Полицајци лове пешаке на Славији

М. Т. КОВАЧЕВИЋ

06. 08. 2018. у 12:29

Полицајци лове пешаке на Славији

Саобраћајац легитимише суграђанку

Претрчавање Макензијеве, Београдске и Немањине улице ван прелаза: Обележене "зебре" удаљене 50 метара од обновљеног кружног тока. Сваки минут пешака требало би да вреди као минут и по аутомобила

СЛАВИЈА је реконструисана прошле године и пракса показује да су у овом послу "добили" возачи, а "изгубили" пешаци. "Зебре" су померене 50 метара од кружног тока да би се аутомобилима ослободило место за кретање. То решење озбиљно продужава путању пешака, коју они покушавају да скрате - претрчавајући улице на необележеним местима. Не помажу ни санкције саобраћајне полиције.

Како се репортер "Новости" уверио, на углу Славије и Макензијеве влада саобраћајна анархија. Грађани у великом броју претрчавају улицу, саобраћајац трчи за њима. Али пошто их је много, не може све да их заустави. Па као голман појединачно "хвата" најспорије.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Делфини међу украсима

Преко Славије дневно прође око 80.000 људи, а пун пешачки круг је око 920 метара. Недисциплина грађана могла би да се спречи жичаним оградама и жардињерама. Али тиме би се нарушио изглед тек сређеног трга.

Према речима професора др Михаила Малетина, саобраћајно решење Славије није побољшало проток пешака.

- Нису испоштовани основни прописи, а то је да се спречи губитак времена за све учеснике у саобраћају, а зна се да приоритет морају да имају пешаци, бициклисти, јавни превоз, а аутомобилима шта остане - објашњава професор Малетин.

Мајка са дететом претрчава улицу

Према стандардима, сваки минут пешака вреди као минут и по аутомобила.

- Осим продужене трасе пешака, приликом реконструкције постављени су и семафори. А кружни ток губи функцију слободног протока кад се на њега стави семафор - истиче наш саговорник и наводи да би једино решење било да се испод овог саобраћајног чвора налази метро станица.

Архитекта Будимир Новаковић био је у Комисији за планове Скупштине града када се одлучивало о реконструкцији Славије.

- Мој предлог је био да се направи нивелета у облику ђеврека изнад Славије. Пасарела би била од металне конструкције. Идеју сам добио када сам видео решење једне саобраћајнице у Јужној Кореји. Она је панорамски атрактивна за пешаке. Имала би и додатне садржаје. Тада сам урадио анализу колико би нас то коштало, од покретних степеница до лифтова за инвалиде - објашњава Новаковић.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Угашен пожар код зграде МУП-а: Више особа повређено (ВИДЕО)

Међутим, градски оци су се одлучили за најјефтиније решење, да се пешачки прелази помере 50 метара у дубину улица. Тако се стварају џепови који ослобађају кружни ток за несметано кретање аутомобила, али на тај начин се путања пешака дупло продужила.

Пасарела изнад Славије по идеји Будимира Новаковића

ПОДЗЕМНИ ПРОЛАЗИ

ПРЕ реконструкције спомињала се изградња подземних пролаза. Међутим, из више разлога се од њих одустало.

- Испод кружног тока се налазе два подземна потока, а вода се колектором усмерава ка Сави. Да би се изградили подземни пролази, морале би подземне инсталације да се преместе, а то би се радило најмање две године. Подземни пролаз од Митићеве рупе до "Мекдоналдса" био би дугачак 147 метара, а на појединим местима, због инсталација, цеви и конфигурације терена, не би могао да буде виши од два метра и 20 центиметара - објашњава Будимир Новаковић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (14)

Sasa

06.08.2018. 12:55

Ne mogu da u sred Srbije hapse siptarske narko bosove po Konculju i Trnovcu pa love pesake po Slaviji. Jad i beda od drzave.

sramota

06.08.2018. 12:55

Sto bi rekao nas narod, ili kuj il se ne garavi. Samo su se ogaravili ovim 'resenjem' i sada nas i dalje maltretiraju. Sramota velika, ako neko jos uvek zna sta to znaci.

* КОМЕНТАР *

06.08.2018. 12:57

1.500.000 еврића, ма вреди свакога еу цента ...!!!

Budimire al' si promašio

06.08.2018. 13:00

svaka ti čast... Čuj, video on u Koreji... katastrofa. Ko bi se ovome mogao nadati od arhitekte. Osim ako je režimski, to je onda druga stvar.

Stari Beograđanin

06.08.2018. 13:07

Poznajući alavost beogradskih vlasti na lako dobijen novac sve više verujem da su pešački prelazi NAMERNO pomereni za pedesetak metara u stranu da bi pešaci pretrčavali gde ne treba i da bi policija mogla da kasira pare! U poslednje vreme vidim da na pojedninim mestima policija stalno vreba. Ako uhvate dnevno stotinak pešaka i naplate kazne po 5000 din pa to puta 365 dana u godini i eto "gomile" para od bar 2 miliona dinara godišnje za budžet!

Mister Berns

06.08.2018. 13:19

Starije osobe koje ste glasale za aktuelnu vlast, a koristite Slaviju, šta da vam kažem, parafraziraću šta je rekao Pavle Vujisić u filmu "Ko to tamo peva": Stanica (u ovom slučaju pešački prelaz) je 100 metara niže, pa ako požurite, možda i stignete.

Miro

06.08.2018. 13:51

"Rekonstrukcija" Slavije ( plus fontana) je samo zamazivanje očiju javnosti kako bi se prikrila još jedna u nizu bezočnih pljački budžeta. Nema tu nikakvog stvarnog poboljšanja - naprotiv...

Видоје

06.08.2018. 14:05

"...а аутомобилима шта остане...". У Бул. Ослобођења већ је тако за сва возила - шта им остане. Пешачки прелаз на који пешаци непрекидно долазе са обе стране, па трамваји, аутобуси и аутомобили чекају и по минут-два и више. Ту није смело да се шкртари, морало је да се реши ван нивоа (пасарела или подземни пешачки пролаз). Али, то је ваљда тај "економски урбанизам" (уштини где год можеш, а грађани нек се злопате).

Petrović M., POLICIJA Beograd

06.08.2018. 14:21

U Jugoslaviji ste još i mogli ovako da pretrčavate, e ...a sada više tako neće moći !!

Dragan Popović

06.08.2018. 16:18

Po projektu umesto prešačkih prelaza na Slaviji (Kralja Milana, Beogradska, Makenzijeva, Bulevar takozvanog oslobođenja i Nemanjina predviđeni su podzemni prolazi sa pokretnim stepenicama kao na Terazijama i to na mestu gde su nekada bili pešački prelazi a ne 100 metara uzbrdo ili nizbrdo. Ako neko misli da to rešenje nije dobro, neka proba za zatrpa pešačke podfzemne prolaze na Terazijama i postavi umesto njih pešačke prelaze i semafore kod Moskve, Balkana i Albanije pa da vidimo ko je u pravu.

vladimir

06.08.2018. 19:47

Kako je "lepo" bilo za vreme DOSmanlija, ništa se nije radilo ni gradilo, bezakonje i rasprodaja države, afirmacija kriminala na državni nivo, urušavanje pravnog statusa Srbije u medjunarodnim odnosima, bahaćenje tajkuna bliskih vlasti, protivustavna isporuka srpskih zvaničnika Hagu i TRPANJA u džep milione evra za to! Nema ovde prostora za SVE "zločine" DOSovske vlasti!