Железнице оштетиле буџет за 65 милиона евра

Т. С.

16. 04. 2015. у 11:02

Савет за борбу против корупције утврдио бројне неправилности приликом обнове шинских возила. Уложено сто милиона евра у обнову, а изглед вагона се није променио. ЖС без коментара

Железнице оштетиле буџет за 65 милиона евра

ОБНОВА шинских возила за потребе "Железница Србије" оштетила је буџет за око 65 милиона евра, због ненаменски потрошених средстава и неизмирених пореских обавеза пет ремонтера. За набавку и ремонт шинских возила у последњих 10 година потрошено је око 10 милијарди динара или око 100 милиона евра, утврдио је Савет за борбу против корупције.

У "Железницама" нису били спремни да коментаришу извештај Савета, а истичу да ће огласити саопштењем, тек када све сагледају уколико то сматрају потребним. Савет је пратио финансирања обнове шинских возила железнице у периоду од 2009. до 2014, као и период од 2005. до 2008, односно Пројекат оправке и модификације 1000 ЕАС - теретних вагона.

- Чињеница да се возни парк "Железница" није битно мењао и поред огромних улагања, изазива сумњу да је стварног ремонта било и да је штета за буџет Србије већа од 65 милиона евра. Ни стање ремонтера се, поред толиких давања од стране државе, није поправило већ су код свих раскинути уговори о приватизацији, па се са девастираном имовином и огромним дуговима поново налазе у већинском власништву државе - наведено је у саопштењу Савета.

Бројни су протести радника ремонтних предузећа који месецима нису примили зараде и којима нису уплаћивани доприноси. Према Пројекту оправке и модификације 1.000 теретних вагона Железница је требало да добије 1.000 ремонтованих вагона за 840 милиона динара, односно десет милиона евра до краја 2005. године. Пројекат је завршен за три године са ремонтованих 434 теретна вагона за које су "Железнице" преко ремонтера "Желвоз" из Смедерева платила око две милијарде динара или 25 милиона евра.

Како је наведено, "Железнице" су Савету пружиле доказе да је оправка само 434 теретна вагона од планираних 1.000 коштала око 500 милиона динара, али не и доказе за које намене је потрошено додатних 1,5 милијарди динара.

Од 2009. до 2014. године, за обнову шинских возила за потребе "Железница", преко Фонда за развој пренето је ремонтерима око осам милијарди динара за планирани ремонт и набавку 4.069 шинских возила. "Железнице" су доставиле доказе да је набављено нових и ремонтовано 3.496 шинских возила за износ од 6,7 милијарди динара, а да неколико ремонтера није извршило услуге у износу од 1,3 милијарде динара.

"ЖЕЛВОЗ" РЕКОРДЕР

НАЈВЕЋИ износ неоправдано потрошених средстава, по закључцима Владе, у периоду од 2008. до 2014. је код ремонтера "Желвоз" од око 600 милиона динара. "Желвоз" није измиривао ни пореске обавезе па је порески дуг на дан 31. 12. 2014. 2,4 милијарде динара, што износи мањак у српском буџету у износу од 4,5 милијарди динара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (9)

poki

16.04.2015. 11:10

Svako preduzece koje ima partijskog direktora je oštetilo budžet u korist partije i rukovodstva partije.Zato je u Srbiji kriza a ne što su plate i penzije visoke oa ih treba smanjiti

линглонг

16.04.2015. 11:47

У нормалном свету, што укључује и трећи свет, железница је мотор развоја. У Србији пак, рупа без дна за неограничено дрпање и прање новца. Државног наравно, који завршава као приватни. Како то изгледа у пракси лако је видети у било којој земљи из окружења, како изгледа њихова инфраструктура, возови, станице, а на шта личе наши.

Goran

16.04.2015. 11:47

Na zapadu nista novo, na istoku stare priče. Ali nas običan narod se ovo izgleda ne tiče.

MatijaBG

16.04.2015. 11:54

ajde sto nam vozovi kasne po tri dana,sto se lokomotive oglasavaju ispustanjem pare,sto u brojnim gradovima,nemaju pojma gde se stanica nekad nalazila....ali,ko nam je kriv za zgradu zeleznice u BG.Klupe odvaljene,sve bazdi,wc/i su hororrr,prepuni Homica.Zar se od karata ,kakvih takvih nije moglo kupiti par kila fasadexa,par kila farbe i sandolina i premazati instalacije,zameniti krov,malo svetla i par sadnica?Zar se od maznjavanja niej moglo za to odvojiti..FUJ

dejan radnik ksr

16.04.2015. 11:59

pitanje je samo ko je ukrao pare namenjene za obnovu vagona jer i dalje nikog nema na robiji sto dokazuje da politika i politicari u sprezi sa sudstvom obogaljise ovo preduzece i drzavu.sramota je za ovu drzavu da u strane zemlje salje ovakve vagone,strasno i zalosno

Tomo

16.04.2015. 12:06

Svakim daljnjim odlaganja reformi na železnici i drugim javnim preduzećima čerupanje budžeta države se nastavlja..

Duka

16.04.2015. 13:55

svake godine više afera sa milionskim krađama a niko nije priveden ni na informativni razgovor. nešto tu smrdi.

MAKINALNI

16.04.2015. 14:52

Ima veze sa politickim strankama koje jasu ovu zemlju mada znaju da smo usnulo magare koje ne moze vise

roki

16.04.2015. 14:56

treba staviti naslov " Direktori zeleznice Srbije od smrti druga Tita crpe budzet".Sad smo dosli do mulja .a koliko je pravna drzava

Jovan

17.04.2015. 07:23

Zeleznice Srbije je drzava u drzavi,rade sta hoce.Setimo se nabavka vozova za vreme Sarancica,izrda toaleta u Kraljevu i zadnjih desetak godina reparacija vagona i lokomotiva.U tim reparacijama mogu da pumpaju cene do besvesti.Bas me interesuje kako ce ovo da se zavrsi.