АУТОР историјског стрип серијала "Матео" (чија је два тома објавила "Чаробна књига") Жан-Пјер Жибра, пратећи судбину човека захваћеног олујама прве половине 20. века, од битака Великог рата, преко револуционарног Санкт Петербурга, до радних логора у далекој Француској Гијани и шпанских бораца, демонстрира и приповедачки и цртачки таленат и остварује несвакидашње уметничке домете.

У малом медитеранском граду у подножју Пиринеја, редом одлазе у војску - сви осим Матеа, који, као син шпанских избеглица, не добија тај позив. Кад остали сељани, па и његова вољена Жилијет, покажу презир према његовом пацифизму, насловни јунак креће у епску авантуру која ће из корена изменити животе свих њих. Из мрачних и крвавих ровова Матео се враћа у своје село, али место га опет не држи те он, овог пута с фото-апаратом у руци, одлази у узаврелу Русију, да документује настанак света који ће - макар у теорији, следити часније и правичније идеале. Осамнаест година после револуционарних збивања у Русији он се, лишен свих илузија, враћа у родни крај, али већ му се пише још једна судбоносна авантура у Шпанији...

"Чаробна књига" стрипофиле је обрадовала и својим издањем једног од најцењенијих стрип-романа нашег доба - "Персеполисом".


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Србија спонзор првог стрипа у Етиопији

Мудар, смешан и потресан, "Персеполис" је дневник одрастања ауторке Марђан Сатрапи за време Исламске револуције, драгоцено литерарно сведочанство о животу у Ирану током, за ову земљу преломног периода, с краја седамдесетих и почетком осамдесетих. У моћним црно-белим сликама Сатрапи приповеда о времену које је провела у Техерану, између своје шесте и четрнаесте - о годинама кад је присуствовала паду шаховог режима, тријумфу Исламске револуције и страхотним последицама рата са Ираком. Напредна кћи јединица посвећених марксиста и праунука једног од последњих иранских шахова сведочи о детињству које се на јединствен начин преплиће са историјом њене земље. Изузетно лична, дубоко политичка и посве оригинална прича, својеврсни је "аутопортрет уметнице у младости", дечјег сензибилитета а моћног стила, који сенчи најсуморније странице иранске повести.