Мобилни оператери обмањују потрошаче?

Бета

03. 01. 2018. у 19:06

Удружење за заштиту потрошача Ефектива истакло да се “папрено” наплаћују услуге ван уговореног пакета, што је у супротности са одредбама Закона о заштити потрошача и Закона о облигационим односима

Мобилни оператери обмањују потрошаче?
Удружење за заштиту потрошача Ефектива саопштило је данас да су идентификовали девет тачака по којима мобилни оператери у Србији обмањују потрошаче, као што је кажнавање корисника за раскид уговора и скупље тарифирање услуга ван уговорног пакета.

То удружење је истакло и да се корисници обмањују "папрено" скупљим тарифирањем услуга ван уговореног пакета, јер је то у супротности са одредбама Закона о заштити потрошача и Закона о облигационим односима.

По оцени Ефективе незаконито је и заокруживање позива на 60 секунди, односно то што оператер обрачунава сваки следећи започети минут разговора, па тако разговор који је трајао минут и један секунд, тарифира као два минута.

Према налазима Ефективе, спорно је убацивање одредбе у уговоре и Опште услове пословања којима се потрошачу намеће казна за случај једностраног раскида уговора, јер је то противно Закону о облигационим односима.


Оператери такође убацују незакониту одредбу којом се потрошачу намеће надлежност агенција за наплату потраживања, иако је по Закону о заштити потрошача забрањено да трговац овласти посредника да се обраћа потрошачу без његове претходне сагласности.

"Ова злоупотреба иде дотле да агенција чак зове чланове потрошачеве породице и комшије и предочава им да је њихов рођак односно комшија несавестан платиша, то јест неко ко неће да измирује своје дугове, чиме му тешко нарушава углед у породици и најближем окружењу. За то време оператер избегава сваку одговорност због дубоко неетичког и незаконитог понашања агенције коју је илегално ангажовао", саопштила је Ефектива.

По оцени тог удружења, оператери обмањују потрошаче уговарањем права на уступање личних података агенцијама за наплату потраживања, иако од њих нису добили изричиту сагласност за њихово ангажовање.

Удружење оспорава и одбијање раскида уговора чак и онда када се уговор не може реализовати зато што су наступиле "битно промењене околности", попут промене адресе становања или је оператер смањио обим и квалитет услуге.

Ефектива је указала да се грађани обмањују у "погледу значења правног посла који се нуди кроз рекламу телефон за динар", јер им се нигде не саопштава да ће они суштински закључити уговор о куповини телефона на рате.

Такође је незаконит и минимални рок у којем се услуга мора користити код једног оператера да би потрошач остварио право пребацивања броја код другог оператера, јер постављање таквог рока не постоји у Закону о заштити потрошача, нити у Закону о електронским комуникацијама.

Као спорну седму тачку навели су обману потрошача у погледу реалног стања његове потрошње, јер се добијају стања са одређеним кашњењем.

"На тај начин он се доводи у неку врсту заблуде, јер кад добије стање он мисли да му је преостао одређени број плаћених јединица, а заправо је то стање од претходног дана", саопштила је Ефектива.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (24)

Misa

03.01.2018. 19:28

Cemu upitnik na naslovu. Ne obmanjuju nas, nego kradu (pljackaju) potrosace, a mozda ste i u pravu. Prvo nas obmanjuju, a zatim pljackaju.

JK

03.01.2018. 19:36

U državi Srbiji je sve što nije STRIKTNO zabranjeno, dozvoljeno. Dozvoljeno ,jer zakonom nije sankcionisano. Ništa neobično. U stvari, bilo bi čudno da nije tako, JER GRAĐANI PLAĆAJU...

pop

04.01.2018. 13:45

@JK - U državi Srbiji se toleriše i ono što je STRIKTNO zabranjeno, ako nije zakonom SANKCIONISANO što nije retkost, jer to naravno, GRAĐANI PLAĆAJU

Patriota

03.01.2018. 20:04

Ovo je samo jos jedan u nizu dokaza gde drzava svesno krade svoje gradjane zajedno sa privatnicima!

* КОМЕНТАР *

03.01.2018. 20:19

Све је ово лепо али једино питање које се овде поставља је да ли ће надлежни органи да се покрену и реше све ово ?!?Епа ја ћу вам рећи претпостављен одговор да НЕЋЕ јер они то годинама знају али су "подмазани" таман колико треба да окрену главу на другу страну и ћуте !!!

Милош

03.01.2018. 20:34

Нарочито је непоштено што ћириличке поруке имају мање карактера од латиничних. Као потрошача не занимају ме њихови алгоритмови и техничка оправдања. Желим да користим своје писмо као што је омогућено Бугарима, Грцима и Македонцима...али тако да један ћирилички карактер буде еквивалентан латиничном.

Младен

03.01.2018. 21:26

Поред изнетих аномалија и противузаконитих поступака мобилних оператера у Србији, има још као што је,опомена да рецимо итсиче некакав рок за важење кредита код припејд корисника те уколико се кредит не допуни онда се изражава претња да ће истеком тога рока/око шест месеци од задње доплате/ кредит бити избрисан иако кредита има,што је чудно и противзаконито. Како стати на пут овим злоупотребама ?

