Крстић поднео оставку, Вучић: Нећу да попустим и тачка

Танјуг

12. 07. 2014. у 17:41

Влада Србиjе усвоjила jе два истински реформска закона, о раду и о пензиjско-инвалидском осигурању, прва после девет година, изjавио jе министар финансиjа Лазар Kрстић

Лазар Крстић саопштио је данас да је дао оставку на место министра финансија у Влади Србије.

Крстић је, после седнице Владе на којој су усвојена прва два реформска закона, о раду и о пензијском и социјалном осигурању, саопштио да се о оставци договорио с премијером, а свој одлазак објаснио је чињеницом да премијер и министар финансија морају имати исти став о томе шта треба урадити и у којим роковима.

Он је рекао да се залагао за готово немогућ програм у нашим условима, укључујући смањење плата и пензија, запослених и тржишну цену струје.

"Премијер је мека срца", рекао је Крстић и додао да Александар Вучић најбоље разуме шта је могуће урадити у овом тренутку.

"Тражио сам да се спроведе тежак програм, незамислив за наше услове, а само неке од њих су смањење пензија од 20 одсто миниму, смањање плате у јавном сектору од најмање 15 одсто, отпуштање у наредне две године 160.000 људи и оно што сада мора да се деси после поплава је повећање струје од 30 одсто", рекао је Крстић.

"Поред структурних реформи, које нису само закони и њихова примена, потребно је и енергично решавње питања предузећа у реструктурирању, што повлачи питање и Србијагаса и то са прогресивним роковима што би значило, ако се не пронађе партенер, да влада преузима судбину запслених", додао је.

ВУЧИЋ:НИКО У СРБИЈИ НИЈЕ МЕДИЈСКА МАФИЈА Председник Владе Србије Александар Вучић изјавио је данас да нико у Србији не представља медијску мафију, јер су мафијаши они који се налазе иза решетака. Одговарајући на питање да ли мисли да је лист Курир "медијска мафија", Вучић је рекао: "Не бих желео да учествујем у сукобима између различитих медија"

Он је додао да је влада усвојила измене закона о раду и о пензијском и инвалидском осигурању, што су први истински реформски закони усвојени у последњих осам или девет година.

Крстић је на конференицји за новинаре у влади рекао да је то велика ствар за Србију, за побољшање стања у јавним финансијама,али и сигнал потенцијалним ивнеститорима да је Србија озбиљна у спровођењу реформи које нису лаке.

"Људи у овој соби нису криви за тешку ситуацију, али запао нам је тежак задатак да се са тим суочимо. Постао сам минстар пре 10 месеци, преузео одговорнот и част ми је да у томе учествујем. Успели смо да народу Србије коначно и први пут представимо ствари какве јесу, то није био случај све до октобра прошле године", рекао је Крстић.

Према његовим речима, то је велика ствар и захвалан је премијеру Александру Вучићу као премиејру, а претходно првом потпредседнику владешто му је омогућио да са својим тимом ово и учини.

Као резултат тога и најављених реформи наша цена задужвиања је на историсјком мнимуму када је реч о трговими обвезницама на међународном нивоу, рекао је он.

Крисћ је додао да је пут пред нама тежак и истинито болан.

ВУЧИЋ: НЕ ПОПУШТАМ НИ ЗА ЈОТУ

Председник Владе Србиjе Aлександар Вучић изjавио jе данас да ни за jоту неће одступити од спровођења економских реформи и мера фискалне консолидациjе, да неће попустити ни пред притисцима, те да нема више преговора.

"Ни за jоту влада неће да попусти. Нећу да попустим ни случаjно. И тачка", рекао jе Вучић на конференциjи за новинаре после седнице владе.

Oн jе, поводом протеста синдиката у Немањиноj за време усваjања измена закона о раду и о пензиjско-инвлаидском осигурању на влади, рекао да jе наложио да се полициjско обезбеђење повуче.

"Не видим шта ћете да урадите, да запалите зграду? Jа мишљење нећу променити", рекао jе Вучић новинарима.

Премијер Александар Вучић изјавио је да је Влада Србије утврдила нови, модеран закон о раду, који здравити инвеститори, који ће омогућити да млади добију посао и који ће штитити сва права доброг радника.

Вучић је рекао да се са министром финансија Лазаром Крстићем који је поднео оставку на то место није свађао, нити су сада у свађи, те да ће бити његов саветник у Влади.

Вучић је на конференцији за новинаре након седнице владе, на којој су усвојена прва два реформска закона, о раду и о ПИО, рекао да су Србију упропастили неодговорни политичари неодговорним одлукама и изнео податак да су од 2007, пре избора 2008. године, до краја 2012. пензије укупно порасле 72 одсто, а само у 2008. години ванредно 22 одосто, без икаквог оправдања економског и разлога.

Због непокривених расхода за плате и пензије, о чему данас безобразно питају за задузезење државе управо они који су је и задужили, дижући пензије и плате, што нас је коштало 6,7 милијарди евра.

