УЛИЦЕ Краљице Марије и 27. марта претпрошле недеље званично су пуштене у саобраћај, а наплата паркирања је почела. Међутим, на тек исцртаним деловима паркинга недостаје од 30 до 50 центиметара простора, тако да нема предвиђених 220 центиметара, а има и делова са превеликом "комоцијом".

Од Рузвелтове до Таковске, слика је иста. Негде има вишка, а негде два возила не могу да стану на предвиђена паркинг-места. Такви примери највидљивији су код Машинског факултета. Има и места где због стубова јавне расвете возачи не могу нормално ни да уђу на паркинг ни да изађу са њега.


Трагови точкова, али и већ увелико разроване ивице после само недељу дана доказ су да је неко омануо током реконструкције. Да ли је то Саобраћајни институт ЦИП, који је радио пројекат реконстукције, извођач радова или ЈКП "Паркинг сервис", које је обележавало паркинг-места?


- Паркинг-места, по пројекту, нису појединачно обележена него је почетак паркинг-простора означен вертикалном сигнализацијом. Размак између дрвећа диктира број места, а и начин паркирања оног ко први дође до паркинг-места. На једној локацији изгледа да је стуб контактне мреже насред паркинга, али је то заправо место за паркирање бицикала, односно ту није постављен П-профил - кажу у Секретаријату за инвестиције.

Наводе и да има места где су коцке, које оивичавају дрво, испале, и да њих поново поставља извођач, тако да не може доћи до поновног испадања.


Прочитајте и:Buduće trase još se crtaju, sva stajališta biće dizajnirana: Beograđani, dostupan vam je javni uvid u plan metroa



Нешто другачији одговор добили смо из ЦИП.


- Пројектом су предвиђена паркинг-места обострано уз саобраћајницу у складу са локацијским условима. Сва предвиђена места су пројектована по димензијама у складу са важећим стандардима од 2,2 до 2,4 метра. Проблем је што је око постојећег дрвећа пројектована кружна заштита од камених коцака, а извођач је урадио четвртасте - кажу у Саобраћајном институту.



Невоља је и у томе што линије које одвајају паркинг-места нису исцртане. Ни бројеви који их обележавају нису исписани на средини. Из ЈКП "Паркинг сервис" тврде да они нису за то били задужени.


ИЗОСТАЛЕ КОНТРОЛА И НАДЗОР

ЗА обнову ових улица задужени су француска компанија "Колас рејл" и домаћа "Енергопројект нискоградња". Зашто нису контролисале своје подизвођаче, који су уместо кружних направили коцкасте заштите око стабала, није јасно.

Нејасно је и зашто то нису урадиле и фирме задужене за надзор над радовима - Институт за путеве Београда и фирма ЖИС.


ЖУТА ЗОНА

УСПОСТАВЉЕН је несметан режим саобраћаја у улицама 27. марта и Краљице Марије. Уклоњена су возила, која су током радова стајала у средњим тракама , а уведена је и наплата паркирања у овом делу града по ценовнику који важи за жуту зону.

Паркирање у овој зони је ограничено на два сата, а за сат времена је потребно издвојити 48 динара.