Београдска жичара још у магли!

М. Т. КОВАЧЕВИЋ

субота, 17. 10. 2015. у 17:50

Београдска жичара још у магли!

Након избора локације приступиће се изради документације за гондолу

Не зна се да ли је помпезно најављен пројекат "ваздушног трамваја" економски оправдан. Студија ускоро, изградња можда крајем 2016. године

ГРАДОНАЧЕЛНИК Синиша Мали у јулу је најавио да ће до краја септембра бити завршена студија оправданости за изградњу београдске гондоле, односно да ће се тада знати да ли је тај амбициозан пројекат исплатив. Скоро месец дана је прошло од најављеног термина, а жичара која би повезала Нови Београд и Кошутњак и даље је "у магли".

Одговор на питање шта се дешава са "ваздушним трамвајем", "Новости" су потражиле у граду Београду и "Скијалиштима Србије", који су у мају ове године потписали Протокол о сарадњи на припреми реализације наведеног пројекта.

Из "Скијалишта" кажу да је до сада спроведен поступак јавне набавке за услуге израде претходне студије оправданости. С друге стране, Милутин Фолић, главни градски урбаниста, тврди да је урађен генерални пројекат.

- Институт за урбанизам и архитектуру Србије је анализирао неколико могућих траса гондоле - рекао је Фолић. - Узети су у обзир важни фактори као што је укључивање жичаре у систем јавног превоза, као и власништво земљишта на коме ће се градити инфраструктура.

ДВЕ ФАЗЕ ТРАСА гондоле градиће се у две фазе. Прва је од Новог Београда до Аде, а друга од Аде до Кошутњака. Према првим анализама, гондола би кретала од Јурија Гагарина, у близини "Делта ситија". Прва станица би била на Ади уз Саву, а друга у близини паркинга код Обреновачког пута.

Фолић очекује да израда економске студије буде готова до краја октобра, која ће показати исплативост изградње гондоле на овим трасама. Након избора локације, приступиће се изради планске и техничке документације.

- Очекујемо да изградња почне крајем следеће године, ако све буде текло по плану. Радови би могли бити завршени у року од шест месеци - каже Фолић.

Из "Скијалишта Србије" кажу да је предвиђена укупна дужина гондоле око 3.800 метара.

- Планирана је изградња у две фазе, а дужина трасе у првој је око 1.900 метара - објашњава Ана Јовановић из "Скијалишта Србије". - Излазна станица је предвиђена на Новом Београду, са три међустанице на Ади, Макишу и на Бановом брду, те окретницом на Кошутњаку.

ИДЕЈА СТАРА СКОРО ЧИТАВ ВЕК ИДЕЈА о изградњи "ваздушног трамваја" стара је готово читав век. Први пројекат о кабинском систему јавног превоза израдила је 1922. загребачка фирма "Чавлина и Сладољев". Предузеће "Шумадија" предложило је 1928. да се Калемегдан и Земун повежу посебном врстом жичаре преко Ратног острва.
Према њеним речима, предвиђа се максимални капацитет гондоле од 2.500 до 3.000 особа на сат у оба смера. Капсула би се кретала брзином од пет до шест метара у секунди, а путовање од Новог Београда до Макиша трајало би 5-6 минута.

ОТПАДА ВАРИЈАНТА ДО ЗЕМУНА

ИЗ "Скијалишта Србије" кажу да би изградња гондоле од Калемегдана до Ушћа, односно Земуна, била тема будуће сарадње. Међутим, Милутин Фолић одбацује ту могућност.

- Било је таквих предлога, али је закључак да Земун и Калемегдан овиме не треба оптерећивати - каже Фолић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

lalke

19.10.2015. 08:22

Povezivanje Borce i Zemuna gondolom bio bi pun pogodak, naravno ako je tehnicki izvodljivo.

St

21.10.2015. 16:51

Beograd je dusu dao za ovaj vid prevoza jer je brdovit. Vozdovac, Rakovica, cukarica. evo primer na vozdovcu sav saobracaj idse u istom smeru, kumodraska vojvode stepe itd sve u sustini vuce na autokomandu i autoput. Ali ako idete poprecno, recimo od centralnog groblja ka dedinju vi morate okolo i menjate dva prevoza da u sustini odete s brda na brdo. Pocetak recimo negde oko TS Stadion, prva stanica banjicki grebenm druga kod sokobanjske treca kosutnjak i vi ste za stanicu dve na deinju ili BB