"Да није било таквих неодговорних људи, јавни дуг би износио 45 одсто и био би мањи за трећину него што је сада", истакао је Вучић.

Премијер је рекао да је таква недоговорна политика довела Србију у ситуацију да мора да предузима тешке мере, и додао да ће закон о раду бити усвојен до четвртка, тачно у обећаном року.

Како је навео, досадашњи лош закон о раду од 2005. и "криминална политика оних који су земљу раније водили" довели су до тога да је број запослених опао за 354.000 и то највећим делом у приватном сектору, који пуни буџет.

Он је додао и да су за ПИО измене такве да ћемо 2032. године, дакле тек за 18 година, "бити не много далеко од марљивости Црне Горе и Црногораца".

"То је све што имам да кажем", рекао је Вучић.

Премијер је навео као пример да по новим законским решењима ни његова секретарица запослена у Министарству одбране, нити сектератрица министра полиције неати бенефицирани радни стаж, јер нису војници или полицајци.

Он је додао да се слазе са мерама које је предлагао Крстић, и ММФ и СБ, али да није у стању да их проведе у овом тренутку, нити у толиким цифрама како је министар Кртсић предлагао.

"У сваком случају, донећемо и закон о приватизацији и о стечају пре истека 100 дана рада владе, што ће бити највећи реформски подухват у модерној историји Србије и што ће и позадравити сви у свету и они који разумеју шта реформе значе", закључио је Вучић.

ВУЧИЋ: СРБИЈА НЕЋЕ БАНКРОТИРАТИ

Премијер Србије Александар Вучић изјавио је данас да Србија неће банкротирати, јер ће влада водити озбиљну политику, али, да би се то догодило да је настављено са привхатањем погубих одлука зарад победе на изборима или формирања владе.

"То што ће неко да протествује или прети, нећу да улазим у то, влада ни за јоту неће да попусти, нећу да попустим, ни случајно. Наредио сам да се полиција склони, можете да нас спалите овде у згради владе, разговора може да буде увек, али преговора више нема", рекао је Вучић на конференцији за новинаре на којој је Лазар Крстић саопштио да је поднео оставку на функцију министра финансија.

Вучић је најавио да ће садашњи министар привреде Душан Вујовић преузети послове Крстиха, док скупштина не констатује оставку, али да је могуће да ће и остати на тој функцији.
Вучић је истакао да је поносан што нема скривених тачки у буџету, као што је некада била смедеревска Железара или Србијагас, већ влада јасно приказује јавности и од ње не крије ништа, што се дешава по први пут у модерној исторји.

"Увек смо имали један стварни дефицит, а један за јавност, један за ММФ, а један којим смо лагали народ", приметио је премијер.

"Наставићемо тешке мере, али разумем Крстића, јер он сматра да је потребно да уштедимо одмах преко милијарду динара а то је могуће само ако оволико смањимо плате и пензије колико је он тражио", рекао је Вучић.

Он је додао да то није питање његове политичке судбине или шта ће рећи пензионери или радници у јавном сеткору, подсетивши да је већ уведен солидарни порез, већ је питање спроводљивости и да ли влада може то да урадимо или не.

"Ја нисам био у стању да то спроведем, али ћемо се и даље борити, борићемо се и кроз мере фискалне консолидације", рекао је Вучић и додао да ће Крстић и даље бити нејгов специјални саветник.

Крстић ће, додао је, помоћи минстарки Кори Удовички у разговорима са ММФ, са којим се потписан споразум очекује пре краја године.

Он је за, сада вешег, министра финансија рекао да је то један од оних са којима је најближе срадњивао, да се нада да ће и даље радити заједно, само у другачијем капацитету, али да он (Вучић) није способан да мере које је Крстић с правом сматрао портребним спроведе у дело, јер народ у Србији то не може да поднесе и прихвати.

Премиејр је замолио медије да буду објективни, да нападају владу колико хоће, али да не говоре народу да нешто у домаћој привреди вреди стотструко више него што објективно вреди.

Као пример навео је Сартид, за који је рекао да неће бити продат за долар, како се то наводи у медијима, јер га нико неће ни по тој цени.

"Платићемо милијарде долара да га неко узме. Ево вам 30 милиона долара, само немојте да оптуштате људе", рекао је Вучић и додао да је његова грешка била што није прихватио Крстићев предлог пре три месеца да се Железара затвори и отпустие сви радници, јер држава месечно губи 8,5 милиона долара.

Иста ствар је, додао је премиејр и са спрортским клубовима Црвена звезда и Партизан.
"Неће нико да их приватизује, јер то не вреди ништа, али хоће да музу државу", рекао је Вучић и закључио да је са тим готово и да то више неће бити могуће.

Одговарајући на новинарска питања, Вучић је прецизирао да се са Крстићем није сагласио око цифара, али да јесте са готово свим мерама.

