ПРЕМИЈЕРОМ представе "Градови којих више нема", светски познате кореографкиње Констанце Мукрас, у уторак вече, 1. октобра се у Битеф театру отвара нова сезона, али и најављује чвршћа веза са истоименим фестивалом:

- Идеја Мире Траиловић, када је пре три деценије основала театар, била је да он буде нека врста платформе за битефовске тенденције на домаћој сцени - каже на почетку разговора за наш лист Иван Меденица, уметнички директор и селектор фестивала. - Током протеклих година било је "укрштања", истина, недовољног. И недовољно јасног за публику и медије.

Тако се ове године десило да је 53. Битеф сугерисао теме, сценски језик и форме које ће тек бити присутне на позоришном репертоару:

- Везе су и персоналне, јер је циљ да уметници који су успешно обележили поједина фестивалска издања буду присутни у театру. Констанца Мукрас, чију ћемо представу гледати, пре десетак година гостовала је на Битефу с остварењем "Велики у Бомбају", била је чланица жирија, а ове године је и отворила фестивал. Иначе, "Градове којих више нема" урадила је с Битеф денс компанјом, која ове године обележава деценију рада.

Прочитајте још - ПОЗОРИШНА КРИТИКА - 53. БИТЕФ: Натезање у ноћ септембарску

Меденица наглашава и да ће се и остали наслови на репертоару куће бавити темом овогодишњег фестивалског издања (распадом заједнице и покушајем њене обнове), "имерзивним" театром, или ће бити ангажован аутор који је већ учествовао на Битефу. Оцењујући 53. фестивалско издање, наш саговорник истиче да је оно наишло на изузетно добар пријем код публике:


"Градови којих више нема" Фото Битеф

- Скоро све представе су одмах распродате, дванаест представа имало је 35 извођења, а готово све су гледаоци високо оценили са 4,30. Имали смо више од четрдесет гостију из иностранства и тек очекујемо оцену међународне критике. Мислим да смо урадили веома добар посао, успели смо да направимо прави баланс између јасно препознатљиве концепцијске линије (уметничке и тематске) и квалитета појединачних представа. Прихватили смо и критике из претходних година да је фестивалу потребно више драмског позоришта (наравно, у битефовском духу) са наглашеним редитељским читањем, и верујем да смо нашли добру равнотежу са инсталацијама, перформансима, новим циркусом и савременим плесом.

Прочитајте још - ИВАН МЕДЕНИЦА О ПРЕДСТАВАМА 53. БИТЕФА И СЛОГАНУ: Не нудимо лажне наде и илузије

Селектор и уметнички директор посебно наглашава да ће овогодишњи Битеф бити упамћен по освајању новог простора, "Луке Београд":

- Никада није био случај да чак половина фестивалских извођења буде у амбијеталном простору. Чини ми се да смо успели, не само представама него и дружењима између њих, заиста да експериментишемо са идејом заједнице, па и да је стварамо.

Фото З. Јовановић

На питање има ли већ идеју како ће изгледати 54. Битеф, Меденица каже:

- Концепт и тема су постављени, а неке представе изабране. У жижи ће се наћи оно што је глобално највећи проблем у свету. А ако нам свима одмах не падне на памет шта је то, онда смо у још већем проблему! Ево асоцијације: као што је ово фестивалско издање било у знаку црвене боје, следеће ће бити у знаку - зелене.

ЕКИПА

ИЗВОЂАЧИ у представи су Марија Бергам, Ана Игњатовић Загорац, Бранко Митровић, Тамара Пјевић, Миона Петровић, Јакша Филиповац, Наташа Гвозденовић, Никола Живковић и Уна Вујошевић.

Асистенти кореографа су Емил Норберт Бордас и Мики Шоди, аутор музике је Александра Ђокић, а костимогаф Селена Орб.

ТРИЈУМВИРАТ

- ЗА повезивање истоименог театра и фестивала биће задужен "тријумвират": драматург Филип Вујошевић, руководилац Битеф денс компаније Јелена Кајго и Јелена Богавац, уредник програма Битеф театра - истиче Иван Меденица.