ОДЛУКА коју је донео Секретаријат за градски јавни превоз крајем 2018. године о забрани постављања рекламних обавештења на свим стакленим површинама не поштује се ни ове године. Упркос прописима, улицама и даље саобраћају возила градског превоза "потпуно обучена" у рекламе.

Аутобуси, трамваји, тролејбуси идеално су место за рекламирање, дневно пређу неколико хиљада километара и превезу неколико хиљада путника, али појединим путницима рекламе сметају.

Редакцији "Новости" пожалили су се суграђани који су се на линији 31 и 95 возили потпуно излепљеним аутобусима, а како су нам испричали, највећи проблем им је што не виде стајалиште, па га неретко и промаше.

- Изнервирам се када уђем у аутобус чија су стакла прелепљена рекламама. Осим што не видим ништа, неколико пута сам имала мучнину док сам се трудила да видим где се налазим и када треба да изађем, гледајући кроз оне рупице - испричала нам је суграђанка К. А.

Не мањка ни број пријава на сервису "Беоком". И овде су се људи жалили, осим на прозоре, и на прелепљена врата аутобуса. Један од одговора Градског саобраћајног предузећа био је да је на возилу дошло до проблема услед неспоразума у изради идејног решења, које је на малој површини имало нетранспарентну фолију.

- Уочени проблем је решен у року од неколико дана корекцијом, постављањем адекватне фолије, која је у складу са законом - рекли су из овог предузећа.

Иако се у саопштењу наводи да је фолија уклоњена, наши репортери затекли су је на неколико аутобуса који саобраћају на линији 31 и 95. Велики број трамваја, познатијих као "шпанци", у потпуности је прекривен баш на овај начин.

И током 2018. године градски челници су се одлучили за ову забрану управо да не би сметала грађанима, јер је и тада било много жалби.



ПРЕВОЗ И БИЛБОРДИ

ЦЕНА за целу покривеност зглобног аутобуса и тролејбуса је 22.680 динара, без ПДВ-а. Од свих возила, највише вреди "шпанац", а за целу покривеност потребно је издвојити 81.000 динара, такође без ПДВ-а. Цене билборда знатно су више од оних на аутобусима. Недељни закуп билборда варира од 110 до 520 евра. Колико ће фирма новца издвојити зависи од величине, али и осветљења билборда.

Најскупљи су постери који се налазе на тротоарима и станицама, а њихова цена се креће од 8.496 до 20.600 евра, у зависности за који број постера се фирма одлучи.