ИЗРАДА накита, осликавање тканине воском, школа клавира и солфеђа... само су неке од радионица у новобеоградској ОШ "Милан Ракић", која је од септембра у програму обогаћеног једносменског рада, подржаног од Министарства просвете, науке и технолошког развоја. Програмом је предвиђено да ученици, од шестог до осмог разреда, имају редовну наставу пре подне, а слободне активности у поподневним часовима.

Прочитајте још: Неваљалцима“ крпа и метла у руке: Уместо одласка у ћошак данас је ђачка казна - рад

Према речима Душка Витомировића, ученици бирају активности по свом интересовању, оне нису обавезне, нити везане за школско учење. Ђаци су веома задовољни новим начином рада и желе у великом броју да учествују. Идеју за "освежење" ваннаставних активности наставници су добили после студијских посета другим земљама - Данској, Норвешкој, Немачкој, Португалији.

- Позитивна искуства пренели су у своју школу - каже Витомировић. - У Норвешкој, рецимо, деца имају много активности ван школе. Често су мануелне, као што је спремање хране, а уче много и о свом окружењу. У оквиру једносменског рада ми имамо активности "Упознајмо Београд", коју воде наставнице историје и географије, а могу се придружити и родитељи. Деца обилазе различите знаменитости и установе.


Прочитајте још: Невиђене авантуре на Сајму: Отворен Фестивал науке


Ђацима је посебно интересантан "Клуб путника", који води наставница енглеског језика. На овим часовима упознају различите државе и народе и уче о њиховим културама. Заједно са колегиницом која предаје биологију, наставница енглеског води радионицу - "Усавршавање енглеског језика кроз модерне плесове".

- Деца воле музику, покрет и уче језик кроз актуелна музичка остварења - наводи директор. - Имамо и уметничких радионица, као што је израда накита, ткање за децу, батик - осликавање текстила воском, графика - екслибриса, часови клавира, солфеђа и мали хор. Све активности су бесплатне и важно је да су забавне и испуњавају њихово поподне игром и разонодом.

За оне којима мало "шкрипи" градиво, осмишљено је време за учење и израду домаћих задатака и помоћ у математици. Деца долазе по потреби и како би савладала одређени део градива. Витомировић истиче да школа живи цео дан, као организам и да треба дати могућности деци да сами, а и заједно са наставницима и родитељима, предлажу и креирају програме према својим потребама и интересовањима.

ПИЛОТ-ПРОЈЕКАТ

ОД ОВЕ школске године, једносменска настава је почела у 210 школа у Србији, од којих је 26 у Београду.

Пилот-пројектом Министарства просвете предвиђен је рад у једној смени, а да се ученицима, након редовне наставе, понуде добро осмишљене активности, које би помогле њиховом развоју - спротске активности, разне секције, допунска или додатна настава.