Балет тражи жртву, али и мења живот: Марија Ивет Гонзалез Родригез, педагог у Националној фондацији за игру

М. МИРКОВИЋ

понедељак, 25. 05. 2020. у 17:00

Балет тражи жртву, али и мења живот: Марија Ивет Гонзалез Родригез, педагог у Националној фондацији за игру

Фото Небојша Ђокић

Током ванредне ситуације наставила сам да радим, можда још и више, и жао ми је само због отказивања планираних наступа

БАЛЕТ мајстор са Кубе, Марија Ивет Гонзалез Родригез, у септембру прошле године дошла је у Београд, на позив Аје Јунг, да би као педагог основног предмета провела целу школску годину у Балетској школи Националне фондације за игру.

- Упознала сам дивну децу, младе играче заинтересоване да уче и откривају једну лепу професију и упели смо да успоставимо изузетну дисциплину у раду, развијајући истовремено поштовање и љубав према игри - каже ова балерина и педагог, коју су немила дешавања за нама приморала да донесе одлуку, можда неуобичајену, и остане у Београду током целог ванредног стања.

- Мој живот се није много променио током ове ситуације, јер смо након само неколико дана успоставили онлајн наставу балета са свим ученицима - резимира Ивет. - Наставила сам да радим, можда и више, јер сам могла да разговарам дуже са мојим ученицима, развијајући њихову менталну дисциплину и снагу. Изузетно сам захтевна у свом раду, и као што нас балет учи, сваки посао морам да завршим до краја. Имам много професионалног искуства, волим да радим са младима, и желим да им пренесем богату ризницу знања коју су мени несебично предали моји педагози на Куби. Једино за чиме жалим јесу отказивања наступа и планова које сам имала са својим ученицима.

ПОВРАТАК НЕКАДА је Марија Ивет Гонзалез Родригез освајала светске позорнице са Националним балетом Кубе, а играла је и на неколико сцена бивше Југославије, и не слутећи да ће се вратити на ове просторе да предаје балет.

Након успеха на Међународном такмичењу у Келну у јануару, када су се вратили са чак шест медаља, требало је да иду на балетска такмичења у Грчкој и Италији, али и да наступе у неколико градова у Србији у оквиру Каравана игре, а гошћа са Кубе жали што нису остварили те зацртане циљеве, свесна да су за њене ученике путовања, такмичења и наступи на професионалним сценама велики и значајан мотив:

- Када вежбате по неколико сати дневно у балетској сали, најмање шест пута недељно, када искористите све празнике и распусте како бисте усавршавали своју технику, онда је заиста тешко да свој рад не прикажете на сцени, пред публиком, колегама, педагозима... Тешко је свим уметницима, а деци и младима је вероватно најтеже. Наступи у Грчкој и Италији могли су да буду круна нашег овогодишњег рада.


Не жели да прогнозира да ли је неко од њених овдашњих ученика таленат какав би могао стићи до светских позорница, јер су они још врло млади а и зато што "прогнозе у балету, баш као и у животу, не треба правити".

- Битно је да наставе посвећено да вежбају, да стекну знање потребно за одлазак у свет... Међутим, ако неко од њих себи постави јасне циљеве и фокусира сву своју енергију на балет, сигурно ће постати добар играч! Каријера уметника подразумева велике жртве, али ако нешто волите, онда живот неупитно предајете својим циљевима.


Марија Ивет Гонзалез Родригез, на питање колико је и због чега је балет важан за здравље и ум, одговара речима које је прочитала као девојчица и заувек запамтила:

- У питању су речи непоновљиве Марте Грем: "Игра је скривени језик душе". И даље верујем да је у томе тајна. Зато не заборавите да девојчице и дечаке охрабрите да дођу на аудицију у Балетску школу Националне фондације за игру, 28. маја. Сигурно ћете учинити њихово одрастање другачијим, а можда и цео живот!





Коментари (1)