Он јније искључио могућност смањења пензија, али је нагласио да то неоти у процентима за које се Крстић закагао.

"О пензијама ћемо тек разговарати", рекао је.

Када је реч о ребалансу, Крсић ће бити ангажован на његовој изради, додао је Вучић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (98)

sasa

12.07.2014. 17:47

e pa ne moze to tako,dodjes upropastis nas i bezis,predstavljen si kao Wunderkind a ti ni pripravnicki ne polozi

vlada

12.07.2014. 17:56

Krstiću, u pitanju je vodjenje države, države koja je ostavljena u apokaliptičnom stanju, i uz svo poštovanje, DRŽAVA je narod, država je ŽIVOT a ne kvadratni koren ili jednačina sa DVE nepoznate! Ako je to za tebe /vas/ preveliki "rez", a jeste, i logična je ostavka! Pogotovo što je začinjena neminovnom politikom!

Јабре

12.07.2014. 17:59

Ето сад, па ви пишите коментаре и критикујте отерасте човека сад ће да врате оног са 1000 Евра, јер неће нико други тај посао.

jakili

12.07.2014. 18:20

Teska odluka i za Krstica i za Vucica, ostre reformske mere koje je Krstic predlagao Vucic nije mogao da prihvati bez obzira sto smatra da bi urodile plodom, ali da bi pogodile gradjane.Krstic ostaje savetnik sto govori da tu nema sukoba medju njima.

deskoBuk

12.07.2014. 18:30

Receno je, Krstic ima dobre predloge da se sto pre ustedi suma koju je planirao, Vucic nije za smanjenje penzija, obecao je tako.Krsticevi predlozi realno popravljaju situaciju, al nas narod i penzioneri to ne bi mogli ispratiti. Lepo je biti iskren da nije u mogucnosti da Vlada to sprovede, sto je premijer priznao, a to sto ostaju saradnici pokazuje da ima ljudi koji su spremni da pomognu i rade za svoj narod i Srbiju jer primecuju kod premijera tu nameru.

Borisko

12.07.2014. 18:42

Jedna drzava ima (javne) prihode i rashode. Smanjiti penzije 20%, smanjiti plate 10%, otpustiti stotine hiljada ljudi... ce biti dobro za balans prihoda i rashoda. Za ovakvu logiku ti ne trebaju visoke skole, Krsticu. Sta god da se desi, samo smanjujes... 20%, 30%, gdje je kraj, 50% itd. Budi ti strucnjak, inovativan i kreativan, pa podstakni prihode. Siva ekonomija, koliko privrednika ne placa porez, razvijas visoko prinosne industrije, poljoprivredu, usluge... Tu Srbija kiksava.

joco

12.07.2014. 18:43

ja doduše ne živim u srbiji ali dolazim pa one ljude penzionere koje ja poznajem a znam jih mnogo imaju penzije 15-20 hiljada dinara pa ti tim ljudima uzmi 20% pa kako će živeti a ako su se povećavele državnim službenicima uzmite njima a jedino ispravno bi bilo da smanjite državni aparat i benificije ukinuti i policiji i vojski

jovandeka

12.07.2014. 18:45

Nije mali učio ove lekcije na tim njegovim zapadnim školama,pa se uplašio i popišmanio.Ne zna on tu srpsku računicu,imaš 100 evra mesečno.a potrošiš 600 evra.Kad pitaju kako to ni onaj što je potrošio ne zna lai je potrošio i preživio.E to Krstić ne razumije.Kako da narod opstane,kad ništa ne radi.Tajkuni i lopovi se namirili i izneli pare i inostranstvo.Osiromašili narod do prosjačkog štapa.Vučić se nešto upinje i pokušava,ali slaba vajda,jer ga ovi iz Brisela i sa Zapada oboriše.

bob

12.07.2014. 19:51

@jovandeka - Kada neko zaradi 100 a potrosi 600 evra ,cik pogodi odakle 500 e. u zemlji Srbiji. E, to su mito korupcija i ange mange. Dok je takvog mentaliteta svaki prosperitet je nezamisliv.

Klepetusa

12.07.2014. 19:14

Vlada trenutno povlaci istorijsle poteze i rokade, jer reforme moraju da se odrade samo je pitanje kojom dinamikom i kojom metodom.

VLADETA

12.07.2014. 19:15

Krstic ima veliko znanje I ogroman entuzijazam koji mladost nosi, a kao osoba koja voli svoju zemlju zeli da se reforme sprovedu sto pre I to u celosti, ali neiskustvo koje njegova mladost nosi zaboravlja da narod to ne moze prihvatititi, ne u tom obliku.

POpoV

12.07.2014. 19:16

Krstićeva odluka je njegova lična stvar.Svako ko misli da ne može da odgovori datom trenutku,pošteno je da se skloni i ustupi mesto nekome ko je sposobniji od njega.

