ПОТРОШАЧИ у Београду све су спремнији да рекламирају оштећену робу и да се обрате трговцу уколико мисле да су преварени, а најчешће упиру прст на телефонске пакете. Удружењима за заштиту потрошача стиже доста притужби и због непоштовања гаранције при куповини технике, а високо место заузима и неправилно декларисање хране у продавницама.

- Све су чешћи приговори због немогућности раскидања уговора са мобилним провајдерима, смањења обима услуге, нејасних месечних рачуна, али и квалитета мобилних телефона који се купују, или добијају уз тарифне пакете. Неадекватно истицање цена такође је пракса престоничких трговаца - каже Петар Богосављевић, из Покрета потрошача Београда. - Међутим, потрошачи су сада образованији, упућенији и информисанији, па се чешће одлучују за рекламацију и притужбу.

У Националној организацији потрошача Србије кажу да им се, са притужбом на несавесног трговца дневно у просеку обрати око 20 грађана. Начин отклањања квара на купљеној техници је најчешћа замерка купаца који су их упитали за савет.

БУЂАВ ХЛЕБ, ЛОШИ МЛЕКО И ЈАЈА У СКОРИЈЕ време Покрет за заштиту потрошача је добио много жалби на квалитет хлеба у радњама. Београђани су, рекли су нам у овој организацији, често пријављивали и лош квалитет пастеризованог млека, али и јаја и меса.


 Може се рећи да је постало правило да продавнице компјутера, телефона, телевизора, или великих кућних апарата поправљају квар који пријаве потрошачи, иако су у обавези да га замене - објашњава нам Никица Јовановић, правни саветник у НОПС-у. - Одећа и обућа се, такође, у великој мери, рекламирају, а и услуге мобилних оператера су међу чешћим приговорима суграђана.