ДИРЕКТОРКА Опере Народног позоришта сопран Јасмина Трумбеташ Петровић у среду ће се, од 19.30 на Великој сцени националног театра, представити у насловној роли на премијери опере "Манон Леско". Поставку ове Пучинијеве опере урадио је гост из Италије Пјер Франческо Маестрини, велики мајстор, познат као редитељ који од опера прави бајке.

- Било је велико задовољство радити с њим, и то је мишљење целог ансамбла - открива Јасмина. - Ову нашу "Манон" поставио је класично, уз обраћање пуне пажње на детаље у уметничком изразу певача, као и у обликовању костима са Луком дал Алпијем и сценографије Алфреда Троизија. Дириговаће маестро Стефано Романи, такође гост из Италије, а наставити наш диригент Ђорђе Павловић.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Политички театар пре фестивала: Нишка позоришна фешта "На раскршћу" узбуркала (не само) културну јавност

Манон Леско свакако је једна од омиљених али и најтежих улога спинто-драмског сопрана, јер обилује предивним мелодијама, али и веома тешким аријама и дуетима, баш као што је рола Де Гријеа једна од најтежих у тенорском опусу. Окосница либрета је друштвено и "морално" посрнуће богатог Де Гријеа, због страствене љубави преме фаталној Манон - куртизани, којој црква и друштво негирају право и способност да воли, а коју редитељ ове оперске представе Маестрини назива најлепшом женом у целокупној оперској уметности.

- Сама опера је препуна страсти и емоција двоје љубавника кое у великој мери надмашују страст између Тоске и Каварадосија - каже наша "премијерна" Манон. - Улога је до те мере тешка да кажу да је ни Марија Калас није певала на сцени, иако је снимила целу оперу. Манон је синтеза свих љубави на сцени. Све смо ми жене биле вољене и преварене, свака од нас је показивала страст на свој начин, горела на сцени и својим гласом и емоцијом изазивала уздахе и узбуђење у публици.

Са Небојшом Бабићем

За ову годину наша Опера планира поставку представе "Кнез Игор" Бородина, не само због јубилеја (130 година од прве представе), него и због тога што је од руских опера на репертоару тренутно само "Евгеније Оњегин", најављује директорка куће, те додаје:

- Не заборавимо да период од 1954. до 1969. слови за златно доба наше Опере управо захваљујући руским операма које су наши уметници презентовали у свету, а са којима су направили велики успех и чак снимали за чувену продукцијску кућу ДЕЦЦА. У овој години биће постављена и Белинијева опера "Ромео и Јулија" (то јест "Капулети и Монтеки"), као и дечја опера "Снежана и седам патуљака" а очекују нас обнове представа "Ђани Скики", "Чаробна фрула", "Љубавни напитак" и "Евгеније Оњегин".


Поносна је на враћање на сцену две српске опере за кратко време, откако је на месту директора тог сектора - "Коштане" Петра Коњовића и "На уранку" Станислава Биничког.

- Циљ је сачувати их од заборава и тако што се домаће опере морају наћи на репертоару скоро сваке сезоне. Све остало што сам започела и имала намеру да урадим је системски проблем и иде веома спорим корацима, с обзиром на непостојање закона о култури - без којег се нагомилани проблеми не могу решити, забрану запошљавања - која нас онемогућава да подмладимо ансамбл, те неадекватну систематизацију - каже Јасмина Трумбеташ Петровић.

КИТАНОВСКИ ОТКАЗАО УЧЕШЋЕ САМО НЕКОЛИКО ДАНА ПРЕ ИЗВОЂЕЊА

ТЕНОР Никола Китановски, који се припремао за главну мушку улогу те био најављен управо за извођење у среду - пре само два дана се огласио отказујући своје учешће на премијери.

Он је на "Фејсбуку" образложио да је одлуку донео нерадо и тешко, али да су га на њу приморали проблеми техничке природе, попут неспремних костима, обуће, декора, сценографије и реквизита (за које тврди да није могао ни да их види, а камоли испроба све до генералне пробе предвиђене за данас), те, како каже - одбијање дирекције да премијеру због тих проблема одложи. Китановски је нагласио да разуме преоптерећеност капацитета позоришних занатских радионица и изразио захвалност директорки Опере Народног позоришта Јасмини Трумбеташ Петровић, која га је позвала и пружила му прилику и поверење да спреми улогу Рената де Гријеа, и сјајном диригенту Романију и фантастичном редитељу Маестринију, који су га одабрали да пева премијеру.

Сама Јасмина Трумбеташ Петровић није желела да коментарише потез госта којим отказује учешће у премијери, на којој ће тако Де Гријеа певати Јанко Синадиновић, а након њега Дејан Максимовић.

Представа ће имати такорећи две премијере - друга је 29. фебруара на сцени "Мадленијанума", са којим је рађена у копродукцији. У насловној улози наступиће још Сања Керкез и Ана Рупчић, а у осталим Небојша Бабић, Михајло Шљивић, Александар Стаматовић, Дарко Ђорђевић, Синиша Радин...