Petar

12.07.2014. 19:16

Matematika je vrlo jednostavna. Dve skupstine po 150 poslanika (Srbija - Vojvodina)2x150x300 000 din (mesecno) (samo na plate)+svi su oni direktori i u upravnim odborima bar u jos dve firme.= 90 000 000 miliona dinara mesecno ide na poslanikeUkinuti jednu skupstinu i smanjiti broj poslanika u republickoj skupstini na 50. Smanjiti mu platu na 80 000 din (ostane mu jos iz upravnog odbora sto je vise nego prosecno primanje)+ smanjiti broj ministara i platu istima

GP

12.07.2014. 21:17

@Petar - Petar: Potpuno si u pravu. Voleo bih samo da zavirim o mentalni sklop ovih ljudi sto su dali minuse na komentar.

JEROTIJE

12.07.2014. 19:17

Krstice je imao zelju I cilj ali ti ciljevi jednostavno nisu bili ostvarivi u datim uslovima, ali sa svojim neminovno velikim znanjem kao savetnik Vucica ce I te kako mnogo pomoci.

Sociolog

12.07.2014. 19:18

Najbitnije je da je jedinstvo Vlade ne promenjeno, Krstic ce I dalje ucestvovati i raditi veliki deo oko finansija, samo ce morati drugi metod reformi da se upotrebi, a ne onaj ostar koji je zeleo Krstic.

Z

12.07.2014. 20:43

@Sociolog - Sociologu, nepromenjeno se ne pise odvojeno. Ne radi, ne spava, ne cita, ali nepromenjeneo je jedna rec, nenaspavan je jedna rec, nepozeljan je jedna rec.

MiroslavBB

13.07.2014. 09:12

@Sociolog - Dobro, 9+ iz maternjeg jezika. Ajde, malo, pokazi nam (tvoje) znanje iz oblasti o kojoj je rijec ...?! Hvala, unaprijed.

joca

12.07.2014. 19:22

Krstić je imao najbolje namere, realno da bi što pre stali na noge mora se sve maksimalno srezati, ali nas su prethodne vlasti toliko ojadile da je nerealno očekivati da naši džepovi to podnesu

Komodica

12.07.2014. 19:27

Krajnje moralno je postupio Krstic u ovom trenuku, a sto se reformi tice one ce biti odradjene najbolje sto se u ovom trenutku bude moglo. Ipak je premijer vodio racuna i o obicnom coveku, a ne samo o matematici, ima razlicitih metoda kako da se sprovedu reforme.

Bosonogic

12.07.2014. 19:32

Do svega ovoga nebi doslo da je prethodna Vlada bila bar malo pazljivija i da je malo vodila racuna o drzavi a ne samo o svom rejtingu i pred izbore povecavala penzije i plate i nemilosrdno zaposljavala svoje kadrove i prepunjavala kancelarije.

KLEOPATRA

12.07.2014. 19:34

Za razliku od demokrata koji su bili I jos uvek su spremni na sve samo da slupljaju jeftine politicke poene na ustrb gradjana Srbije I njihove buducnosti

ESKIMKO

12.07.2014. 19:36

Sada j enajneophodnije da se sprovedu reforme, da se resi pitanje neyposlenosti, da se uposle mladi, resi pitanje najugroyenijih u ovom trenutku, ali da bi to ucinili Vucic I ova vlada nije spremna da zavarava gradjane I da boji sve u ruzicasto I to zarad jeftinih politickih poena I laznog zadrzavanja vlasti. Oni nisu zbog toga tu.

dr. Sigma 3.

12.07.2014. 19:38

ll.jula u nešto malo pre 10 časova u komentaru na izjavu krstića napisao sam da nam treba nova garnitura ministara, trgovine, privrede FINANSIJA i policije i akcioni plan. e sad vi vidite dal doktor sigma razume dogadjaje i srpske finansije. I sad tvrdim da sa dogovorom ili bez dogovora nesposobni mora da odu. Tražiću prijem kod vučića i mesto ministra finansija. Samo sa mojom penzijom. Srbija mora da proradi i tačka.

dr. Sigma 3.

12.07.2014. 20:51

@dr. Sigma 3. - @ˇNe preporučujem 34. kad već znaš da stisneš miša, "ne preporučujem " ima i onaj drugi "odgovorite na komentar". Kad budem ministar nećete moći da komentarišete, moraćete da zaradite platu.

dr. Sigma 3.

12.07.2014. 21:46

@dr. Sigma 3. - @ˇ ne preporučujem 50. preporučujem 0 /nula/ da ali kad ne zaradiš platu primićeš upravo nulu.na nulu nema penzoinog osiguranja pa će vam svima penzija biti 0 operacije sa nulom nemaju smisla. pa zato bolje zapevajte ono " šta bi dao da si na mom mestu da te mrze i da ti se dive" a ja pratik komentare kopoker al se nikad ne kockam.

perica

12.07.2014. 21:50

@dr. Sigma 3. - Kod nas romi svi primaju platu. 20-tog redovno i niko nemora da je zaradi samo se lepo javiš tamo u centar. poštar donese platu a ovi iz crveni krst, konzerve brašno, šečer, ulje. riža i tako to. pa što da radimo brate nek radi ko mora.

