Београду треба 4.149 таксиста, а на улици 6.453 возача: Вишак неће губити дозволе?
09. 12. 2019. у 12:52

Према новом закону, 100.000 становника могу да превозе четири приватна предузетника
Решење о дозвољеном броју такси возила Град је донео 14. новембра, годину дана по доношењу новог закона. Њиме је прописан дозвољени број од 4.149 возила којима се од 1. јануара 2020. године може обављати делатност такси превоза у граду Београду.
- Такси превозници који обављају делатност такси превоза, а преко броја су од 4.149, односно имају одобрење локалне самоуправе града Београда и испуњавају услове у складу са законом и Одлуком о такси превозу, настављају обављање ове делатности - наводе из Секретаријата за јавни превоз. - Јединица локалне самоуправе која има више од 100.000 становника дозвољени број возила за обављање такси превоза утврђује тако што број становника дели са 400, при чему се као број становника јединице локалне самоуправе узима податак Републичког завода за статистику са последњег пописа становништва. Према подацима, Београд има 1.659.440 становника.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - И ЗВАНИЧНО: Београд добио ново такси удружење, а ово су новине
Из Секретаријата напомињу да је у току и израда студије "Планирање и пројектовање система такси превоза путника у Београду за период од 2020. до 2024. године", са роком израде до децембра 2020. године. Њом ће бити дифинисани и сви параметри за обављање такси услуге у граду Београду.
Ипак, наћи такси у последње време постало је немогуће, тврде Београђани. Возило се чека и по читав сат, и то не само када је шпиц.
- Тек када се студија заврши, знаће се колико је Београду потребно таксиста - каже Владо Булатовић, председник удружења СИТАБ, једног од најстаријих струковних удружења такси превозника. - До потребног броја возила предвиђеног законом, доћи ће се природним одливом, кад неко од колега оде у пензију, изгуби дозволу...
Булатовић признаје да грађани све дуже чекају слободно возило, али и да проблем није недовољан број таксиста већ саобраћајне гужве.
- Деонице које смо некада прелазили за 15 минута, сада возимо по 45. Просечна брзина тада је 10 киломатара на час. Гужве у граду су толике да се једва пробијамо. И док су од 10.00 до 13.00 такси станице пуне возила, у шпицевима и када падају киша и снег, возило је немогуће добити.
Marko
09.12.2019. 14:08
A Ustav kao najviši pravni akt ko šiša? Služi za zaglavljivanje vrata i podmetanje pod nogu stola da se ne klacka, kao što ga obilato koristi i 1. medju nejednakim.čl. 60, ''Svako ima pravo na slobodan izbor rada. Svima su, pod jednakim uslovima, dostupna sva radna mesta''.
@Marko - Tacno, ali sa potrebnim papirima i zavrsenom skolom za odredjen posao... Koliko npr. ima zavrsenih pravnika, pa ne mogu da nadju posao, jer su prekobrojni, tako je u svakoj struci... Pa sta.sad, je l i oni treba da se bune da im je prekrseno pravo na rad?
@Marko - I ja bih voleo da iskoristim Ustavom zagarantovano pravo i postanem pevac. Na zalost, nemam glasa, stasa ni sluha.
Ne može da se dobije taksi ponekad uopšte. Ili neće da rade ili ih malo ima.
Zasto ne mozete dobiti taksi? Zovete samo kada pada kisa. Salu na stranu. Formula ne valja. U Beograd dolazi sve vise turista i oni vise no domorodci koriste taksi. Trebalo je i to uzeti u obzir. Znam da se u SAD u obzir uzima i broj putnika koji dolaze i odlaze vozom i avionima, broj nocenja u hotelima...
Коментари (5)