Будућe трасe још се цртају, сва стајалишта биће дизајнирана: Београђани, доступан вам је јавни увид у план метроа

С. Б. М.

уторак, 18. 02. 2020. у 07:21

Будућe трасe још се цртају, сва стајалишта биће дизајнирана: Београђани, доступан вам је јавни увид у план метроа
Град планира и да распише јавни конкурс за изглед сваке станице, наравно, прво на првој линији метроа
ПЛАН детаљне регулације шинских система у престоници дат је Београђанима на рани јавни увид. Осим будућих траса метроа, заинтересовани могу да виде како ће се развијати БГ воз, али и трамвајски систем у граду. Интересантан је и будући изглед станица метроа. У међувремену, француска компанија "Алстом", која би могла да учествује у градњи метроа, представила је могућ изглед лаке градске железнице.

Према постојећем плану, на површини ће бити станице "Железник", "Ранжирна" и "Макиш". Плитке подземне станице на обе линије биће на дубини од 10 до 16 метара, попут оних испод "Арене" и Сава центра. Неке ће ићи и 38 метара испод површине, попут станице испод Цветкове пијаце на линији 2. На линији 1, најдубља ће бити 30 метара под земљом, и то она код Моста на Ади. Од дубине на којој се налазе, зависиће и њихов будући изглед.

- Министарство саобраћаја и Влада РС основали су радну групу за градњу метроа, а у току је јавни рани увид у ПДР шинских система - каже градски урбаниста Марко Стојчић. У оквиру тога Завод за урбанизам и ЈП "Београдски метро и воз" требало би да дефинишу типове станица које ће се наћи на тој траси. Град планира и да распише јавни конкурс за изглед сваке станице, наравно, прво на првој линији метроа.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Први крак метроа од Железника до Карабурме, имаће 17 станица, следи испитивање земљишта будуће трасе

Поводом дигиталног приказа фирме "Алстом" како би метро могао да изгледа, Стојчић наводи да је то промоција ове фирме, али не значи да ће метро тако изгледати јер Влада још није изабрала извођача. Осим Француза, у преговорима учествују и Кинези. Тек када се извођач изабере, знаће се како ће изгледати и метро, али и изглед лаких шинских возила.

ПЕРОНИМИ И КОМЕРЦИЈАЛНИ САДРЖАЈИ

НАДЗЕМНА станица ће имати пероне на око 11 метара изнад површине терена. Станица је пројектована тако да буде што компактнија како би заузела што мање простроа и како би се оставио слободан простор на нивоу улице.

Плитка подземна станица има директан приступ перонима, трошкови њене градње сведени су на минимум. Са мезанинима требало би да има велики приступни хол са кога путници бирају смер кретања.

Дубока подземна станица имаће подземни ниво са приступом са нивоа улице, хол са комерцијалним и услужним делатностима и ниво мезанина директно изнад перона и на крају нивоа перона.

ПРВА ЛИНИЈА

ПРВА линија београдског метроа, која би требало да повеже Макишко поље и Миријево имаће, према плану, 23 станице. Друга линија повезаће Миријево и Железничку станицу Земун, и требало би да има 20 станица.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (10)

Анти Антифа

18.02.2020. 07:31

Значи прва линија метроа 2055. Тада ће Београд имати око 700.000 становника

bager

18.02.2020. 07:51

Vec e pocelo ugradjivanje lopova,,ne komplikujte ,pustite iskusne ,proverene strucnjake za metro da vam to urade ,,vi samo uvecavate troskove bespotrebno,,kako moze selja da ulepsa metrovsku stanicu kad iz opanaka i selendre nije ziveo nigde drugde pogotovu nije godinama upravo koristio metro da zna najbolje sta valja sta ne valja

Azrael

18.02.2020. 07:59

Sprema se razanj, a zec je jos uvek u sumi... i tako vec 50 godina. Mnogo volimo da sanjarimo i mastamo, a kada treba delati vreme u tisini tece.

Deda

18.02.2020. 08:23

Koja glupost. Ako vam je ovo idejno resenje, onda vi nemate predstavu o tome sta treba da gradite. Stanica Vukov spomenik je odradjena perfektno, pa odite tamo i slobodno precrtajte. Da bi putnicima bilo laksi prelaz , platforma je u sredini, tako da nemoraju da lome noge po stepenicama da bi presli iz jednog voza u drugi.

Praviš se pametan

18.02.2020. 12:04

@Deda - a, niti ne znaš da je ono, što ti misliš stanica metroa, ustvari, stanica za prigradsku železnicu. Metro je planran na prvom vestibilu...

veselnik

18.02.2020. 10:13

Iz nicega u nista, ali preko Beograda na vodi!Da su Glavna autobuska i Glavna zeleznicka stanica ostale gde su bile, prolaz (i ukrstanje linija) bi tu jos i imao nekog smisla. Ovako su i Slavija i Vuk logicnija resenja, a ostao je "prazan" vazan pravac Banovo brdo-Rakovica-Vozdovac-Autokomanda-Vukov spomenik.Ostavljen je za buducnost neresen i problem povezivanja stanovnika sa leve obale Dunava sa gradom, jer ni novi (kada?) most na Ada Huji nece to resiti.

nemanja

18.02.2020. 13:32

Ovo me odseća na onaj vic odnosno anketu kad su pitali prolaznika na ulici kako idete na posao, a on će METROOM. Kako koristite METRO ka ga nema. A on će, a posla ima, ima??

Prolaznik

19.02.2020. 06:23

Treba sve ove stručnjake što znalački komentarišu pod hitno angažovati jer bez njihovog znanja propadne nam metro.

Sadjitarius

19.02.2020. 08:26

A linije su vam debilne kao i sve sto radite.Totalni diletantizam ! Bolje vam je da se povucete i da pozavrsavate prave fakultete,pa onda MOŽDA da nesto uradite,a dotle prvo promenite zakone,da ih PRIMENJUJETE, jer vam grad liči na Ciga-malu !Sve sto i uradite u ovom jadnom gradu,unište vam ološi za mesec dana.Pa koja je svrha? Objasnite to gradjanima !