RUDNIK

12.07.2014. 19:50

I dok su demokrate sve vreme zavaravali gradjane Srbije I bez ekonomskih osnova podizali plate I penzije koje su od 2008 do 2012 god porasle astronomskih 70%... ja se sada pitam kako, na osnovu cega?! Pa sve je to ucinjeno na recku, na racun buducnosti vase I nase dece. Da li je to politika koju treba da vodimo? Ja ipak mislim da nije…

Realno

12.07.2014. 20:39

@RUDNIK - Radeci u drzavnoj firmi (univerzitetu) nisam video povecanje plate jos od 2007. Ja stvarno ne znam gde ste videli tih 70%. Istine redi bilo je nekih pokusaja do 5% ali to je inflacija pojela i prenego sto smo osetili. Govorim o nenanstavnom osoblju .....

helen

12.07.2014. 23:03

@RUDNIK - @Realno: Mozda vama nije, ali premijer govori tacne podatke, plate su nerazumno povecane u javnom sektoru, tako i penzije. Islo se u vreme demokrata na zaduzivanje kako bi se namirile plate i penzije koje su iznad mogucnosti Srbije.A sve to zarad politickih poena,sto je doprinelo sve vecoj krizi.

ANTIGONA

12.07.2014. 19:52

Katstrofalne ekonomske odluke u proslosti I bahacenje od strane funkcionera DS –a urusili su ovu zemlju I ceo njen sisetm a posledice toga sada osecamo. Jer njihov ocigledan cilj bio samo licni interes I punjenje njihovih dzepova.

Hvala Bogu

12.07.2014. 19:53

da je podneo ostavku, iskreno decko nema pojima, prave reforme su pokretanje proizvodnje za domace potrebe i za izvoz, a ne povecavanje poreza i smanjivanje plata.I naravno postena raspodela, a to znaci ne vlasnicima firmi sve, nego da se deli sa radnicima.Posteno, a ne divljacki kapitalizam.Najvaznija tacka reformi: preduzece koje prvog u mesecu ne isplati platu, ne treba da postoji, jer sta ce nam preduzeca koja ne isplacuju plate, odnosno da vlasnici uzimaju sve za sebe.Ziveo narod!

Golub50

12.07.2014. 20:01

Veliko hvala ministru Krsticu, malo mi je zao sto je vladu napustio jedan mladi izuzetan strucnjak. Sto se tice danasnjih izlaganja vise se slazem sa stavom premijera nego Krstica i nadam se resenju koje nece ugroziti penzije.

Grcanski Despot

12.07.2014. 20:03

Vidite kako je tesko biti posten u Srbiji. Lazar nije podneo ostavku zbog Vucica, vec zbog nemogucnosti da sprovede svoju zamisao u delo. Realnost i istina je nasa sto nikada nismo razumeli pametne. Vucic mu je odao priznanje za njegov rad i to pokazuje koliko se zeli istinski bolje ovom narodu. Ovo mi moramo proci pre ili kasnije jer nas ceka bankrot. Ne vredi sada kukati ko je upropastio, vec zaasukati rukave i u ARBAJT!!! Vucic je covek, ima mana, ne trebamo mu suditi zbog toga, imamo ih i mi

mirella

12.07.2014. 20:53

@Grcanski Despot - Posteno je da covek istupi kad ono sto je predlozio i za sta se zalaze kao ministar finansija ne usvoje ni premijer ni vlada. Cinjenica je da su njegove mere potrebne i neizbezne, ali da ovako osiromaseno stanovnistvo to jednostavno ne moze da iznese na svojim plecima.

ANASTASIJA RUSKA

12.07.2014. 20:05

Iako Vucic sprovodi nepopularne mere za sadasnje uslove vaznoje osloboditi se djbreta koje s nam demokrate ostavile I vise nije bitno na koji nacin ce se to sprovesti.

Kasperski

12.07.2014. 20:06

Moraju da se izvrse bolne reforme ako zelimo da nam bude bolje za 3 godine , jer ZUTA banda je ostavila samo smece iza sebe .

ESMERALDA

12.07.2014. 20:07

Dosta je bilo javasluka I bahacenja demokrata! Dosta je bilo stalnog kreditiranja povecanja penzija I plata po njima ,,jako povoljnim kamatama’’… dosli smo do granice koja vise ne moze da se trpi I dovoljna je bila samo jedna kap pa da prelije casu!

Sladja81

12.07.2014. 20:28

@ESMERALDA - U pravu si Ds nas je skroz unistila.pogotovo Vojvodinu,vreme je da se spasi sto se moze,opet svaka cast premijeru ovim reformama,moze se jedino spasiti drzava,znam da je kriza ali ja koja sa 2 fakulteta ga podrzavam i verujem ,verujte mu i vi,izlazimo iz krize,ali ne preko noci.......

