Кобни раскид копилота с вереницом?
27. 03. 2015. у 09:52
Копилот одговоран за пад авиона "Џерманвингса" имао озбиљне психичке проблеме још од обуке. Андреас Лубиц догодине планирао венчање, али недавно прекинуо везу с девојком. Био све време под лекарским надзором
Копилот Андреас Лубиц <бр/> Фото: Тањуг / АП
ДА ли су љубавни јади натерали Андреаса Лубица да дигне руку на себе, истовремено одводећи у смрт 150 недужних људи? На ово питање одговор ће покушати да пружи истрага, која се већ углавном сконцентрисала на највероватнији могући разлог пада авиона "Џерманвингса" над француским Алпима - самоубиство копилота.
Већ сада је сасвим јасно да је Андреас Лубиц (27) имао озбиљних психичких проблема. А то повлачи питање одговорности матичне куће "Луфтханза". Да му није било добро, показује податак да је данас у његовом стану у Диселдорфу пронађена дознака за боловање, баш на дан трагедије, коју је он сакрио од послодаваца и поцепао?!
Чинило се, ипак, да је Андреас Лубиц имао све што је било потребно да би човек био срећан. Радио је посао који је волео, имао новца, био је млад, успешан, имао предусретљиве родитеље. Такође, спремао се да се следеће године венча са вереницом. У овом последњем податку, међутим, можда се крије и кључ трагедије, јер неки Лубицови суседи наводе да је недавно раскинуо везу с девојком.
Прве знаке слабости Андреас Лубиц показао је током обуке 2009. године, када је "прегорео" у немогућности да испуни професионалне захтеве. Тада је на шест месеци прекинуо школовање, а онда наставио као да се ништа није догодило.
У досијеу му је записано да је имао озбиљне здравствене проблеме, али не и какве, али то му није сметало да добије одговоран посао.
Полиција је претресла кућу Лубицових у Монтабауру, где је повремено живео, као и његов стан у Диселдорфу. Пронашли су доста докумената, изнели компјутер на анализу, али нигде није било трага опроштајном писму, радикалним религијским брошурама или нечем сличном.
У месту где живе његови родитељи, комшије описују Андреаса као мирног и учтивог, али одлучног младића. Кажу да потиче из имућне, протестантске породице. Његови ужаснути родитељи још не могу да дођу себи, нити имају објашњење за оно што се догодило.

Неки од пријатеља Андреаса Лубица из Диселдорфа кажу да је, осим "прегоревања" на обуци, пре шест година патио и од депресије, али да је после тога живео мање-више стабилно. Ипак, има и наговештаја да се последњих петнаестак дана није осећао добро.
Породице страдалих су огорчене после сазнања како је дошло до несреће. Неки од њих су то јавно исказали, као Клод Дрисенс, чији је брат Кристијан страдао у авионској несрећи. Он је директно прозвао компанију што је дозволила да личност, с медицинским досијеом који указује на психијатријске проблеме седне за команде авиона.
Ситуација је неразумљива, тим пре, што је Андреас Лубиц, од тренутка када му је утврђена депресија, био све време под редовним лекарским надзором.
Останак Андреаса Лубица самог за командама додатно је забрињавајући, у контексту његовог неискуства. Наведено је да је он до сада имао око 630 сати лета, али то подразумева и време обуке. У суштини, он је у ваздуху, као запослен, провео свега стотинак сати.
И поред тако малог искуства, ипак је, изгледа, до танчина успео да изведе свој паклени план. Разговор у кокпиту је текао нормално све до момента када је пилот најавио колеги да ће на тренутак изаћи. Тад је његов глас одједном постао хладан и одсечан. Пилот је на повратку у кабину узалуд лупао на врата. Кажу да се на снимку чуло да је на крају, када је схватио да је све изгубљено, и заплакао.
САМОУБИЦЕ
* 2013 - Капетан компаније "Лам" из Мозамбика закључао се у кабини, спречавајући копилота да уђе. Погинуло је 33 људи.
* 1999 - Копилот "Иџипт ера" током паузе пилота, укључио аутопилота, прочитао молитву и оборио авион са 217 људи, због финансијских тешкоћа и незадовољства положајем у компанији.
* 1999 - Због велких дугова пилот "Силк ера" искључио црне кутије и срушио авион са 104 путника на острво Суматра.
* 1994 - Пилот "Ројал ера" намерно срушио авион са 44 особе на планину Атлас.
* 1982 - Ментално нестабилан пилот "Џапан ерлајнса" преживео рушење авиона у Токију у коме су страдале 23 особе. (К. М.)
Деки
27.03.2015. 10:10
Добар изговор (лаж), пара вреди! У овом случају, много пара...
Nema te preventivne psihijatrije,ili bilo kakve pomoći onog trenutka kada čoveku "kvrcne" u glavi ! Jedino možda postoji mogućnost da se duplira broj pilota na četvoricu i trojica iz službe sigurnosti...Jeste da je to skuplja varijanta po kompanije,ali bezbednost nema cenu.
@Dejan - Ima, ima, onda ne bi bio low-cost. Pa sad trcite za jeftinim avio kartama.
@Dejan - U demokratiji sve ima cenu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
molim vas da nas poštedite detalja oko tog aviona..u redu shvatili smo.. pišite šta je bilo s istragom o našem helikkopteru ako ste još imalo srbi a ne nemci... ako smete objavite ovaj komentar i prestanite da gnjavite s tuđim tragedijama..imamo dovoljno i svojih.
Коментари (37)