ЈЕДАН од најпродаванијих аутомобила данашњице - "форд фокус" - доживео је четврто издање. Нова генерација стићи ће у продајне салоне Европе почетком ове јесени, а бар према ономе што је "Форд" објавио, на друмовима ће бити атрактивнији и бољи, технолошки много савременији модел.

Нови "фокус" се прави на "Фордовој новој" механичкој платформи "Ц2" која омогућава већи простор у унутрашњости возила, повећана је безбедност путника а уз нове моторе и побошану аеродинамику, најављена је и редукована потрошња.

Економичности доприноси и смањена тежина (хечбек верзије) за 88 килограма па је, кажу у "Форду", било сасвим очекивано да се емисија CO2 и потрошња смање за 10 одсто.

Како и приличи садашњем аутомобилском тренду, и "фокус" је крцат најсавременијим технологијама. Ту је адаптивни темпомат са "старт-стоп" функцијом, систем који чита саобраћајне знаке, не дозвољава невољни излазак из саобраћајне траке, има "паметна" светла која прилагођава условима саобраћаја. Наравно, ту је читав систем радара,камера (65 метара испред возила), који помажу у уочавању пешака, бициклиста, возила која долазе из мртвог угла, али и упозорење да се крећете једносмерном улицом у погрешном смеру... Систем за паркирање је унапређен. Занимљиво је да је "Форд" нови "фокус" опремио и системом за аутоматско кочење након судара да би се спречио такозвани секундарни удес...

Возачу помаже и "хед-ап" дисплеј, као и мултимедијални систем са екраном од осам инча ("Фордов" - "синк 3 систем"), наравно подразумева се бежично пуњење мобилног, повезивање са "андроид", "епл" системима...

Уз све то, овај "фокус" ће свог возача послушати и када му зада гласовну команду везану за телефонирање, избор радио-станице,подешавање климе, доласка на жељену адресу..

Аудио-систем има 675 вати, десет звучника и субвуфер!

За моторе су одабрани 1.0 екобуст са 85,100 и 125 КС бензински агрегати, као и најсавременији 1,5 литарски екобуст бензинац са 150 и 182 КС.

У понуди су и два дизелаша од 1,5 и 2 литара са 95,120 или 150 КС. Мењач је мануелни са шест и аутоматски са осам степени.

Цена за немачко тржиште ће износити од 18.700 евра па навише у зависности од мотора и опреме.