Ap0qalypto

03.01.2018. 21:36

Sve bajno i sjajno, ali operateri postoje preko 10 godina. Sada se neko setio? Sa druge strane, oni se svakako međusobno dogovaraju. Sa trece strane, porez koji drzava ubira na gorisnjem nivou je ogroman. Verovatno im zato dopušta sve i svašta

Desimir Momcilovic

03.01.2018. 21:53

Mobilni opretori kradu u Srbiji ali kradu i u .Nemačkoj kupio sam 15evr. kredit blau de sutra dan samo evro inekoliko čen. nikog apos.nisam zvao kako je to moguće i to nije prvi put da kradu uplaćen kredit lopovluk okreću velike pare pjlackajuci jlude sigurno nisam ja jedini

Gost

03.01.2018. 21:57

Ovom spisku treba pridodati i VAS usluge namerno nametnute putem sms-a, tarifiranje istih uz racun, u slucajevima kada se korisnici nisu prijavili za ovu uslugu.

Milence

03.01.2018. 22:03

Telenor krsi prava kupaca zagarantovano..oni prave presek stanja na kraju meseca oko 14h i onda ti propadnu minute iz dodatka koji ti uredno naplate..31 u mesecu ili poslednji dan traju do 00.00 i tada treba da prave presek meseca a ne 10 sati ranije! lopovi

Jovan

03.01.2018. 22:09

Potpisao sam ugovor sa mts i u mom mestu koje ima oko 10000 stanovnika signal imam samo napolju ali u svakoj zatvorenoj prostoriji nema signala niti interneta, kad sam ih zvao da raskinemo ugovor jer ne ispunjavaju svoje obaveze da imam signal i korišćenje mobilnog interneta zahtevali su da isplatim preostali deo ugovora bez obzira što nemam signala.

Sasa

03.01.2018. 22:56

Tuzno je sto neka NVO pokrece ova pitanja umesto drzava. Nazalost oni su leglo korupcije i svesno sa sve sudstvom gledaju na drugu stranu i ponasaju se kao okupatorska vlast prema sopstvenom narodu. Resenje kazna na izborima za svakoga ko se ulaguje korporacijama koje zavise 100% od srpskog trzista. Telenor, MTS i bilo ko drugi ne moze ostvariti ni evro profita van Srbije i da se hoce morali bi svirati kako im se naredi ili katanac.

Cinjenice

04.01.2018. 03:48

Ma mi Srbi smo preposten narod, i za ovo su nam krivi Amerikanci, Eu, Marsovci, vudu magija, svetska zavera protiv Srba...Nase premoralno, preposteno sudstvo stiti gradjane, izivljava se nad kriminalcima, lopovima, ubicama...E Srbijo, nikad ti neces biti normalna, civilizovana drzava u kojoj vlada pravda zato sto su oni koji treba da budu najcasniji (sudije, policajci, lekari, prosvetari...) nemaju ni trunke morala, obraza i osecaja za pravdu i cast.

Mina

04.01.2018. 06:50

Znaju gradjani to vrlo dobro, ali ne mogu nista protiv toga. Pa cute i trpe. Dobro bi bilo da ih samo oni tako pljackaju

bljak

04.01.2018. 07:13

neka slobodno iskontrolisu i racune koje nam salju javna preduzeca! Koji matematicar moze da objasni kako se obracunava potrosnja struje, grejanja...i td? Recimo, javno komunalno za grejanje obracunava "isporucenu toplotnu energiju" ali kada sam pitao po kojoj metodologiji to izracunaju rekli su da obican gradjanin to ne razume!!! Ako su to drzavna preduzeca onda drzava treba da nam objavi kako se to izracunava potrosnja struje, vode, grejanja...!

Pera Iz Kontrole Leta

04.01.2018. 08:04

i ove navode sada treba da proveri inspekcija i preduzme mere. a ne da se ljudi samostalno bore na sudu jer od toga vajde nema

Suva istina

04.01.2018. 13:26

Upravo sam zavrsio razgovor sa Telenor operaterom koji je bio ljubazan ali ostaje cinjenica da pljackaju. Negiraju da su u partnerstvu sa ``posebnim provajderima'' ali kada pokusas da otkazes neki besmiselni servis, to ne uspeva odmah nego iz petog pokusaja, dok ne provalis da ti je u racunu i dalje nesto sto ne koristis. . Brkaju brojke u dinarima i megabajtima (otkad se PDV izrazava u megabajtima ??), i sve tako drpaju na finjaka. Verovatno su i drugi takvi.

Trajko Đurić

06.01.2018. 14:05

nije da obmanjuju već ih u tome podržavaju ratel i tržišna. žesto sprega uperena protiv potršača.

Trajko Đurić

06.01.2018. 14:07

telenor je doneo lopovsko pravilo da je 1sekund = 1 minut. Ratel kaže sve ok, tržišna kaže sve ok.

Првослав

07.01.2018. 19:02

Све то зна већина потрошача у Србији, али је приморана да потпише нан законски уговор, да би користили савремену технологију. Држане институције које дају дозоле за рад и врше конрролу рада су много више криве од оператера, јер их гаје и милују на штету свог народа!