ОДЛУКА да се "потез 500", односно линије градског превоза за Сремчицу, Умку и Рушањ препусте приватницима, подстакла је говоркања о системском гашењу ГСП. И док одборници опозиције у градској скупштини тврде да се смањењем капацитета ГС и давањем линија приватницима ово предузеће уништава, из Секретаријата за јавни градски превоз тврде да Београд без ГСП не може и да је ово начин да се сачува, док "не стане на ноге".

Да градска управа нема намеру да уништи и прода ГСП, већ да му помогне да се опорави и модернизује, потврђује и план стратегије и развоја у наредне четири године, који се пред одборницима градског парламента нашао на последњој седници.

Процес подмлађивања возног парка почео још прошле године када су склопљени уговори за набавку нових аутобуса. Десет возила већ крстари градским улицама, а ускоро ће се у гаражама наћи и нових 30 зглобних возила. Уједно, у наредне четири године планирана је набавка нових 80 соло и 120 зглобних аутобуса, 14 соло и 22 зглобна тролејбуса, као и 67 електробуса! Да би се знатно поправило стање возног парка, у плану је и куповина 200 половних аутобуса старости до шест година.

Осим "подмлађивања" које ће умногоме побољшати квалитет превоза, у плану су радови у објектима ГСП. Реконструисаће се погони "Космај", "Карабурма" и "Нови Београд". Погон "Земун" биће измештен из центра на нову локацију, у привредну зону Горњи Земун. Процењена вредност овог пројекта је 23 милиона евра, а ту ће бити смештено 220 аутобуса. Нова локација за возила биће и "Мала Аутокоманда". У плану је и измештање садржаја ГСП са Дорћола и формирање новог тролејбуско-електробуског погона "Космај 2" и то на раскршћу улица Стефана Првовенчаног, Војислава Илића и Мокролушке. Осим већ најављене изградње тролејбуско-аутобуског терминала "Дунавска" на Дорћолу, где ће окретати линије које сада саобраћају ка Студентском тргу и Тргу републике, терминус "Главна железничка станица" би због ширења "Београда на води" требало да буде премештен испод моста Газела.

Да би се унапредио тролејбуски систем превоза, од терминала "Дунавска" до Улице Јаше Продановића, односно трасом - Дунавска, Француска, Венизелисова, Цвијићева и Таковска - саобраћаће троле. Надлежни, чини се, још нису одустали од идеје да од Славије до Калемегдана иду трамваји. Док се то не догоди, једна од опција је да се у првој фази путници уместо тролама, кроз Краља Милана превозе електробусима.


ТРАМВАЈ БРОЈ 1

ИЗГРАДЊОМ новог трамвајског коридора преко Моста на Ади, према стратегији развоја, створиће се и могућност за реорганизацију шинског саобраћаја.

Тако ће можда линија 11 саобраћати од Калемегдана преко овог моста до Блока 45, а линија 13 од Новог Београда, мостом ка Бановом брду. Занимљиво је и то што се размишља о увођењу трамвајске линије 1, која ће од Кнежевца, преко Моста на Ади, возити до блокова.


ЗА РАСХОДОВАЊЕ 60 ВОЗИЛА

ГСП тренутно располаже 841 аутобусом, 241 трамвајем, са 119 тролејбуса и пет електро-бусева.

Просечна старост соло аутобуса је 10 година, зглобних тролејбуса 13 и трамваја 39 година. До краја ове године биће расходовано чак 60 аутобуса и два тролејбуса.