БУДУЋНОСТ ПРОЗВОДЊЕ У СРБИЈИ: Еколошки мотори нови адут Фијата

П. Ж.

15. 08. 2019. у 22:02

БУДУЋНОСТ ПРОЗВОДЊЕ У СРБИЈИ: Еколошки мотори нови адут Фијата

Фото Н. Фифић

До почетка производње новог СУВ возила у Крагујевцу правиће се "500 Л", али са новим модерним агрегатима. "Шумадинац" ће врло брзио добити "лаки хибридни систем", све траженији на тржишту ЕУ

ВЕСТ коју су објавили италијански медији, позивајући се на изјаву бренд директора "Фијата" Оливијеа Франсоа да ће се у крагујевачкој фабрици, крајем 2020. или почетком 2021. правити СУВ Ц сегменти, обрадовала је многе, пре свега запослене у компанији "ФКА Србија", али и бројне кооперанте.

Прочитајте још: “Фијатов” теренац је нови адут из Шумадије?

Док не почне производња модела, који ће по свему судећи настати на платформи "џипа компаса", мада има и информација да би за платформу могао да послужи и нови "фијат типо", јасно је да ће "Фијатова" фабрика морати да све снаге усмери на производњу "фијата 500 Л" који, иако и даље међу најпродаванијим возилима МПВ сегмента, трпи озбиљне ударце на тржишту. Решење је у уградњи још модернијих, еколошки чистијих погонских јединица и хибридног система.

Прочитајте још: НА СКЕНЕРУ "НОВОСТИ" "ФИЈАТ 500": Вечити младић из Торина

Наиме, према анализи италијанских медија, крагујевачка фабрика која је пројектована за прозводњу 200.000 аутомобила годишње, са моделом "500 Л" никада није била ни близу оптималне производње.

Италијански аналитичари наводе да су прве године, када је "500 Л" представљен и када је почела производња, са производних трака у Крагујевцу сишла 10.494 возила. Следеће године, када је у суштини и почела тржишна офанзива у Европи али и САД, произведено је 74.536 возила.

Рекордна производња остварена је 2014. године када је испоручено 94.114 возила!

Наредна година је била нешто слабија - 85.357, а 2016. је испоручено 63.100 возила.

Прошле године је произведено тек нешто више од 50.000 аутомобила (50.022), а исти резултат се очекује и ове године, иако је фабрика у Крагујевцу, од почетка рада до сада ове године стајала највише дана, а радници су упућивани на плаћено одсуство.

Укупно је до сада произведено 459.975 возила. Иначе, фабрика не ради од 29. јула, радници су после плаћеног одсуства користили и редовни колективни годишњи одмор, ферагосто, а у хале се враћају 19. августа.

Како преносе, по правилу добро обавештени италијански специјализовани ауто-портали, "фијат 500 Л" ће ускоро добити нови бензински мотор запремине 1.0 литара FireFly који је развијен у италијанској фабрици "Фијата" у Термолију и који би располагао са 100, односно 120 КС.

Оно што је још важније, да би се "фијат 500 Л" боље продавао на европском тржишту добиће, у складу са тенденцијама у ЕУ, и такозвани лаки хибридни систем.

ЛАКИ ХИБРИДНИ СИСТЕМ

ХИБРИДНИ погон у суштини зачи да возило има један бензински и један електро-мотор који покрећу батерије, које се пуне у току вожње, смањујући тако потрошњу али и загађење.

- Лаки хибридни систем је ценовно доступнија технологија од класичног хибрида и што је најважније, овај систем може лако да се угради у постојеће возило и у конструкцију погона без задирања у практичност или распоред у возилу - каже Драган Шкрњић, председник Еко ауто клуба Србија.

Он каже да је сасвим сигурно да ће се европски купци, који сада све масовније купују хибридна и електрична возила, лакше одлучити за "фијат 500 Л" са овим погоном.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (5)

Coa

15.08.2019. 22:20

Po meni je to ruzan auto, mislim, ne ruzan ali jednostavno dizajn je ko za neko dete..., kno, stvar ukusa, ali vise vidim neku klinku od 18 godina koja dobija auto od tatice, ili nekog feminiziranog muskarca, u tom autu, nego , eto, sebe naprimer...

Tarabic

15.08.2019. 23:00

al ima da košta ovo srpsku sirotinju boga oca dok će političari da napune dzepove i plate kolonijalni porez

јоца

16.08.2019. 04:03

Сва срећа да имамо ове стручњаке што коментаришу...

Miljan

16.08.2019. 08:28

auto koji je preskup za nas sve, nasem narodu je potreban automobil do 5 hilj. ne skuplji i fabrika bi radila... ovako tesko