Alelni geni

12.07.2014. 20:12

Ono sto smo upropastavali tolike godine, ne moze proci bez posledica prilikom oporavka zemlje. Ekonomske mere su bolne i mozda pogadjaju vecinu stanovnistva, ali proci ce i to. Slazem se da treba da budu sprovedene, mozda ne toliko rigorozno na udar po dzepu naroda, ali to je misljenje obicnog coveka koji zeli prvo dobro sebi pa drugima, a koji zna kako se vodi kuca.

Bili

12.07.2014. 20:19

Ds je svaki put pred izbore povecavao platu da bi zadovoljio i Krkobabica i penzionere koje u tom periodu nisu bile relne da se podizu,takodje i plate u javnom sektoru...Krstic ocigledno nema snage da se izbori do kraja,ubedjen sa u to da ce premijer naci nekog ko ima snge da se izbori sa dugom kojim su nas zuti zaduzili.

milan

12.07.2014. 21:07

@Bili - bravo za vucica. ovaj klinac bi sirotinju odrao do gole koze.dali normalan covek moze minimalnu penziju oglobiti za cetvrtinu. sram ga bilo.

bata

12.07.2014. 20:25

Nije posteno uzimati od najsiromasnijih vec treba povecati poreze za najbogatije jer oni mogu da plate i da im ostane.Treba uvesti posebne ziro racune za firme pa kad vlasnik hoce pare za njega onda da plati debeo porez na te pare a kad prosiruje firmu onda da mu se smanji porez pa ce Srbija mnogo brzo da krene napred.

ja

12.07.2014. 20:28

Neka smanje sve na meru na koji misle da treba recimo i sto dinara ali da covek moze od tih sto dinara sve da plati i zivi ceo mesec.

milan

12.07.2014. 20:32

Vučiću kompromisi nisu popuštanje ali ipak pametni potezi za razliku od diktature promena protiv kojih se niko nesme ni žaliti.

Gradjanin

12.07.2014. 20:32

Mogao je mnogo toga da uradi, ali povećanje cena struje je kriminal koji je pravilno kažnjen - više nije ministar! Mogao je da podstakne pravljenje toplodalekovoda, nitrogenskih hladnjača voća i povrća, podsticaja turizma, ali ništa od toga! Kada čemo da doživimo dostojanstvo rada, a ne džeparac od plate! Otpuštanje viška da, ali smanjenje plate ne! Zašto ne uvesti platne razrede!? Zašto Čeličana ne pravi limove za auto-industriju, zašto ne pravi šine, bandere, itd. umesto čeličnnih kocki!

Marence

12.07.2014. 20:32

Dobro nista strasno sto se ostavke tice,nisu se slozili oko plana i to smatram necim potpuno normalnim i u svetu uobicajnom pojavom,dok kod nas to nije bio slucaj.Sve ostale stvari navedene mora da se sprovedu.

OSTRO

12.07.2014. 20:33

POMOCI NARODU I POZATVARAJTE BANKARE I BOGATASE KOJI SU NAKRALI OVU ZEMLJU I IMA DA PROCVETAMO KAO ISLAND. A NE BANKA TREBA DA PROPADNE AJ DRZAVO PODMECI LECA PLACAJ DUGOVE I IDEMO DALJE , A KADA OBICAN COVEK NE MOZE DA VRATI KREDIT ILI PLATI RACUNE ZOVU PO 3 PUTA DNEVNO I PRETE,TU DRZAVA TREBA DA REAGUJE POMAZES BOGATIM BANKARIMA ONDA POMAZI I NARODU TACKA

tako VAM je to u životu

12.07.2014. 20:34

Ovo nije vreme slabih ni onih koji nisu na reformskom kursu.Krstić pokušava da kaže da je nešto po knjiški tako i da samo to daje rezultat,međutim ni narod nije stvar prema kojoj se može ponašati bezosećajno,mora u svakom programu da postoji i deo socijalnog programa.

preživeće radnici

12.07.2014. 20:35

A ispred Vlade sindikalne vođe (sve bez radnika) izašli iz svojih limuzina pa demonstriraju zbog gšenja njihovih privilegija. Tko se samo drznuo da im ukine RSI (radničke sportske igre) i ostale đakonije! Vrelo leto i jesen na pomolu!

Ekonomista8521

12.07.2014. 20:58

Lazar je dobar strucnjak, iako je mlad, i to je pokazao u prethodnih devet meseci. Raduje me sto ce i dalje pomagati Vladi i raditi zajedno sa Vucicem na sprovodjenju reformi jer se kod oba vidi iskrena zelja da svi zajedno uspemo na nasem razvojnom putu.

lanmi

12.07.2014. 21:36

@Ekonomista8521 - bas i uspevamo, napredak je ihaaaha. Sve ide gore samo plate ostaju iste ili se smanjuju. Lako je njima sa reformama i stezanjem kaisa kada su im plate 1000 evrica, da se u zemlji Srbji ne krade god. dana...postali bi smo mali Pariz!!!

