ТАКСИСТИ окупљени око Београдског удружења независних такси предузетника - БУНТ ускоро би поново могли да изађу на улице уколико, како кажу, буде овакве жеље међу колегама. Њихови ставови и захтеви упућени држави само показују неслогу и превирање међу такси удружењима које траје годинама.

Прочитајте још: И поред ЗАБРАНА, рекламе заклањају видик путницима: Грађани негодују, "пљуште" пријаве, а фолије на возилима градског превоза стоје

Док грађани чак и преко кол-центара све теже добијају вожњу чекајући и по 40 минута, док поједини легални таксисти покушавају да их преваре и наплате превоз више него што је по ценовнику, БУНТ надлежнима упућује захтеве.

Први и најважнији захтев који се чуо на конференцији за медије је гашење апликација и одузмање возила свима који се баве нелегалним превозом. Други је да се председник САТУС-а Александар Бјелић искључи из свих преговора који се тичу таксиста, јер је он, како подсећају, представник радио-центара, а не такси предузетника и да је зато је у сукобу интереса. Позивају на одговорност и Секретаријат за инспекцијске послове, Секретаријат за послове комуналне милиције и све оне који не спроводе закон. Траже и укидање клаузуле за максималну висину дуга као услов за улазак у репрограм, која износи 1,5 милиона динара.

После октобарских протеста таксиста, већина грађана је убеђена да је позадина била добијање субвенција и да су таксисти за дванаестодневно бахаћење награђени са 8.000 евра за куповину нових возила. И у овој "награди" БУНТ види мањкавости.

- Јавност је о субвенцијама таксиста сазнала после протеста и испало је да су оне биле повод за блокаду престонице, а не склањање нелегалних превозника са улица - навео је Жарко Попов. - Субвенције су први корак државе да помогне таксистима, али верујемо да колеге које узму кредите неће бити у добром положају, пошто радни амбијент у коме послују није добар због нелегалних превозника. Сама уредба о субвенцијама мора додатно да се доради пошто има низ мањкавости. Наиме, сав терет пада на таксисте.

НЕ ЖЕЛЕ ДА ПРИМЕНЕ ЗАКОН

ПРЕДСТАВНИЦИ БУНТ-а уверени су да је концепција протеста у октобру, које је водио Александар Бјелић, била лоша. Судећи по њиховом ставу, споразум за прекид је разлог што "једини захтев" таксиста није испуњен и што нелегалне апликације за превоз путника и даље раде. Тврде и да воље за примену Закона о превозу путника није било, као и да им "разни лобији преузимају посао, покушавајући да угасе 6.700 предузетничких радњи зарад богаћења појединаца".