Истина је да мушкарци нису толико добри тумачи модних трендова као жене, али је исто тако извесно да ни многе даме из данашњег Београда не би могле лако да нађу замерку моделима обуће који су били актуелни у престоници крајем тридесетих година прошлог века.

Била би предивна игра ако бисмо могли да дођемо до онаквих ципела какве рекламира салон обуће "Мира" у листу "Време" током 1938. године. Па да их потом изнесемо на увид данашњим београдским дамама, како бисмо добили увид у њихову оцену. Поготово ако ове не би знале да су модели били изложени у оквиру сајамске понуде пре тачно 81. године.

Заиста, модни салон за популарну обућу "Мира" путем новинског огласа позива своје потрошаче да дођу "на изложбу" (како се тада говорило), па да изаберу "најновије моделе за сваку прилику". Модели су били изложени на Београдском сајму, у Павиљону четири.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Београдске приче: Прање зуба на предратни начин

Незгода целе приче наступила је касније, када долазе фанфаре Другог светског рата и целу ову модну и модерну идеју спрже као најгори пожар, а сајамске хале буду претворене у концентрациони логор.

Сећање на ове рекламе враћа увид да је модна индустрија била у замаху, да су трендови били веома налик европским и да у овој области нисмо заостајали за модом која је била актуелна у земљама окружења.



МУШКА ОБУЋА

Салонске ципеле за мушкарце биле су такође веома достојанствене и елегантне. Могуће је да је у овој области индустрија понајмање напредовала. Баш као што смокинг и фрак захтевају исти стил већ деценијама, тако и ципеле које иду уз њих имају идентичан стил који их прати.