Ojler

12.07.2014. 21:16

Jedno je sigurno, DS je bila izuzetno stručna, čak za školske udžbenike Ekonomskog fakulteta, za uništavanje srpske privrede (setimo se samo ne malog broja veoma loših privatizacija velikih preduzeća) i finansija, trošilo se kao da su pare tuđe, tako da danas bez ogromnih i bolnih rezova ne može mnogo toga da se uradi.

MrDR Fr

12.07.2014. 21:24

Da su predhodni ministri iz ove oblasti bili svesni svojih mogucnosti kao Krtic ova drzava nebi bila u ovom kolapsu u kome se sad nalazi.

MeraK

13.07.2014. 02:04

@furion - Jota je najmanje slovce u grckom alfavitu i koristi se jos u Novozavetnim tekstovima kao i u ovom tekstu za neko poredjenje, dakle nece da popusti ni za milimetar...

Smejuljica

12.07.2014. 21:38

kada je uvideo sta je zaostavstina od demokrata, covek je morao da da ostavku. Kais toliko treba da se stegne, samo sto niko nema petlju.

Atinac

12.07.2014. 21:53

svaka čast Krstiću na zalaganju i upornosti , ali je u jednu ruku dobro što imamo aktivnoga premijera da zaustavi neke stvari da ne pređu određene granice. Nažalost ja se bojim da su mere došle jako kasno.

IVA

12.07.2014. 22:43

@Atinac - Godinama smo glasali za DS u nadi za boljim zivotom i davali smo svoj glas njima i videli smo dokle smo dosli. Posle njih ostale su trajne posledice.

Atinac

12.07.2014. 23:31

@Atinac - Svidelo mi se to kod Krstića da ima svoje JA , OK ne slažem se -podnosim ostavku- ali sve bez neke pompe i pljuvačine po ostatku vlade - sušta suprotnost Saše Radulovića.

crna leptirica

12.07.2014. 21:59

Lazar je svestan cinjenice da ono sto je ostalo posle demokratskih reformi moze da se spasi restriktivnom stednjom i smanjivanjem rashoda istovremeno sa intenziviranjem proizvodnje i privlacenjem investicija. Investitora ima malo,ne zbog toga sto su na vlasti naprednjaci, vec zbog toga sto je trziste zapadnog kapitala presahlo,a one koji zele da dodju u Srbiju pojedini politicari -arijevci prozivaju zbog vere, oje koze ili geografskog porekla. Zato nam je preostala samo drasticna stednja.

crna leptirica

12.07.2014. 22:03

Srbija je bila pred bankrotom u leto 2012.Tto su i sami DS "eksperti" obelodanili kada je postalo ocigledno da se vlada u kojoj ce oni biti stozer ne moze tako lako formirati. Vec tada se govorilo da u septembru nece biti para za plate i penzije,da dolazi isplata kamata za kredite i da je budzet prazan. Sve ovo sto radi Vucic bukvalno je batrganje ispred provalije. Do kada ce ono trajati ne mogu da procenim, ali mu zarad svih nas zelim da nas od te provalije odmakne bar jedan jedini korak.

ljubica

12.07.2014. 22:35

Premijer meka srca. Vucic bas zna da iznenadi. Ne izgleda tako ali ima meko srce za penzionere. Mada, ako cemo posteno ti isti danasnji penzioneri su sve i sagradili, a onda su demokrate sve sto je preostalo od NATO bombi rasprodale ili licno prisvojile.

Jela

12.07.2014. 23:41

Vucica je izabrao narod i on to postuje. Svestan je da bi drasticne mere koje je Krstic predlozio, dovele do velikog nezadovoljstva. Verujem da ce naci nacina da narod sto manje oseti na svojim ledjima

EMA

13.07.2014. 18:23

@Jela - Mislim da su reforme hitne i neophodne.Ako sadasnja vlada ne povuce ostre i prave poteze,.a znam da hoce, potonuli smo nacisto.

Toronto

12.07.2014. 23:55

Ljudi , u Kanadi ne postoji termin "stalno zaposlen" , kao ni u nijednoj zemlji zapadne evrope. Kada cujem oko cega se spore Vlada i Sindikati dodje mi da puknem od smeha. Morate shvatiti da je Tito umro i da "socijalizma" vise nema. Ima ga smo jos u Severnoj Koreji , ali su oni posebna prica , oni i igraju u Brazilu...

mix

13.07.2014. 11:13

@Toronto - lako je tebi u Torontu,da pametujes dodji ovde pa se bori sa nama zajedno svi da prodjemo kroz ovo

neša012

13.07.2014. 08:13

Strašne podatke smo čulim, cifre o zaduženjima o nenormalnim povećanjima penzija da bi se dobili izbori 2008.godine,podatke da je i tadašnji premijer bio protiv jer ekonomija ne trpi tako nešto bez realne osnove ali tadašnji predsednik i koalicija na vlasti je bila spremna na sve da se ostane na vlasti i da se preživi.Pokazalo se da su druge zemlje ekonomsku krizu koja je pogodila svet pre par godina na sve načine ekonomskim merama prebrode a mi smo radili ono što umemo zaduživali smo se.

