Бивши директори Железница сада перу руке

Т. С.

17. 04. 2015. у 11:10

Ко је крив за штету од 65 милиона евра на ремонтима вагона - Шаранчић: Савет није стручан. Марковић: Само смо дали вагоне

Бивши директори Железница сада перу руке

СВИ генерални директори "Железница Србије", у периоду од 2005. до 2014. године, "перу руке" од одговорности за штету од 65 милиона евра, насталу у пословима ремонта вагона и локомотива. Наводе Савета за борбу против корупције о ненаменском трошењу новца у обнови возних средстава проверавају надлежне институције, тврде у Министарству саобраћаја, које такође чека резултате истраге.

- За период од 2009. до 2014. ради се о новцу намењеном подршци привреди Србије, које је тадашње Министарство економије обезбедило као подстицај - објашњавају, за "Новости", у Министарству саобраћаја. - Тај новац користили су ремонтери за оправку вагона "Железница". Према евиденцији "Железница", ремонтери су за део возних средстава, према закљученим уговорима, обавили поправке, а други део обавеза у вредности од 1,7 милијарди динара нису реализовали. Према извештају Савета, Управа криминалистичке полиције обрађује случај за период 2005-2008, и очекујемо резултате истраге.

Како, за "Новости", истиче Миланко Шаранчић, који је водио "Железнице" од 2005. до 2008. године, нису тачни наводи Савета да је за ремонт 435 вагона, из пројекта обнове 1.000 вагона, плаћено две милијарде динара:

- Очекивао сам да у Савету седе стручни људи, који могу да установе стварно стање према расположивој документацији. Одговорно тврдим да је у време док сам водио "Железнице" ремонтовано 435 ЕАС вагона од планираних 1.000, и то је укупно коштало српску железницу 510 милиона динара. Те радове нисмо платили у новцу већ вагонима, који су били за отпад, и то по комерцијалној цени. Продају сваког тог вагона одобрила је Влада. За мог мандата, од Владе Србије нисмо добили ниједан динар за ремонт. Пројекат обнове вагона радила су сва ремонтна предузећа и имала су редовна примања. Нетачно је да су "Железнице" платиле две милијарде динара ремонт 435 ЕАС вагона. Али, тачно је да смо две милијарде динара пренели ремонтерима, али за редовно одржавање, а не по пројекту обнове 1.000 вагона. Врло је лако установити тачност мојих навода јер су све фактуре имале посебну ознаку.

Милован Марковић, који је на челу "Железнице" био до 2013. године, није могао детаљно да коментарише оптужбе Савета, јер, како каже, не поседује документацију, и то може да се провери у "Железницама".

- Влада је имала најбољу намеру да се поспеши вагоноградња - наводи Марковић. - Наше је, међутим, било само да дамо вагоне и локомотиве на ремонт и да контролишемо квалитет изведених радова, све друго је била обавеза Владе.

СИМОНОВИЋ: НА ВРЕМЕ САМ УПОЗОРАВАО

ДРАГОЉУБ Симоновић, који је водио "Железнице" од 2013. до средине 2014, истиче да је у више наврата указивао надлежнима у Влади да ремонтери не испуњавају све обавезе.

- Радове чак нису обављали ни довољно квалитетно, о чему сам исто обавестио надлежне - наводи Симоновић. - С обзиром на то да је Влада издвајала велики новац за ремонт, очекивао сам да ће ремонтери обавити задатак у складу са потписаним уговором. Али, нити је то било довољно квалитетно, пробијали су рокове, а ми нисмо имали механизам да применимо санкције. Не видим своју, нити грешку мојих претходника.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (13)

Marko Muzikravic

17.04.2015. 11:41

"Auuu LOPOVI na svakom koraku"" To je nama nasa borba dala...Titoi pioniri su na delu...Vaspitani u duhu komunizma...Kradi,muvaj,lazi, varaj...sve je dozvoljeno...

elektricar

17.04.2015. 11:48

"Projekat obnove vagona radila su sva remontna preduzeća i imala su redovna primanja" ... Te pare su date privatnim remonterima koji su "otaljali" posao, a nije na pravi nacin zaposlen npr. ZELVOZ iz Smedereva, kome je to iskljuciva funkcija. Ali on, kao drustvena firma, planiran je bio za unistenje zajedno sa svojih preko 1500 radnika. Najgore je sto to unistavanje traje dugo, ubija ljude kao Turci kad su ih nabijali na kolac ... Mnogi i dan danas ne mogu da dobiju plate iz tog perioda... Uzas!

Skretničar

17.04.2015. 12:27

To čto se ovaj Simonović pravi blesav, to je razumljivo. Medjutim, meni smeta čto on misli da sam ja (čitalac) blesav. On je izveštavao!? Pa, nije on bio skretničar već direktor. NJega ova drzava pita šta je preduzeo, i ako nije zašto nije. A čini mi se da se i drzava pravi blesava pokazujući da (kao) ne zna kako se utvrdjuje nečija odgovornost.

baba Simana-Joko Ono

17.04.2015. 14:04

@Skretničar - Ne lupetaj, vlada je davala novac sto nije kontrolisala pa nije jer je neko to sve znao i delio novac sa direktorima.Banda.

Raso

17.04.2015. 12:53

Они ушминкани лијепа одјела скоро као Шојић, а у позадини јад и биједа вагони крш тамо неки јадан кров. Шта ћеш директори

Nebojsa

17.04.2015. 13:20

Fini neki ljudi. Svi upozoravalu a pare nestajale.... Aj sad da vidimo ko je od njih sta imao 2000. a sta ima sad....

Istina, car je go.........

17.04.2015. 15:00

Zasto cute, mediji-profesori-ekonomisti-studenti-domacini......da ista misli premjer po preuzimanju vlasti pre tri godine doneo bi 10-tak sistemskih i krivicnih zakona i za prvih 100-dana uveo red, ovako ili je ucenjen ili precenjen ili nezna sta radi? Nastavio je put propasti Kostunice-BT-ZD....."da sa tvoga puta ne skrecemo!"

Zoran1

18.04.2015. 06:15

Zaista potreban je jedan daleko gori zatvor od golog otoka za ovakve tipove i dedinjase.

Jovan

18.04.2015. 07:05

Jad i beda.Oce leba bez motike.Ja bih ove ljude u corku i na prisilni rad i to na zeleznici.

Sladjana

18.04.2015. 10:19

Ni manje zemlje ni više lopova. Pretpostavljam da su krali u skladu sa zakonom, mislim tako uvek bude na kraju.

Đura Zmaj

18.04.2015. 14:24

Kad je mog'o Mlađa, što ne može Država?!Po hitnom postupku vratite/uvedite SDK tj. Službu Državne Kontrole (Knjigovodstva) - da Budžet bude stabilan...