМАЛНА БРЗИНА:230 км/ч

ПОТРОШЊА:Лит./100 км

ГРАД:8,8

ВАН ГРАДА:5,9

КОМБИНОВАНО:7,0

ЕМИСИЈА ЦО2:158 гр./км