НАЈПОЗНАТИЈИ и технолошки најсавршенији електрични аутомобили на свету, које производи америчка компанија "Тесла", од следеће године ће почети да се продају и у Србији!

Ово је најавио Илон Маск, главни извршни директор и власник компаније "Тесла", који је на свом твитер-налогу написао да ће ова возила, почетком следеће године, стићи на тржишта источне Европе, набрајајући при томе Србију, Словачку и Хрватску.

У информацији, коју су затим пренели и специјализовани портали, напомиње се да се Србија налази на простору између централне и југоисточне Европе, да се граничи са Мађарском, Румунијом, Бугарском, Северном Македонијом, Хрватском, Босном и Херцеговином, те да је српска престоница, Београд, највећи град у југоисточној Европи са најдужом историјом насељености.

Маск тврди да ће "Тесла" продавница бити најбољи омаж српско-америчком проналазачу, инжењеру и футуристи, који је дао велики допринос стварању модерног система напајања наизменичном електричном енергијом, преноси "Интернешенел бизнис тајмс".

Најјефтинији модел "Тесле", са најскромнијом опремом и најслабијом батеријом, кошта око 35.000 долара без обрачунатог пореза.

У Србији је, према подацима из 2018. године, било свега 148 електричних возила, а више од половине су путнички аутомобили. На многим локацијама у нашој земљи постављени су пуњачи за ова возила, а 15 брзих пуњача налази се на траси Коридора 10. Пуњачи су, такође, постављени на ауто-путевима, у јавним гаражама, у близини наплатних рампи, а на њима се аутомобили могу напунити за око 30 минута.


ПРОЧИТАЈТЕ И:Тесла је и наше и светско благо



Аутомобил компаније "Тесла" под називом "модел 3" је почетком године добио зелено светло за почетак продаје у Европи.

"Тесла" је од августа почео да шири продајну мрежу у источној Европи и куповина њихових возила могућа је однедавно у Мађарској, Пољској, Румунији и Словенији.

Уколико "Тесла" почне продају у Србији, урадиће то директно, без неког посредника "овлашћеног продавца".

- Таква је пракса "Тесле" - објашњава председник Српске асоцијације увозника аутомобила др Милош Петровић. - Али, на нама је пре свега да обезбедимо неопходну инфраструктуру, односно пуњаче.

Петровић објашњава да је за "теслу 3", на пример, потребан пуњач од 120 киловата, а да ми имамо само неколико од 50 киловата.

- Ко би хтео да пуни "теслу" два и по сата - пита се Петровић. - Притом, продавци купцима кола дају ваучере са ВИП картицом, па возачи пуне свој аутомобил бесплатно, а цену струје плаћа компанија "Тесла". Услов је да та енергија мора да буде из обновљивих извора!


НЕМА СЕРВИСА

"Тесла" нема механичарске радње, па неће бити ни уобичајеног ширења продајно-сервисне мреже.

- Када дођете кући, јаве вам се из компаније и компјутерски вам штелују шта треба - објашњава др Петровић. - Жалите се на затварање врата, на брисаче, да слабо вуче. Они то тако отклањају...