Стара здања која су некада битисала у центру Београда одавно су се изместила у прошлост.

Некадашња архитектура, дрвене спратне зграде или омање куће од набоја одавно су престале да постоје у визијама грађевинаца. Дуго су још у градском ткиву биле доминантне куће чији изглед је подсећао на доба турске власти.

Смениле су их велике, армиранобетонске грађевине, модерни урбанизам, захуктали саобраћај и ритам једног потпуно другачијег живота.

Данашњи Београђани безброј својих обавеза решавају у центру града, а ако нису отпочели путању на Зеленом венцу, вероватно јесу код Дома омладине. Ова зграда је већ више деценија један од најважнијих оријентира у граду.

Фотографије које смо изабрали само нас враћају у амбијент који је имао Београд у доба када овако важних здања није било. Тада је дошло време да се приземне или једва спратне куће сруше како би на њиховом месту поникле вишеспратнице.

Дечанска улица, позната и по томе што је у историји града највише пута мењала име, имала је другачије контуре. У међуратном периоду је почела њена транформација, када је поникла зграда листа "Време" у којем се данас налазе "Новости".

Приземна кућа на месту данашњег Дома омладине била је оријентир на који ће се "наслонити" Македонска улица, у предратном називу Поенкареова.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Београдске приче: Тешке поплаве у Карађорђевој

Преко пута, тек пре пола века направљен је Теразијски тунел, једна од најпроментнијих трансферзала у данашњем Београду. Тако је овај део града постепено променио профил.

Ово здање направљено је 1964. године, а временом је постао симбол живота младих, као и култних културних догађаја.


ПАШИЋЕВ ТРГ

Данашњи трг Николе Пашића у послератном периоду носио је име по ауторима научног социјализма Карлу Марксу и Фридриху Енгелсу. Здање Дома синдиката поникло је у том периду дајући сасвим нову физиономију овом тргу.

Пре Другог светског рата овај простор заузимале су куће тако да се обриси данашњег трга у то време нису ни назирали.


ДЕЧАНСКА И АУТОМОБИЛИ

Пре Другог светског рата Дечанска улица била је позната по томе што су у њу највише свраћали љубитељи и власници аутомобила. Ту су се налазила представништва ауто-кућа које су нудиле најбоља возила оног доба, као и сервиси за одржавање.