ПРЕМИЈЕРНО извођење ауторске представе "Комплекс Рисић" (рађене у копродукцији СЛГ из Љубљане, ХНК Ивана пл. Зајца из Ријеке, Битефа и скопског МОТ-а) у оквиру 49. Битефа, пропраћенo је великим интересовањем, онако како то увек бива када је реч о представама Оливера Фрљића. Зато ће за радознале гледаоце, извесно, бити недовољна и три извођења (два званична и једна отворена генерална проба) да виде шта то овог пута приказује контроверзни, провокативни и шокантни Фрљић.

Неспорни миљеник београдске публике и самог фестивала (и прошле и претпрошле године освојио је Гран при, за представе "Зоран Ђинђић" и "Александра Зец") опет се појавио са представом која интригира већ самим насловом - "Комплекс Ристић". Није први пут да се у називу нађе аутентична личност, с разликом што је овог пута жива и и те како још присутна својим позоришним делом и политичким (не)делом... Па и ако се није појавио на синоћној премијери у Битеф театру, Ристићево физичко (али и уметничко) одсуство било је "присутније" од свега виђеног.

- Свако има слободу да ради шта хоће. Не бави се та представа мноме, већ сасвим другим стварима - изјавио је Ристић уочи њенe премијере. И на "невиђено" позоришни маг био је у праву.

Сам редитељ је уочи извођења рекао да ово није представа о Љубиши Ристићу, "већ преиспитивање идеје о југословенском театру, КПГТ концепту и његовој девалвацији". Обичан гледалац би отишао корак даље и у Фрљићевој причи препознао шири миље: распад Југославије (а онда присилни контакт и невољно ступање у "односе" бивших република), марионетско пристајање на задате улоге, подједнаку пониженост у односу на креаторе њихових судбина, али и тоталитаризам као крајњу и очекивану реалност после свега што су дозволили да им се деси, о чему недвосмислено указује маска Стаљина на лицима глумаца у завршној сцени.

Дакле, тематски је оквир који, очекивано, окупира Фрљића и ту нема изненађења. Има егзибиционизма, потребе да шокира, па се чини да то надраста ауторову намеру да провоцира. Да ли је заиста потребно да актери пред публиком мокре на мапи Југославије да би она "схватила" шта су сами урадили својим државама или "претачу" пљувачку да би се згађени гледаоци досетили шта значи "пљунути у уста"...