ПОПУЛАРНА народна песма "Златиборе питај Тару да ли памти љубав стару" могла је протеклих дана да гласи и "Златиборе питај Тару да ли памти овакав караван"...

Друмовима између две планинске лепотице јездили су многи каравани, али никад ни један попут каравана "спринтера" који су протекле недеље, на регионалној промоцији овог "Мерцедесовог" комбија, на можда и најлепшем делу Србије, доказивали да и теретна возила могу да буду атрактивна, богато опремљена и крцата технологијом.

Као да је ђувегија са Златибора по љубав стару кренуо у новом возилу, препуном дарова...

Прочитајте још: ПЕТА ГЕНЕРАЦИЈА ЗА ДЕСЕТКУ: "Нисан микра 0,9 ТЦе " на скенеру "Новости" (ФОТО)

"Ово возило је 100 одсто скоцкано за Вас" је био мото успешно организоване презентације за бројне новинаре из земаља региона и Србије којој је домаћин био београдски "Стар импорт" заступник и увозник "Мерцедес бенца" за Србију, БиХ, Црну Гору и Албанију.

Домаћини су желели да одмах истакну "способност" овог возила да одговори на све захтеве купаца, а зна се да је првенствено намењен онима који превозом људи или робе, зарађују за живот.

Нови "спринтер" чаробњаци у фабрици у Дизелдорфу (Немачка) могу да "скоцкају" у чак на 1.700 варијанти са невероватних 600 опционала!


Прочитајте још: ТЕСТИРАМО ЗА ВАС: ОПЕЛ ГРАНДЛЕНД Џ: Атрактиван изглед, гласовне команде и обиље опреме (ФОТО/ВИДЕО)

Трећа генерација "спринтера" , а до сад су прве две (0д 1995. до 2006. и од 2006. до 2018.) продате у сјајном "тиражу" од 3,4 милиона јединица!

Новитет је да се "мерцедес" одлучио по први пут да "спринтер", поред традиционалног задњег погона,(а наравно ту је и 4x4 верзија) прави и са погоном на само предње точкове. Предњи погон даје бољу тракцију у случајевима када је лакши терет, има доста предности код употребе у зимским условима, а и "улазна цена" како то кажу комерцијалисти "Мерцедеса" је нижа.


У понуди је и верзија модела носивости 5,0 тона која на задњој осовини уместо два плус два точка има само два. Та идеја ,спроведена у дело, у пракси значи да се у товарни простор може да смести још једна (попречно" "евро-палета".

Основне верзије су наравно, путничка "турер" и транспортна "карго".

Дужине од "кратке", "стандард", дуге" и "есктра дуге" шасије значи да купац може да бира дужину возила у распону од 5,2 до 7,25 метара! Носивост је 3,0 тона, 3,5 т, 4,0 т, 5,0т и 5,5 тона! А запремина товарног простора се креће у распону од 7,5 до 17 кубних метара!

Шасије су такозвани "сингл каб" (возач и два сувозачка места у реду), "дабл каб" (још један ред седишта у кабини) а у понуди је и такозвана "вучна глава " ("tractor head") што омугућује одлука о увођењу у понуду и предњег погона.

"Спринтер" може да вућче и приколицу до максималне тежине од2,0 тона.

Путничке верзије се праве са максимално девет седишта.

У "Мерцедесу" су успели да утоварну ивицу спусте за 80 мм па је утовар робе сада још лакши.

"Мерцедес" се одлучио да у новог "спринтера" уграђује своје проверене, наравно још унапређене, дизел агрегате.

У понуди је сјајни шестоцилинарски дизелаш радне запремине 2.987 кубика (чувени "ОМ642" који развија 190 КС и има обртни момент од 440 нм.

Други мотор у понуди је "ОМ 651" који има четири цилиндра и радну запремину од 2.143 кубика. Овај агрегат се прави у неколико верзија. Најслабија има 114 КС, а у ту су и верзије са 143, 163 и 177 КС.

Мењачи су шестостепени мануелни и два аутоматска "7 Г-троник" и " 9 Г-троник".

И ослањање је ствар избора купца који може да се одлучи од ваздушног до "ГФРП" система направљеног од композитних материјала.

Резервоар "спринтера" има запремину од 50, 65, 71 и 92 литра.

Потрошња у просеку, код верзија са слабијим мотором се креће око 7,9 а код најснажнијег шестоцилиндраша 8,2 литре на 100 пређених киолометара.

Наравно, како се ради о траспортном возилу, и потрошња ће умногоме зависити и од тежине терета.

Следеће године се очекује долазак верзије са електричним мотором.

"Мерцедес" је свог "спринтера" већ у стандардној опреми богато опремио. А спреман је да испуни и посебне жеље купаца.

Оно што издвајамо је лепо уређена кабина која више личи на онај код путничких аутомобила. Седишта су квалитетна, удобна, уз могућност и електронског померања у жељеном правцу.

У "спринтеру" ћете се стварно осећати као у добро опремчљеном аутомобилу средње категорије".

Ту су бројне "асистенције" возачу које помажу при вожњи. Почевши од упозорења на возила која долазе и мртвог угла чак и када возило стоји до система који помажу приликом испаркиравања, изласка на пут. Ту је и камера за вожњу унатраг чије се пројекција може видети или на модерном тач-скрин екрану (од 7,0 и 10,25 инча)или на средишњем ретровизору. Команде се налазе на обручу волана и на екрану мултимедијалног уређаја.

Паркинг асистенција подразумева и камеру од 360 степени.Возило ће вас упозорити и на невољно напуштање коловозне траке, препознаће када сте уморни и предложиће вам одмор, али ће и мерити одстојање од возила испред, упозотити ва на нагло кочење а ако не успете да реагујете правовремено и закочиће уместо вас.

Наравно, без "паметних телефона" се више не може па је "спринтер" спреман и на повезивање и са "ајфоном" и са "андроид" системом. Ту је и бежично пуњење мобилних, навигација, сјајан аудио систем, сензори за кишу, веома користа "wet wiper sistem" (бризгаљке за течност за прање стакала се налазе уграђене у брисачима), ЛЕД фарови...

У "Мерцедесу" истичу да су велики адути овог "спринтера" између осталог "немачки квалитет и цена".

"Спринтер" је већ стигао и на наше тржиште, а почетна цена стартује од 23.990 евра за једну од најтраженијих верзија "311 ЦДИ КА 3924" кошта 23.498 евра.


ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ:


ДУЖИНА: од 5,2 до 7,35 м

ШИРИНА: 2,345 - 2.675 м

НОСИВОСТ: од 3,0 до 5,5 тона

ЗАПРЕМИНА ТОВАРНОГ ПРОСТОРА: од 7,5 до 17 м3

МАКСИМАЛНА ТЕЖИНА ПРИКОЛИЦЕ: 2,О тона


ДИЗЕЛ МОТОРИ


"ОМ642" 6 цилиндара, 2.987 ццм,190 КС 440 нм

"ОМ651" 4 цилиндра,2.143 ццм, од 4 до 177 КС

КОМБИНОВАНА ПОТРОШЊА: од 7,9 до 8,2 лит./100 км

РЕЗЕРВОАР: 50,65,71,92 ЛИТ.

ЦЕНА: Од 23.498 евра