Да ли ће укинути регистрационе налепнице?

Новости Онлине

четвртак, 15. 08. 2019. у 23:07

Да ли ће укинути регистрационе налепнице?

фото Д.Дозет

НАЛЕД предлаже: Разлог је то што налепнице немају велику употребну вредност, а сваке године грађани и привреда имају значајне трошкове
НАЛЕД предлаже укидање регистрационе налепнице за аутомобиле чиме би се годишње уштедело око 800 милиона динара, колико возачи у Србији издвоје за плаћање такси.

Једна од препорука НАЛЕД-ове "Сиве књиге 11", која садржи 100 препорука привреде, локалних самоуправа и организација цивилног друштва за поједностављење административних процедура, јесте и да се укину регистрационе налепнице за аутомобиле, моторе и тракторе. Разлог је то што налепнице немају велику употребну вредност, а сваке године грађани и привреда имају значајне трошкове.

Налепница која се на аутомобилима лепи у доњем десном углу ветробранског стакла један је од обавезних елемената регистрације и потврда да возило може учествовати у саобраћају. На њој су исписани регистарски број аутомобила, датум истека регистрације и ознака регистрационог подручја, односно подаци који већ постоје на регистарској таблици, саобраћајној дозволи и у евиденцији МУП-а.

Потпредседник НАЛЕД-овог Савета за е-управу Александар Благојевић објашњава да се за издавање налепнице за аутомобиле плаћају две таксе у укупном износу од 440 динара.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ -По регистрациону налепницу у МУП

"С обзиром на то да се у Србији сваке године региструје најмање 1,8 милион моторних возила, долази се до рачунице да грађани и привреда годишње издвоје готово 800 милиона динара за нешто што нема велику употребну вредност осим да саобраћајац визуелно провери да ли је аутомобил регистрован или као подсетник власнику о датуму истека регистрације", каже Благојевић.

ВАЖНО КАКО И ГДЕ СТОЈИ

"Осим што налепнице представљају административни трошак, власници моторних возила морају да воде рачуна како и где их постављају", указује Александар Благојевић.

Наиме, уколико је налепница неправилно залепљена, ризикује се плаћање казне, која није мала. За грађане је прописана санкција од најмање 10.000 динара, за предузетнике од 30.000 до 200.000, а за привредна друштва од 50.000 до чак 600.000.

"Изменама Закона о безбедности саобраћаја на путевима и Правилника о регистрацији смањили би се непотребни административни трошкови, а самим тим и цена регистрације и време спровођења процедуре, што би све донело значајне уштеде."

Уместо налепница, сматра Благојевић, добро решење за информисање возача о приближавању рока за обнову регистрације било би да их систем е-Управе информише месец дана унапред путем имејла или СМС поруке и преко свог портала.

"То би и за државне органе имало практичну корист, с обзиром на то да би располагали ажурним контактима грађана – имејл адресом и бројем мобилног телефона – а задатак власника моторних возила био би да унесу контакте на порталу уколико желе да добију обавештење", сматра Благојевић.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - НОВИ НАМЕТ МУЧИ СЕЉАКЕ: Трактори у леру због регистрације

Пракса са регистационим налепницама у свету је веома разноврсна. У неким земљама налепнице никад нису уведене, а има држава у којима је обавезно да се оне залепе на ветобранско стакло или регистарску таблицу аутомобила.

"Има и земаља у којима су регистрационе налепнице биле обавезне, али су потом повучене из употребе, а то је случај у Холандији и Великој Британији, тако да се у тим државама провера регистрације, односно плаћања пореза, сада обавља електронски", указао је Благојевић, истичући да у већини земаља у региону регистрационе налепнице не постоје.


Аутор: Дневник

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (26)

Xo

15.08.2019. 23:24

Ima gde da se uštine pri registraciji i više od 440 dinara. Skače cena tehničkog, osiguranja, koječega, a uhvatili se nalepnice.

Racko

15.08.2019. 23:33

Ako bi ukinuli nalepnice gradjani bi ustedeli. Ali nije to bitno, bitno je da se uzme harač od 800 miliona.

Petrovic Zoran

15.08.2019. 23:37

bolje bi bilo da smanje poreze na kubikažu automobila....ili bar da uzmu u obzir starost vozila vece zapremine prilikom registracije.

Ми

16.08.2019. 00:13

Бринете о налепницама, а то што су регистрације ненормално прескупе ником ништа?

Gagi

16.08.2019. 05:22

E braćo, ja u Nemačkoj plaćam 250€ za poreza na auto, tablice+saobraćajna oko 80€, + obavezno osiguranje 400€ jer sam 56g. i nemam štete.. Srbija još majka i jeftina... a i ne zarađujem baš nešto... oko 1200€ mesečno... jbg da je u Srbiji plata barem 200€ veća bilo bi OK i bolje nego ovamo

SMOKI

16.08.2019. 07:53

То су све глупости. Нема возача који незнс када региструје возило. Чему служи стално ограничење таблица и саобраћајних дозвола? Све трошкове око измена треба да сноси Држава јер и онако плаћамо велик порез.

ООУР

16.08.2019. 08:13

Ако већ брину о грађанима, у шта сумњам, нека укину и харач на оружје, обзиром да смо једина држава, на планети, која га наплаћује.

