РОМЕО се, према Шекспиру, “смртно” заљубио у Јулију на први поглед. Заљубљивање у “алфа ђулијету” траје, чини се, колико и трептај ока.

Нова узданица италијанске “алфе” плени све, а онај ко има задовољство да седне за њен управљач вероватно се осећа романтичнијим од Ромеа. И бар једнако узбуђен. Лепа, узбудљива, разиграна, у најкраћем, то је нова “алфа ромео ђулијета”.

На тесту “Новости” имали смо прелепу, белу “ђулијету”. Оно што је нас импресионирало јесте, наравно уз лепоту, техничку савршеност и изузетну кабину возила - јединствен осећај док сте за воланом.

А како и да не уживате кад ова “лепотица” има свега 1.368 кубика, а при томе успе да “разигра” чак 170 “коњића” (постоји и верзија “квадрофоље верде” са 235 КС). Иначе, овај аутомобил иде као “навијен”. Када се дода гас, одмах следи реакција, а када се мало јаче стисне папучица, ауто се просто “озари”.

Спортско, неко би рекао претврдо вешање доприноси изузетном уживању када се “пеглају кривине”. На ауто-путу смо једва успевали да не прекорачимо брзину, и то не од страха од пресретача... Турбина вас неодољиво мами на “грех”, јер када стиснете педалу гаса, она једноставно “подврисне” и заиста је потребно много самоконтроле да се одупрете “зову брзине”. При томе, овај 1,4-литарски “мултиер” мотор - а можете да бирате између три опције режима рада, веома је и штедљив. На нашем тесту смо имали просечну потрошњу, тек нешто већу од 6,5 литара.

НАЈМЛАЂА ЈУЛИЈА ИМЕ “ђулијета” је два пута “искоришћено” у италијанском “Алфа Ромеу”. Први пут то је било 1954. године, а други пут 1977, када су се на великој сцени појавила два аутомобила са овим именом.

Ова “алфа ђулијета” у кабини има све што имају савремени аутомобили, али и много више шмека - италијанског. Ту је и натпис “бензина” или “аква”... Ту су и разноразни системи, од “старт-стопа”, па до АБС, ЕСП, па сјајан обруч управљача, спортски кокпит, сјајно дизајнирана ергономска седишта...

И да се вратимо на почетак приче. Није свако Ромео. Не мора свако да воли “ђулијету”, баш као ни “алфу”, бренд који или воле безгранично или га ниподаштавају. Трећег нема. Кажу, “алфа” се воли или не воли. А у “ђулијету” се, да парафразирамо, или заљубите или чекате неку другу принцезу.

ИНФО

ДИМЕНЗИЈЕ

Дужина 4.351 мм

Ширна 1.798 мм

Висина 1.465 мм

Маса 1.300 кг


СПЕЦИФИКАЦИЈЕ

Мотор 1.4 ТБ мулти-ер

Снага 170 КС

Обрт.момент 230 нм

Од 0 до 100 км/час 7,8 сек.