У УЖИЧКОМ Народном позоришту вечерас је праизведба комада Јелене Кајго "Невидљиви људи", у режији Немање Ранковића. Ауторка (драмски писац, бивши управник Битеф театра и садашњи директор Битеф денс компаније) са свим до сада изведеним насловима постигла је запажене успехе на домаћим и страним сценама. Пре једне деценије постављени су њени "Фантоми" у Атељеу 212 (своју верзију имали су и у бечком Шаушпилхаусу), "Интимус" је био на репертоару Народног позоришта, "Реалисти" у њујоршком позоришту Here art centre, а последње четири сезоне и у зрењанинском театру...

- У овом, до сада неизведеном делу, једна линија прати младог дизајнера који живи у Америци, ради на црно и схвата да је за тамошњи систем невидљив човек, као и многи други мигранти - објашњава Јелена Кајго. - Комад се бави и односом млађе генерације према сопственом националном идентитету. Занимљиво је да често имају осећај "кривице" због медијске сатанизације народа ком припадају (деведесетих година), па и комплекс ниже вредности.

Друга линија, истиче Кајго, говори о људима којима реалност (лична или друштвена) постаје толико нелагодна да осећају потребу да од ње побегну:

- Главни јунак је писац који цео живот барата са "невидљивим људима" у књигама, а онда одлучује да напише "своју реалност" с младом глумицом, и за тај задатак је плаћа... Тако, комад преиспитује да ли је реалност оно што нам се дешава или оно у шта желимо да верујемо. "Невидљиви људи" су и сви ликови које сусрећемо у литератури, а које сами креирамо у глави. Хамлета, Медеју, Ану Карењину, Хеду Габлер - нико није видео, а свима су блиски као да их лично познају. И свако их замишља на свој начин.


САБРАНА ДЕЛА

У издању куће "Лом" пре две године појавиле су се све Јеленине до сада написане драме, па су тако међу корице једне књиге стали и "Фантоми", "Интимус", "Реалисти" и "Невидљиви људи". Иначе, ауторка је завршила драматургију на Академији уметности у Београду 2004. (класа професора Синише Ковачевића), а потом и магистрирала на Интердисциплинарним студијама Универзитета уметности.