БЕОГРАД и Панчево могли би ускоро да имају интегрисан јавни превоз! Ако стручна студија, за коју је Град Панчево расписао тендер, покаже да постоји економска рачуница, са "бус плус" картицом могло би да се аутобусом и "беовозом" путује од престонице до највећег града у Банату. Обе градске власти су заинтересоване, али пре него што се крене у рализацију, потребно је анализом утврдити да ли постоји сва потребна организациона и транспортна инфраструктура.

Према речима градоначелника Синише Малог, претходне две године било је неколико разговора на ту тему са колегом Сашом Павловим.

- Наша жеља је да олакшамо живот људима који живе у околини града Београда, а раде у њему, зато нам је идеја да покушамо да интегришемо јавни превоз не само са Панчевом већ и са Старом Пазовом - каже Мали. - Ова сарадња ће ићи на обострану корист, али свакако најпре чекамо реч стручњака. Све то нам омогућава Закон о комуналним делатностима који управо стимулише сарадњу двеју јединица локалне самоуправе у реализацији комуналних делатности као што је јавни превоз.

Панчевци су повукли конкретан потез. Градска управа је расписала тендер на коме траже стручну кућу која би израдила студију оправданости заједничког обављања комуналне функције јавног превоза града Панчева и града Београда.

- У разговорима са Синишом Малим било је речи не само о аутобуском јавном превозу већ и о железници и "беовозу" - за "Новости" прича градоначелник Панчева Саша Павлов. - Евентуални пројекат би представљао сарадњу двеју локалних самоуправа. Могуће су две опције - продужење београдских градских линија до Панчева или би ЈКП "Аутотранспорт Панчево" саобраћао и по одређеним деловима Београда.

фото З.Јовановић

Према речима Саше Павлова, Мали и он су закључили да је најбоље ангажовати стручњаке који би урадили анализу.

- Стручњаци из области економије и саобраћаја сигурно ће проценити оправданост таквог пројекта. На основу тога бисмо размотрили који су следећи кораци и колико би средстава требало издвојити у наредној буџетској години како би ова идеја евентуално заживела - закључио је Павлов.

Правне службе оба града упозоравају да иницијатива "има ману". Град Београд има посебан статус у Србији, а Панчево је град у покрајини.


ПОНУДЕ ДО 17. МАЈА

СТРУЧНЕ куће које су спремне да сачине студију имају рок до 17. маја, а који ће извођач бити изабран по критеријуму најниже понуђене цене, биће познато десет дана касније. Анализа треба да одговори постоје ли транспортне потребе, да ли има законских и регулаторних оквира, које би линије постојале. Осим промета путника, битан је и економски аспект - експлоатациони трошкови, процењени приходи, економска ефикасност. Потребно је физички и тарифно интегрисати систем.