ПЛАН детаљне регулације шинских система у престоници дат је Београђанима на рани јавни увид. Осим будућих траса метроа, заинтересовани могу да виде како ће се развијати БГ воз, али и трамвајски систем у граду. Интересантан је и будући изглед станица метроа. У међувремену, француска компанија "Алстом", која би могла да учествује у градњи метроа, представила је могућ изглед лаке градске железнице.

Према постојећем плану, на површини ће бити станице "Железник", "Ранжирна" и "Макиш". Плитке подземне станице на обе линије биће на дубини од 10 до 16 метара, попут оних испод "Арене" и Сава центра. Неке ће ићи и 38 метара испод површине, попут станице испод Цветкове пијаце на линији 2. На линији 1, најдубља ће бити 30 метара под земљом, и то она код Моста на Ади. Од дубине на којој се налазе, зависиће и њихов будући изглед.

- Министарство саобраћаја и Влада РС основали су радну групу за градњу метроа, а у току је јавни рани увид у ПДР шинских система - каже градски урбаниста Марко Стојчић. У оквиру тога Завод за урбанизам и ЈП "Београдски метро и воз" требало би да дефинишу типове станица које ће се наћи на тој траси. Град планира и да распише јавни конкурс за изглед сваке станице, наравно, прво на првој линији метроа.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Први крак метроа од Железника до Карабурме, имаће 17 станица, следи испитивање земљишта будуће трасе

Поводом дигиталног приказа фирме "Алстом" како би метро могао да изгледа, Стојчић наводи да је то промоција ове фирме, али не значи да ће метро тако изгледати јер Влада још није изабрала извођача. Осим Француза, у преговорима учествују и Кинези. Тек када се извођач изабере, знаће се како ће изгледати и метро, али и изглед лаких шинских возила.

ПЕРОНИМИ И КОМЕРЦИЈАЛНИ САДРЖАЈИ

НАДЗЕМНА станица ће имати пероне на око 11 метара изнад површине терена. Станица је пројектована тако да буде што компактнија како би заузела што мање простроа и како би се оставио слободан простор на нивоу улице.

Плитка подземна станица има директан приступ перонима, трошкови њене градње сведени су на минимум. Са мезанинима требало би да има велики приступни хол са кога путници бирају смер кретања.

Дубока подземна станица имаће подземни ниво са приступом са нивоа улице, хол са комерцијалним и услужним делатностима и ниво мезанина директно изнад перона и на крају нивоа перона.

ПРВА ЛИНИЈА

ПРВА линија београдског метроа, која би требало да повеже Макишко поље и Миријево имаће, према плану, 23 станице. Друга линија повезаће Миријево и Железничку станицу Земун, и требало би да има 20 станица.