Загађење које је протеклих дана уплашило Београђане није ништа веће него што је то било и протеклих година, изјавио је данас заменик градоначелника Београда Горан Весић.

Он је за ТВ Хепи рекао да су ти подаци дошли са међународних сајтова који иначе користе податке са наших мерних станица, а могли смо да видимо да проблем са загађењем има и цео Балкан - Сарајево, Загреб, Скопље и други градови.

Временске прилике су биле такве да није било ветра, што је утицало на повећано загађење, рекао је Весић.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Nesvakidašnji rekreativac na Medaku: Svi su gledali u njega zbog onoga što je nosio na glavi (VIDEO)

Навео је да постоје два највећа извора загађености - индивидуална ложишта и аутомобилски саобраћај.

"У Београду има око 300.000 индивидуалних ложишта, и то само оних који су у систему оџачара, а процене су да их има укупно сигурно око 500-600 хиљада. То су сви они који ложе у својим кућама, и то углавном угаљ, а имате и мајсторске радионице које ложе свашта. Тако, на пример, столарске и аутомеханичарске радионице ложе отпадно уље или аутомобилске гуме", рекао је Весић.

Када је реч о аутомобилима, њих у Београду има 536.000 док је укупно свих возила чак 730.000, каже заменик градоначелника.

"Морам бити поштени и признати да смо ми ти који загађујемо животну околину. Имамо 86.000 аутомобила више него пре шест година, а многи од њих су ''еуро 3'' који највише утичу на загађење", објаснио је Весић додајући да ће држава вероватно забранти увоз таквих возила.

Фото П. Митић

Он је навео да је град протеклих година доста учинио по питању заштите животне средине, поменувши да је урађено 27.000 метара квадратних пешацћих зона и за готово за један одсто повећан број зелених површина.

"Морам да вам кажем да је са зграде Танјуга скинута мерна станица, јер у том делу града нема загађења. Обилићев, Косанчићев и Топличин венац постали су пешачка зона. Нема аутомобила - нема загађења. А сећате се какав су хаос правили противници тих реконструкција и промена. Морамо да се одлучимо да ли ћемо да дајемо предност пешачком и бициклистичком саобраћају или ћемо да имамо аутомобиле", рекао је Весић.

Он је подсетио да су организације који сада прозивају град због загађења је организовале протесте због ширења тролејбуске мреже кроз Венизелисову улицу.

"Морамо сами да се одлучимо да ли желимо да живимо здраво или не. Ако прођете Новим Београдом, видећете колико има паркрираних аутомобила управо по бицииклистичким стазама", рекао је Весић.

Додаоје да је предложио увођење превоза на рекама, попут оног који постоји у Амстердаму и Бечу.

Према Весићевим речима, и изградња гондоле, која такође наилази на противнике, јесте увођење вида еколошког превоза.

Он је рекао и да у Београду неће бити увођења пар-непар система возила, јер то није изводљиво у овом тренутку док град нема метро.