КАО што проток времена чини своје, као што сећања бледе, споменици нестају, мењају се, заборављају, мој рад покушава да сећања на то време и те споменике, као и на архитектонско - културну баштину једне одређене епохе, епохе моје младости, призове и интерпретира кроз слике и скулптуре. Све то кроз замишљени амбијент, где се фрагменти сећања мешају са маштом, а ствара се лична интерпретација сећања, колективног, свесног, несвесног... Рад који сам замислио за Павиљон састоји се из зидне слике, мурала, који представља апстраховани пејзаж, метафору пејзажа моје младости.

Прочитајте још - Озболт и „Повратак“ у Ђардинима

Овим речима Ђорђе Озболт описује своју замисао и пројекат “Повратак губитка меморије” којим ће представити нашу земљу и српску савремену уметност на предстојећем Бијеналу у Венецији. Колико данас, Озболт путује у Италију, где ће се наредне три седмице посветити осликавању три зида павиљона Србије, односно креирању поменутог мурала.

Сам мурал је, додаје, замишљен као платформа на којој је распоређено осам слика различитих формата, а “које делују као фрагменти сећања - залеђени на платну, попут портала који отвара свет меморије кроз сопствену уметничку визију”. Пет скулптура, висине од око два метра, стајаће уз супротни зид, тако да гледају ка сликама и муралу, о чему аутор каже:

- То је дијалог слике и скулптуре, инспирисан сећањима на исту епоху, на исти културно-социјални сензибилитет. Фигуре слављене у прошлим временима - данас истрошене, временом изобличене, изманипулисане... Остаје помешани сентимент и контрадикторни доживљај.

Детаљи из атељеа

Озболт је у четвртак, обраћајући се новинарима пред полазак у Венецију, где су његове слике и скулптуре већ отпутовале, објаснио да се тема сваког Бијенала поставља што свеобухватније те да на њу уметници врло ретко одговарају сасвим директно. Тако је, вели, његов пројекат у настајању чијој се финалној фази од сутра посвећује - подједнако рад о истини и неистини, колико и о тим непоузданим сећањима:

- Сећања се мењају, мутирају, идеализују, искривљују под утицајем времена, услед промена социоекономских прилика, бледе, заборављају се. Понекад су потпуно лажна. Остају селективни фрагменти који су опет, као такви, непоуздани. Цео рад говори о прошлости из перспективе садашњости и, по дефиницији, не може да одговара истини. Он је интерпретација нечега што је некад било. Самим тим је лажан као сећање, али истинит као уметничко дело.

Бијенале уметности у Венецији, под насловом May You Live in Interesting Times, биће инспирисано данашњим “занимљивим временом”, обележеним лажним вестима, порушеним вредностима и различитим кризама, најавио је уметнички директор Ралф Ругоф, представљајући концепт те међународне изложбе - која ће бити одржана од 11. маја до 24. новембра, уз вернисаж од 8. до 10. маја. Према оцени стручне комисије, Озболтов пројекат најбоље је одговорио на централну тему, као и на исказ уметничког директора Ругофа.

Комесар наступа Србије Владислав Шћепановић, уметник и професор Факултета примењених уметности у Београду, који је 2017. и сам учествовао на Бијеналу, истакао је у четвртак да је проблем дигиталног света и “дигиталног сећања” - кородирање информација, које једу једна другу, те да је уверен у значај и вредност рада који делује из аналогног аспекта, стварајући аналогно сећање.

Аутор са Вукосављевићем и Шћепановићем

ВУКОСАВЉЕВИЋ: ПУНО ПОВЕРЕЊЕ

ИЗРАЖАВАЈУЋИ задовољство што се, када је реч о представљању Србије на 58. Бијеналу у Венецији (за које је Министарство издвојило преко 22 милиона динара), све одвија по плану, министар културе Владан Вукосављевић рекао је у четвртак да има пуно поверење у одабир комисије.

- Изабран је изванредан уметник са међународном репутацијом, чија ће уметничка достигнућа завредети пажњу и у Венецији, где је последњих неколико наступа Србије прошло изузетно запажено те се ове године надамо истом ако не и већем успеху.