Патриота

16.08.2019. 08:21

Ако би укинули налепнице онда би морали сваке године да мењамо саобраћајну, јер нигде не би писало од када до када је ауто регистровано, тако је у свим земљама где нема налепница, а то је опет компликованије. Боље мислити о томе да се смање трошкови осигурања, техничког прегледа и других ненормално скупих ставки!!!

Miroljub

16.08.2019. 13:41

@Патриота - Pa to se resava lako. Eto u zemlji u kojoj zivim dobijete postom poziv za tehnicki. Imate mesec dana da ga uradite. Ukoliko ga ne uradite imate rok da vratite tablice do tad i tad. Ako ne vratite tablice u roku, policija vam zakuca na vrata.

LOKALAC

16.08.2019. 16:25

@Патриота - Извини пријатељу али зашто би се ја дописивао са државом када на налепници пише све и за полицију али и за мене.То је прави подсетник јер ти је стално пред очима.И овде имате рок за враћање таблица али пошто хвалишЕУ,нек наша назови држава пошаље обавештења о висини пореза и евентуалног дуга а не да лупају камату на камату годинама и онда од 100-1000 дин.дуга са каматама испадне стотине хиљада или не дај боже милиони.

MALI PERICA

16.08.2019. 08:45

ja sam mislio da ulazimo u evropu i da uzimamo evropski zakon. . a zakon o prvoj registraciji. . sta se ceka ? ?

Mozda Veruju U Deda Mraza

16.08.2019. 11:07

Meni, a verujem i 99% vozača misli tako. Ne smetaju meni nalepnice, smetaju meni sledece : cena tehnickog, cena goriva, cena ponovnog kucanja motora ( iako je to potrosni deo), pa medjunarodna dozvola, pa zeleni karton... To su moje vozacke strane koje meni smetaju. SMETA mi i to sto placam bahate sluzbenike iz vlade koji se voze za 80 ak dinara, dok ja placam 168 dinara.....

Dejan Maksic

16.08.2019. 11:33

A porez na kubikazu??? a porez na oruzije ( jedino u srbiji od cele planete)

Alenka Mitrovic

16.08.2019. 13:56

Lako je udariti po narodnom dzepu. Naravno da nalepnice treba ukinuti sto pre, kao i odmah smanjiti cenu registracije jer se uzima ''na lepe oci'' Takodje treba uvesti pravilo: jedne tablice za uvek, dok god su u dobrom stanju. Stalna promena tablica je totalnui promasaj i veliki trosak za privredu i za narod. Uzmimo se u pamet dok nije kasno. Ko je uveo nalepnice? Ima li neko da odgovara za to? Stalno se kopira zapad, uzima se sve, i dobro i lose, i sve na nasu stetu i trosak, Dokle?

Zak

16.08.2019. 17:09

Pre svega proveri gde i u kojoj stampariji se stampaju nalepnice! Samo prati tok novca i videces zbog cega (koga) to mora tako...

Ivan

16.08.2019. 18:38

Jaka stvar nalepnica.Niko ne pominje Seseljevu taksu namet na kubikazu sto je svarno sramno

N. N

19.08.2019. 22:26

@Ivan - On je to samo predložio za nova vozila i za ona do 5 godina starosti e sad što su i demokrate za to glasale i proširile na sva vozila preko 2500 kubika i nikada nisu ukinuli ne može jedan čovek da ti bude kriv a ovi potonji su imali 20 i plus godina da ukinu taj zakon ali nikada na to nisu ni pomislili a kamoli da predlože ukidanje

Farfeks

16.08.2019. 20:36

1.800000 vozila se registruje u Srbiji, samo jedan € po vozilu u nečiji džep i sve je jasno.

Ljubo

17.08.2019. 00:22

Ja sam platio$1000 kaznu u Australiji jer sam zaboravio da registrujem auto. To mi se nije desavalo pre dok su bile nalepnice. Mislim da bi trebalo da postoji opcija da se plati nalepnica ko zeli. Ja sada imam napisan podsetnik za registraciju na nalepnici od servisa.

Mix

17.08.2019. 12:42

Na cenu registracije najvise utice osiguranje trenutno. Ona je, kako smo zaboravili već, naglo skočila za 50% 2014. nakon poplava, uz. Izgovor da su morali da bi ispatili veliki broj polisa usled poplava. Cena nikad nije vracena na prethodni nivo. Recimo moj slucaj za golf 2 sam placao oko 10.000 a od tad je otislo na 15. Sad jos i visi zbog skupljeg tehnickog. Sve je to proslo vrlo glatko i bez ikakvog otpora gradjanstva. E pa neka onda.

Savo

18.08.2019. 22:18

Чему одједном овако "велика брига# за возаче? Да је у питању 4.000 па би човек рекао али 400 динара, то је бацање прашине у очи.

munja

20.08.2019. 11:56

Poštovani! Kad mislite ukinuti brojeve motora to više nigdje na svetu ne postoji samo kod nas.Ima jedan primer gde je čovek uvezao BMW 3 god star iz Nemačke platio ga 43000€ a nevide se brojevi i šta sad to vozilo može da se koristi u Nemačkoj a kod nas nemože a vozilo je još pod garancijom.I kad mislite ukinuti Šešeljevu taksu na vozilo (taksa na luksuz) koja je jako visoka.

Veran

26.10.2019. 18:53

Zasto placamo komunalnu taksu pri registraciji kad naknadno moram da platim parking i putarinu? Sve duplo! Kao i kad se menja naziv ulice A mene kosta promena adrese!! Samo napredno