ЗБОГ неплаћених рачуна за комуналије од јуна ове године суграђанин Жељко Симић са Новог Београда покушао је да склопи уговор са ЈКП "Инфостан технологије" за репрограм дуговања. Међутим, он је одбијен, уз образложење да се ова олакшица не важи за оне који дугују од тог месеца па надаље. Ипак, из предузећа за обједињену наплату то демантују и напомињу да репрограм могу да закључе корисници који дугују више од три месеца, а за које није покренут поступак принудне наплате.

У новобеоградској експозитури "Инфостана", нашем саговорнику је усмено и незванично речено да је чекајући у реду изгубио време. Његов захтев је одбијен јер дуговања од 1. јуна не улазе у процедуру отплате заосталих обавеза на рате.

- Признајем да нисам редован платиша, тако су ми се и сада накупили рачуни за "Инфостан" - искрен је Симић. - Хтео сам да закључим уговор о отплати дуга на шест или три месеца. У експозитури су ми рекли да има много случајева који су одбијени, јер очигледно обавештење о репрограму није исправно.

Прочитајте још - Београђани сад могу на рате да отплате дуг Инфостану: Ево шта треба да урадите

Ипак, ове наводе из предузећа за обједињену наплату демантују. Истина је да у репрограм дуговања не могу да уђу само корисници који су дужни три месеца од почетка акције. То значи да за оне који нису платили обавезе за јул, август и септембар отплата на рате - није опција.

- Закључком је прописано да репрограм могу да закључе корисници који дугују више од три месеца, а за које није покренут поступак принудне наплате - наводе у "Инфостану". - То практично значи да Уговором о признању дуга могу бити обухваћене неутужене текуће обавезе које доспевају на наплату до 31. јула 2019. године. У тренутку започињања акције репрограма, текуће обавезе старије од три месеца, за које није покренут поступак принудне наплате, јесу неизмирене обавезе закључно са рачуном за месец јун 2019. године, које, још једном истичемо, доспевају на наплату до 31. јула 2019. године.

Како су нам рекли у предузећу, анализа коју су радили показала је да има много корисника који имају дуговања из ранијих година, а истовремено редовно измирују текуће обавезе. Ипак, због дуга они не могу остварити попуст и погодности при плаћању. Акција репрограма првенствено се спроводи због оваквих случајева.

ОПОМЕНЕ У ДЕЦЕМБРУ

ЈКП "Инфостан технологије" квартално шаље опомене и тужбе због дуговања. У децембру следи наредни талас.

- Предузеће кроз редовну пословну активност, пре покретања поступка принудне наплате, опомиње кориснике за неизмирене текуће обавезе, дајући додатни рок за плаћање доспелих, а неизмирених обавеза - рекли су у "Инфостану". - Подсећамо да сваког месеца на рачуну обједињене наплате корисници имају увид о свим дуговањима, те су на тај начин прецизно информисани о неизмиреним обавезама.