НА ивицама стакла у аутомобилима и аутобусима виде се црна линија и изнад ње црне тачкице. Оне на колима постоје од 50 - их година ппрошлог века, када су произвођачи аутомобила почели да користе лепило како би прозор био стабилан и то је било боље решење од металне подлоге. Лепак је био сигурније, али не и естетски задовољавајуће решење. И почело се са постављањем црне боје.

Црна боја је заправо керамичка боја, а служи да сакрије лепак. Боја је запечена, што значи да је неуништива. Значи једна од њених функција је да држи прозор на месту и притом скрива лепило.

Када је о тачкицама реч, оне имају две функције. Прва је контрола температуре. Како би стакло приликом израде могло да се савије, загева се. Стакло обојено у црно загева се брже од остатка. Тачкице су ту да расподеле топлину равномерније, што спречава пуцање.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Обратите пажњу ако вас шлепају: Како се правилно вуче аутомобил који је у квару?

Тачкице помажу и да се сунчева топлота која греје кроз стакло распореди, а чине и естетски угодан прелаз из дебелих црних линија у провидност стакла. Истовремено оне чувају очи путника од сунчевог зрачења.

Оне нису насумично постављене, све су ређе што су удаљеније од црне линије. Такав узорак је естетски прихватљивији јер нема наглих прелаза.