ШИНЕ на Мосту на Ади постављене су летос, трамваји овуда одавно пролазе свакодневно, али Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу расписала је недавно јавну набавку за додатне, непредвиђене радове на овој деоници. Оно што се радило годину дана, и што је коштало 1,6 милијарди динара, очигледно мора на дораду. Зато је Дирекција упутила нови позив Групи "Енергопројект - нискоградња" а. д. и Colas Rail Sas, која је и постављала шине.

Додатни радови подразумевају санацију бетонских површина на површини од 1,2 километра, затим, уклањање 48 постојећих сливничких решетака, како би систем одводњавања у трамвајској баштици функционисао. Новим радовима предвиђена је набавка и уградња дилатационих спојница у дужини од 148 метара.

- Монтажа арматуре, убушивање анкера, монтажа оплате и бетонирање продужетка колосечних дилатација. Овим радовима неопходно је смањити растојање од ослонца до ослонца шине, а њихово извођење је неопходно како би се обезбедио дужи век шине, као и правилно функционисање шинске дилатационе справе, зарад безбедности одвијања трамвајског саобраћаја - наводи се у документу.

АНТИГРАФИТНИ ПРЕМАЗ РАДИЋЕ се и антиграфитни премаз бетонских површина. Како се наводи, потенцијално је угрожен комплетан потез између улица Ђорђа Станојевића и Антифашистичке борбе, као и страна код Хиподрома. Зато је потребно заштитити велике бетонске површине од могућег исписивања графита.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Трамвај кренуо преко моста на Ади

Биће монтирано и 156 челичних поклопаца преко постојећих сливника на прилазним конструкцијама и насипу, како би се предупредила могућност повређивања радника на одржавању пруге или путника. У документу пише и да је потребно ојачати 2.866 букових прагова челичним тракама са спојницама, што ће спречити да се деформишу, извију или уврну. Првобитним пројектом није предвиђено завршно глачање шина пре пуштања пробних трамваја, што ће бити урађено овога пута.

Биће постављени и заштитни транспарентни панели у дужини од скоро три километра као брана од снежних наноса, како снег уклоњен са саобраћајнице не би пао на пругу.

Пројектом је предвиђена уградња два лифта на стајалишту Блок 42 на Новом Београду, али није предвиђена и надстрешница за заштиту од атмосферских утицаја. Како би се лифтови обезбедили од продора кише, новим радовима и ово ће бити решено.

Радиће се и на адаптацији стајалишта, па ће се уклонити постојећи бетонски плато, поставити мобилијар, и након тога монтирати надстрешнице. Уједно, треба поставити и четири дисплеја за обавештавање путника о доласку трамваја.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Трамвајем преко моста на Ади Циганлији 1. септембра?

Колики је рок за завршетак ових додатних радова и колико ће то увећати цену укупних радова на постављању шина, у документацији се не наводи.



КОНТАКТНА МРЕЖА

У ДОКУМЕНТУ се наводи и да на стубовима контактне мреже нису пројектом планирани стубови са "отворима - поклопцима".

- Неопходно је израдити стубове са поклопцима како би се оставила могућност да се они искористе за монтажу светиљки за јавно осветљење - пише у тендеру.