1255

13.07.2014. 09:23

Posle velikog rata Srbija je bila skroz razorena....pa je tadasnja pamet uspela celu zemlju da podigne na noge...otvori fabrike...gradi mostove....puteve...I ostale objekte....Za povecanje standard...treba da se poveca potrosnja proizvoda....a sve to bi se moglo uraditi...sa ukidanjem akciza na gorivo...jeftinije gorivo sve u drzavi jeftinije od transporta do usluga...

čerčil

13.07.2014. 09:33

Nje Vučić meka srca nego razuman političar.Šta bi onda radio sa hiljadama prosjaka u Srbiji.Šta će biti sa penzionerima koji sada prmaju oko 20000 dinara kad mu umanje za 20% i povećaju cenu struje za 30%.Krstić je dobro mislio ali je zaborvio da živi u edno opljačkanoj i osirmašenoj državi.

PANDORA

13.07.2014. 10:38

Dobrodošli u stvarnost! Najzad se neko usudio da srpskom narodu kaže istinu u kakvoj državi živi, da smo najveće zlo sami sebi, da smo na vlasti imali ljude kojima je lični interes bio važniji od interesa društva, da smo imali "našminkane" izveštaje koje nam je servirala ds- ovska vlada. Neće biti lako, ali ako želimo da našoj deci bude bolje moramo izdržati.

KARAVAN

13.07.2014. 17:28

@Mrzi me - Vise se slazem sa stavom premijera nego Krstica i nadam se resenju koje nece ugroziti penzije.

####

14.07.2014. 08:47

@Mrzi me - E,moje demokrate.Ono sto vi opustosite ni 100 eksperata ne moze da popravi.

mare

13.07.2014. 23:38

Jako iskreno obrazlozenje. Konkretno i jasno. Bitno je da ce gospodin Krstic ostati da pomogne Vladi na sprovodjenu reformi a i u daljem vodjenju zemlje ka boljem.

ALISA

14.07.2014. 12:08

@mare - Ako Krstic bude zeleo da ode sa politicke scene,Vucic ce nastaviti sa reformama. Jednostavno one su neophodne samo zavisi u kojoj meri.

zvoncica

14.07.2014. 00:17

Normalno je da se ne slaze sa ovakvim predlozima,sta bi bilo sa penzionerima,i ljudima kojima se plata smanji za 15 %,pobunili bi se svi i bilo bi samo gore za sve!

Botinjo

14.07.2014. 17:40

@zvoncica - Ziva bila pa videla.bice eto treba 20% a vucko se kao lav bori da se smanji samo za 10.To je cela prica.Ici ce lavina propagande i u tom smeru,mi cemo biti drzava za jefitnu proizvodnju a oni ce zauzvrat da se postaraju da nam gospodar ostane na vlasti,on ce im davati sve njima i tajkunioma domacim da bi ga drzali na vlasti.

montecarlo

14.07.2014. 08:38

Odlazak Krstića ma koliko to izgledalo dramatično neće zaustaviti reformeske procese u Srbije i neće zaustaviti proces koji teče.Istina da je jedan mladi dobar stručnjak napusti reformski tim i da je ovaj potez izazcao nedijsku pažnju ali ne verujem da će to bitnije uticati na donođenje sistemaskih zakona posebno iz oblasti finansija.

Botinjo

14.07.2014. 17:36

@dzoniba - Imas one ljude koji cekaju da Vucic kaze sta misli i onda oni misle tako jer su podlozni propagandi i Vucic im je svetionik.Botovi sluze kao ohrabrenje za te ljude,oni slepo veruju u sve nezamislivo im je da Vucic menja misljenje i ne mogu da analiticki razmisljaju.Danas je na vestima islo bombardovanje ,gomila izjava,naslova o zakonu i sindikatima,da se usadi ljudima kako treba da misle i onda kad oni upale internet tu su botovi da ih ohrabre istim tonom jer ti ljudi veruju samo jer zele.

Lepotica

14.07.2014. 11:45

Proces reformi mora da se nastavi, sa ili bez Krstica. Niko nije nezamenljiv.

DIVNA

14.07.2014. 13:51

@Lepotica - Narod je dovoljno osiromasen da bi se od istih jos uzimalo.Vucic je u pravu jer se moraju traziti druge alternative.

SmislaBez

17.07.2014. 13:49

@Lepotica - Botino jedna, koliko puta isti komentar kopiran... kako vas bre nije sramota

Gaga

14.07.2014. 14:02

Као што Софроније једном рече - 20% од ништа је опет ништа - чиста математика.Крстић мора да нађе већу рибу у Србији да је дере за петину примања.